wesol Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 a ja wymieniam w 2.0 DTL tak: odkrecam stary fitr wkladam nowy wkład filtra plus nowe uszczelki zalewam do pelna filtr ~100ml ON zakrecam odpalam nic nie odpowietrzam i wsio elegancko I tak wystarczy. Polecam zalozyc przezroczysty przewod paliwowy idacy do pompy to sie przekonacie ile powietrza idzie do pompy. Nie jest powiedziane ze pompa dostaje caly czas czyste paliwo bez babelkow.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-146698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fafikdti Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 - odkręcam korek z baku - nic nie zaciskam - wyciągam stary wkład i czyszczę odstojnik filtra - wymieniam wcześniej namoczony w ON nowy wkład + uszczelki - pamiętając o zalaniu do pełna (najistotniejsza sprawa) obudowy filtra - skręcam wszystko - uruchamiam silnik zwiększając obroty do 2000 - układ się odpowietrza przez zawór odpowietrzający w pompie - po 10 sek pracy na 2000 obr daje jeszcze, dla pewności popracować silnikowi 2 -3 min na obrotach jałowych. Zrobiłem tak i jest wszystko ok. Dzięki z rade.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-142513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Kol. Omnibus - w Zafirce wystarczy odkręcić śrubę trzymającą obudowę filtra - polecam klucz oczkowy 13, odpinasz węże i już masz obudowę z filtrem na wierzchu - nie trzeba demontować podszybia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-142311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość strobik Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 witam mam takie pytanie. Do czego jest potrzebna wtyczka na obudowie filtra paliwa w zafirze? Jak jest dekiel górny obudowy filtra paliwa to wchodzi do niego dwupinowa wtyczka. To jest jakiś czujnik czy grzałka? mam taki problem że jak stanę autem z wysoko uniesionym przodem to auto mi sie zapowietrza, musze zjechać na luzie na równe i dopiero mi odpali (nawet przy pełnym baku tak się dzieje) oczywiście nie mowie o staniu na chodniku, po miescie nic sie nie dzieje tylko czasem zostawiam auto na stromym wjezdzie. filtr wymieniony ale podjerzewam że jakaś nieszczelność jest. Moze ktoś napisać gdzie znajde zawór zwrotny paliwa? Łatwo go wymienic?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86193 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 pytanie 1 Do czego jest potrzebna wtyczka na obudowie filtra paliwa w zafirze?odpowiedźgrzałka?pytanie 2mam taki problem że jak stanę autem z wysoko uniesionym przodem to auto mi sie zapowietrzaodpowiedźjakaś nieszczelność jestPoszukaj na forum jest sporo tematów z trudnym odpalaniem po dłuższym postoju. Tak na szybkiego to kiedy wymieniałeś przewody zwrotne (nadmiarowe) to najczęstsza przyczyna zapowietrzania się lub źle założyłeś uszczelki na obudowie filtra paliwa. Zawór zwrotny to ta śruba (z otworem w łbie zatkana stalową kulką) którą przykręcony jest przewód paliwowy do pompy http://www.allegro.pl/item978425755_zawor_zwrotny_pompy_wtryskowej_opel_oryg_bosch.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość strobik Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 witam przewody nie były zmieniane wogole, tylko filtr paliwa. a czy po skręceniu wszystkiego jest jakiś sposób sprawdzenia czy to jest szczelne? bo wyciekow nie mam żadnych. jakieś podciśnienie dać czy coś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Na początek wymień przewody przelewowe/zwrotne (średnica 3,2mm) i trójniki plastikowe. Jeśli są stare i sparciałe to może tam zasysać powietrze (tam jest podciśnienie). Szczelność przelewów można sprawdzić ale trzeba mieć wakuometr, zawór zwrotny i pompkę aby wytworzyć podciśnienie, montujemy to kolejno (wpinamy się w przewód nadmiarowy idący do pompy paliwa, następnie idzie wakuometr, zawór zwrotny i pompka) po zmontowaniu wytwarzamy podciśnienie i obserwujemy zegar czy utrzymuje się podciśnienie. Tą metodą można przy okazji sprawdzić uszczelniacze trawersów (wtryskiwaczy) to też jedna z przyczyn zapowietrzania się. Jeśli wymieniałeś filtr paliwa i był na nim olej (czarny filtr) to te uszczelniacze są do wymiany. Ale to wszystko jest już ładnie opisane na forum wystarczy poszukać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.