Skocz do zawartości

Podświetlanie regulacji nawiewu Astra F


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio odbyłem dość długą nocną podróż. I odkryłem sporą niedogodność w aucie. Chodzi o podświetlanie pokręteł regulacji nawiewu. Aby ustawić nową pozycje musiałem za każdym razem świecić lampkę wewnętrzną. Powiedzcie, czy astra F ma podświetlanie tych pokręteł, podobnie jak pokrętło śwaiteł ?? Znalazłem na autokąciku instrukcję jak zrobić diody podświetlajace. Ale jeśli samochód ma seryjne podświetlanie to odpuściłbym sobie te diody. Niestety aby tam się dostać trzeba zdemontować pół kokpitu. I chciałbym się dowiedzieć, czy mam wczesniej kupować te wszystkie diody itp czy po prostu wystarczy zaopatrzyć się i wymienić żarówki.

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A po kiego rozkręcać pół auta? W najstarszych Astrach nie trzeba rozbebeszac kokpitu: http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/konsola_stare.html Zamiast żarowek polecam diody, swiecą jasniej, dluzej, taniej i nie czarnieja z czasem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podświetlenie wymieniałem wczoraj, także temat świeży. Wymieniłem 3 żarówki, nie mogłem sie tylko dostać do podświetlenia podgrzewania tylnej szyby.

To jak trudno bedzie wymienić żarówki zależy od rocznika. Zazwyczaj im starszy tym łatwiej. U mnie w astrze F (2001r) miałem ciężki dostęp do żarówek.

Zdjąłem pokrywe stacyjki, odkręciłem śrube od panela środkowego z lewej strony, oraz śróbki za nawiewami, od wyświetlacza, dwie na dole i dwie pod pokrętłami. Nie musze wspominać, że pokrętła i przycisk od obiegu też zdjąłem...

Najłatwiejszy dostęp byłby wyjmując biały plastik, ale trzeba by wyciągać linki. Zamiast tego wziąłem kombinerki, złapałem za żarówki i wyciągnąłem je. Następnie ostrożnie złapałem w kombinerki nowe żarówki, lekko umieściłem je w gniazdach i dopchnąłem do końca. Żarówki 12V 1,2W. Zobaczymy ile wytrzymają ;)

Trudniej wyciągnąć żąrówke od obiegu. Uważaj przy wyjmowaniu przycisku, aby nie wypadł taki mały mosiężny krążek (taki malutki "żyroskop") bo bez niego nie wciśniesz na stałe przycisku. Aby ułatwić sobie wyciąganie żarówki można wziąć stare kombinerki i odchudzić je szlifierką kątową do ok 4-5mm. Wtedy łapiesz żarówke i ją bez problemu wyciągasz. Lepiej nie łapać żarówki zbyt mocno, bo jak pęknie to narobimy sobie jeszcze więcej roboty. Montując przycisk z powrotem musisz najpierw wstawić mosiężny dysk w rowek, później dopiero wstawiasz przycisk.

Podrowienia dla [you] :]

 

Zapomniałem dodać, radio też musisz wyjąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności