Skocz do zawartości

Technika jazdy - oszczędna jazda na luzie czy na biegu?


Gość betagoo

Rekomendowane odpowiedzi

A jeżeli na dodatek ktoś nierozważny przekręci kluczyk w położenie 0 by ponownie odpalić silnik to może zablokować mu się kierownica !

Kierownica blokuje się po wyjeciu kluczyka ze stacyjki,nie przesadzaj ze straszeniem forumowiczów

jeżeli podczas jazdy na luzie zgaśnie nam silnik to tracimy wspomaganie układu

Jak zgasnie w czasie hamowania silnikiem,czyli z włączonym biegiem,to i tak nic nie działa

 

Proszę wszystkich o nie pisanie więcej o gaśnięciu,bo nie o tym temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja pisalem że jak zgaśnie na luzie dajmy na to z powodu że nam paliwa braknie, dlatego bezpieczniej jest jeździć na biegu, ponieważ wtedy auto nie zgaśnie.

Kierownica blokuje się nawet jak jest kluczyk w stacyjce na poziomie 0 (takim przy którym wystarczy pociągnąć aby wyjąć kluczyk, bo stacyjka jest kilku poziomowa), nie musimy go wyjmować, kto nie wierzy hop do auta i sprawdzić.

Ale żeby odpalić to wcale nie musimy cofać kluczyka aż tak daleko, w sumie po zgaśnieciu wogóle nie musimy go cofać, tylko przekręcamy i odpalamy ponownie.

No a wracając do tematu to oszczędna jazda jest hamowanie silnikiem, nie deptanie pedalu gazu, jeśli silnik nie potrafi uciągnąć bo za niskie są obroty to nie ma co deptać ale zmiana biegu i delikatne operowanie gazem. Bo po co wciskać pedal na maksa, jak wciśniemy go lekko to pojedzie tak samo. Chcemy przyspieszyć to nie pedal w podloge i powoli się rozpędzamy, tylko w miare rozpędzania pociskamy pedal. To w sumie jedna z cenniejszych chyba rad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica blokuje się nawet jak jest kluczyk w stacyjce na poziomie 0

U mnie sie nie blokuje na 100%

nie musimy go cofać, tylko przekręcamy i odpalamy ponownie.

Masz jakis dziwny samochód,ja nie odpalę bez cofnięcia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widocznie mam inną stacyjke, albo poprostu takie byly montowane w astrze F bez immobilajzera. Moja jak jest kluczyk wlożony i nie przekręcony to się zablokuje, muszę go choć na pierwszą pozycje przekręcić. A z zapalaniem mam tak że jak zgaśnie (jak mialem problemy z przejściem na gaz to się przekonalem) i swiecą kontrolki itd, to wystarczy przekręcić kluczyk na rozruch i odpalić. Zauważylem że nie wszystkie auta tak mają. Czasem trzeba cofnąć kluczyk do końca, nie wiem czemu tak jest, ale u mnie nie trzeba, auto zgaśnie to nie cofam tylko przekręcam na rozruch, odpalam i jade.

Najlepiej niech się wypowie ktoś co ma astre F z lat 91-95 bez immobilajzera (bo tam może już być zmiana). Ale ja mam u siebie tak jak opisuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem test jak zaoszczędzić nieco paliwa.

Na odcinku 12 km wyszło,że jak sie trzymać na zakrecie w prawo prawej krawędzi,a w lewo blisko linii rozgraniczającej pasy,ograniczyć wychylanie sie celu sprawdzenia,czy mozna wyprzedzać,nie lawirować po swoim pasie,to można zmniejszyć przebytą drogę o około 350 m.To daje jak dobrze obliczyłem oszczędnosci rzędu 3%.

 

Po wielu próbach i przemysleniach stwierdzam,że jazda bez gazu na biegu nie powoduje zerowego zuzycia paliwa.Gdyby tak było,to silnik by szarpał i zachowywał sie podobnie jak po wyłaczeniu zapłonu.Na pewno na biegu mniej sie spala,bo na luzie obroty wzrastają do ok. 1000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że podpiąłem się pod dobry temat.

Gdy dojeżdżam np. do świateł i hamuję silnikiem to przy jakiej prędkości najlepiej wyrzucać na luz i dokończyć hamowanie hamulcem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ale z tego co widzę, po opisie to masz benzyniaka.

Ja wcześniej też jeździłem benzyniakiem , tylko Fabią 1.2 HTP 64 KM :)

I z 5 biegu mogłem nawet hamulcem jeszcze odhamować i też przy 20km/h wyrzucałem na luz.

W tym opelku gdy zrobiłem tak samo (wiadomo, przyzwyczajenie) 5 biegi i hamowanie z prędkości ok. 80-90km/h i dohamowywałem hamulcem to np. przy 30 silnik zaczyna szarpać.

Teraz więc wyrzucam przy ponad 40 na luz i jestem ciekaw jak robią inne osoby z takim samym lub podobnym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności