Skocz do zawartości

Kod 1503 i problemy z zapalaniem.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich. Mam Astrę F z gazem silnik 1,6 X16SZR. Mam taki problem, że samochód ciężko zapala. Przeważnie udaje mu to się za trzecim razem. Czasami jest tak, że po puszczeniu kluczyka silnik ledwo ledwo chodzi (ma bardzo niskie obroty) i po chwili gaśnie. Parę razy zdarzyło mi się, że odpalił dopiero za n-tym razem a pomarańczowa kontrolka od silnika mrógała miarowo i ciągle tak jak migacze. Sprawdziłem kody błędów i wyszedł kod 1503-Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera. Rozkręciłem obudowę stacyjki i sprawdziłem czy wtyczka się nie obluzowała, ale nie. Myślałem też, że może coś z kluczykiem jest nie tak, ale na zapasowym kluczyku też jest tak samo. Robiłem reset komputera i też nie pomogło. Pomóżcie mi bo już nie wiem co jest grane. Może ktoś miał taki sam problem. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Proponuje przeczyścić styki jakimś kontakt-sprayem.

Styki przy czytniku immo, przy kompie, przy przekaxniku pompy, przy kostce 9-cio pinowej obok kompa.

Teraz reset kompa i próba.

Jak nie pomoze, to pisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie pomogło :P Przeczyściłem kontaktem wszystkie złącza i kostki jakie były w prawym słupku przy nogach pasażera. Tak samo wtyczkę do immo przy kierownicy. Zrobiłem reset i zero poprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba szukać gdzieś indziej.

Teraz znajdź przekaźnik odcinajacy wtrysk, który założył gazownik i zobacz, jak wygladaja styki w nim, w środku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Styki w tym przekaźniku wyglądają dobrze. Nawet nie są zaśniedziałe. Potraktowałem je kontaktem. Tak jak i wszystkie inne styki, przekaźniki, czujniki, złącza i wtyczki w komorze silnika. W dodatku wcześniej byłem u mechanika żeby mi sprawdził pompę paliwa i ponoć jest OK. Był wymieniony filter paliwa na nowy. I nic. Zero poprawy. Samochód ma kłopoty z zapalaniem. Wyświetla się kod 1503 i czasami jak nie zapali to miga pomarańczowa kontrolka od silnika. Nie chcę jechać do ASO w Koninie po pierwsze dlatego, że tam za sam wjazd płaci się 100zł a po drugie słyszałem dużo niezbyt pochlebnych opinii o tym serwisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób eksperyment.

Dostań sie do przekaźnika pompy.

Będa przewody:

dwa czerwono/niebieskie

czarny

brązowo/czerwony.Daj jakimś kablem na ten ostatni plus z akumulatora.

I dopiero spróbuj odpalać.To nam powie, czy naprawdę coś jest popsute z immobiliserem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz.

Tylko w czasie grzebania miej wyłączony zapłon.

Mozesz zrobić to w innym miejscu, może będzie ci łatwiej.

Lewy przedni słupek - tam sa 2 złacza.

W jednym z nich jest przewód niebiesko/czerwony.

Na niego daj +.

I odpalaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności