Skocz do zawartości

filtr paliwa diesel


Rekomendowane odpowiedzi

a ja wymieniam w 2.0 DTL tak:

 

odkrecam stary fitr

wkladam nowy wkład filtra plus nowe uszczelki

 

zalewam do pelna filtr ~100ml ON

 

zakrecam odpalam nic nie odpowietrzam i wsio elegancko

I tak wystarczy. Polecam zalozyc przezroczysty przewod paliwowy idacy do pompy to sie przekonacie ile powietrza idzie do pompy. Nie jest powiedziane ze pompa dostaje caly czas czyste paliwo bez babelkow.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-146698
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

- odkręcam korek z baku

- nic nie zaciskam

- wyciągam stary wkład i czyszczę odstojnik filtra

- wymieniam wcześniej namoczony w ON nowy wkład + uszczelki - pamiętając o zalaniu do pełna (najistotniejsza sprawa) obudowy filtra

- skręcam wszystko

- uruchamiam silnik zwiększając obroty do 2000 - układ się odpowietrza przez zawór odpowietrzający w pompie

- po 10 sek pracy na 2000 obr daje jeszcze, dla pewności popracować silnikowi 2 -3 min na obrotach jałowych.

Zrobiłem tak i jest wszystko ok.

Dzięki z rade.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-142513
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Kol. Omnibus - w Zafirce wystarczy odkręcić śrubę trzymającą obudowę filtra - polecam klucz oczkowy 13, odpinasz węże i już masz obudowę z filtrem na wierzchu - nie trzeba demontować podszybia :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-142311
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam

 

mam takie pytanie.

Do czego jest potrzebna wtyczka na obudowie filtra paliwa w zafirze?

Jak jest dekiel górny obudowy filtra paliwa to wchodzi do niego dwupinowa wtyczka.

To jest jakiś czujnik czy grzałka?

mam taki problem że jak stanę autem z wysoko uniesionym przodem to auto mi sie zapowietrza, musze zjechać na luzie na równe i dopiero mi odpali (nawet przy pełnym baku tak się dzieje) oczywiście nie mowie o staniu na chodniku, po miescie nic sie nie dzieje tylko czasem zostawiam auto na stromym wjezdzie.

filtr wymieniony ale podjerzewam że jakaś nieszczelność jest.

Moze ktoś napisać gdzie znajde zawór zwrotny paliwa? Łatwo go wymienic?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86193
Udostępnij na innych stronach

pytanie 1

Do czego jest potrzebna wtyczka na obudowie filtra paliwa w zafirze?

odpowiedź

grzałka?

pytanie 2

mam taki problem że jak stanę autem z wysoko uniesionym przodem to auto mi sie zapowietrza

odpowiedź

jakaś nieszczelność jest

Poszukaj na forum jest sporo tematów z trudnym odpalaniem po dłuższym postoju. Tak na szybkiego to kiedy wymieniałeś przewody zwrotne (nadmiarowe) to najczęstsza przyczyna zapowietrzania się lub źle założyłeś uszczelki na obudowie filtra paliwa. Zawór zwrotny to ta śruba (z otworem w łbie zatkana stalową kulką) którą przykręcony jest przewód paliwowy do pompy http://www.allegro.pl/item978425755_zawor_zwrotny_pompy_wtryskowej_opel_oryg_bosch.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86162
Udostępnij na innych stronach

witam

 

przewody nie były zmieniane wogole, tylko filtr paliwa. a czy po skręceniu wszystkiego jest jakiś sposób sprawdzenia czy to jest szczelne? bo wyciekow nie mam żadnych.

jakieś podciśnienie dać czy coś?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86142
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymień przewody przelewowe/zwrotne (średnica 3,2mm) i trójniki plastikowe. Jeśli są stare i sparciałe to może tam zasysać powietrze (tam jest podciśnienie). Szczelność przelewów można sprawdzić ale trzeba mieć wakuometr, zawór zwrotny i pompkę aby wytworzyć podciśnienie, montujemy to kolejno (wpinamy się w przewód nadmiarowy idący do pompy paliwa, następnie idzie wakuometr, zawór zwrotny i pompka) po zmontowaniu wytwarzamy podciśnienie i obserwujemy zegar czy utrzymuje się podciśnienie. Tą metodą można przy okazji sprawdzić uszczelniacze trawersów (wtryskiwaczy) to też jedna z przyczyn zapowietrzania się. Jeśli wymieniałeś filtr paliwa i był na nim olej (czarny filtr) to te uszczelniacze są do wymiany. Ale to wszystko jest już ładnie opisane na forum wystarczy poszukać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1215-filtr-paliwa-diesel/page/3/#findComment-86131
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności