Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ja37 dzięki za zaangażowanie ale piszesz "skrótami i niejednoznacznie"

 

masz na myśli pomiar oporności sondy na zimnym silniku ? w sensie że trzeba zagrzać silnik i wtedy zmierzyć ?

no silnik całkiem zimny nie był bo pojechałem do garażu jakiś prawie 1km

czy pomiar 6,5 ohm w tych warunkach nic nie mówi ?

co i jak konkretnie powinienem zmierzyć ? bo rozumiem że te dwa białe kabelki to te od grzałki i w dobrym miejscu pomiaru dokonałem ? jakby była uwalona to nie byłoby zamkniętego obwodu albo byłby zwarty, czy ten pomiar nie świadczy już o tym że sonda jest ok ? no wtyczka i piny wyglądają też czyste i ok, może coś "zaśniedziało" i samo wyjęcie włożenie parę razy "odblokowało ją" ???

trzeba by pojeździć z tydzień chociaż i wtedy sprawdzić...

 

pytanie II bo wymieniłem sondę te przy siatce tłumika z kanału w garażu i teraz zastanawiam się czy nie lepiej mi włożyć swoją oryginalną z powrotem dla "pewności" skoro to nie w niej tkwił problem, pytanie czy ta sonda też powinna pokazać jakieś wartości (ohm) ? bo probowałem wstępnie ją obmierzyć omomierzem i NIC nie wskazywała

 

problem jest z wyjęciem wtyczki od tej sondy "2" na rurze wydechowej, bo niby "wystarczy ścisnąć" ten pypek żeby wtyczka wyszła, jednak ściskam i ściskam (u siebie w oryginalnej połamałem) i nie daje się wyjąć wtyczki, czy jest jakiś specjalny patent ?  Dla ciekawości wtyczkę od sondy "1" wyjąłem gdy małym płaskim sróbokrętem podważyłem ten zatrzask i wtedy lekko wyszło, jednak wtyczka od sondy "2" ma tak słaby dostęp że nie ma jak tam podjeść sróbokrętem, a nie chce połamać zatrzasku, bo oddałbym ją w całości do sklepu skoro moja "2ga sonda" "prawdopodobnie" jest ok

 

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Chyba to wyjaśni conieco.

 

Nie byłeś zainteresowany przez 10 godzin - pliki out.

 

I ja też.

 

 

dzięki plik pobrałem od razu,

błąd P0134 powraca tak po paru dniach ok tygodnia

takie wartości pokazuje tork

 

zdj. 1 - pełne przyspieszanie

zdj. 2 - odpuszczony gaz, hamowanie silnikiem

zdj. 3 - tempomat ustawiony na 70km/h

 

czy z tych wartości coś można wnioskować o sprawności sondy, której ?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Zdjęcia nic nie mówią - bo to raczej trzeba patrzeć na wykresy a nie pojedyncze odczyty.

 

No może mówią to że nie masz wkładu katalizatora bo obie sondy wskazują to samo a nie powinny - pierwsza mocno falować a druga bardziej stabilnie się trzymać.

 

Podejrzyj wykresy na rozgrzanym dla obu sond - choćby car scanner ma 2 dane na jednym wykresie. 

 

No i fizycznie zobacz czy masz wkład w katalizatorze.

 

Jest jak mówisz pierwsza sonda faluje od 0 do 0,9 a druga raczej jest stabilna.

Podejrzewasz ze nie mam katalizatora ?

Czy błąd P0134 to ta sonda wykręcana spod maski ?

 

P0134 to od pierwszej sondy, tej przed katalizatorem

 

Popatrz czy jak podgląd masz na wykres czy jak poruszasz kablami od tej sondy czy nie zaniknie wskazanie bo błąd na to wskazuje też poza takim jak brak ogrzewania sondy i przez to brak wskazania.

 

 

Skoro faluje pierwsza a druga raczej stoi to jest wkład. :)

 

pierwszej znaczy tej "pod maską" nie od spodu "z kanału" ?

oporność niby prawidłowa czyli grzać powinna

co znaczy "to jest wkład" ?

 

Z czasów kiedy jeszcze miałem taką samą:

- pierwsza sonda (przed katem) jest regulacyjna,

- druga za - diagnostyczna

W prawidłowej ich pracy druga winna wskazywać dokładnie połowę wartości pierwszej na odczytach. Jeżeli druga sonda rejestruje wartości z poza zakresu lub zdycha - pierwsza regulacyjna wariuje i potem takie kwiatki jak spalanie po 14-20L/100km.

Także tego typu problemy trzeba diagnozować zaczynając od drugiej sondy, diagnostycznej.

 

Kto może to kompleksowo ogarnąć ?

Mogę podłączyć OP-COM odpalić teamviewer lub anydysk

Edytowane przez amigancik

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności