Gość Mefistofeles Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 No i to o czym ciągle zapominacie, a jest to kluczowa sprawa. Pokazująca, że tam gdzie można jechać hamując silnikiem nie powinno się włączać luzu, a tam gdzie można jechać luzem, moim zdaniem nie warto hamować silnikiem czy tym bardziej dodawać gazu. Ile byś spalił dodając jednak gazu (nie mogąc już hamować silnikiem), w sytuacji gdy równie dobrze mógłbyś dalej jechać luzem, ale nie zastosowałbyś go? A są takie sytuacje. To jest dość proste i logiczne. Skąd weźmiemy więcej prędkości i pędu jeśli siłę potencjalną będziemy wytracać na opory wewnętrzne silnika? Będzie jej mniej i żadnych cudów i innych komputerów, żeby to zauważyć nie trzeba. Fakt, zaoszczędzimy w jednostce czasu w momencie hamowania silnikiem paliwo, ale co z tego jeśli tak naprawdę my nie chcemy hamować? Hamowanie silnikiem jest naprawdę dobre, ale do hamowania. po pierwsze kiedy zdawałeś egzamin na prawko ?? bo od dobrych 10 lat lub więcej za jazde na "luzie" oblewaja http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif po drugie:P Jeżeli już tak bardzo łapiesz się tej fizyki to wszystkie przykłady które podajesz nie uwzględniają pracy mechanicznej silnika i innych podzespołów, zużycia klocków hamulcowych, płynów itp. Tą fizyke która stosujesz to można zastosować do samochodu Flinstona   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-170241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 kiedy zdawałeś egzamin na prawko ?? bo od dobrych 10 lat lub więcej za jazde na "luzie" oblewajaZa najechanie na linie ciągłą też. piszesz o hamowaniu silnikiem a ja o jezdzie na biegu bez gazu to sa dwie inne rzeczy krotych chyba nie potrafisz odroznic i tu jest pies pogrzebany Hamując silnikiem redukujesz przełożenia, szybko redukując prędkość.Czy wrzucając wysoki bieg hamowanie będzie równie efektywne? Nie. I nie wiem dlaczego ciągle bierzecie jako przykład podjazdy i zjazdy, jakby drogi to był tor w lunaparku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-170160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chuliganus Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Może i ja się co nieco wcisnę Po pierwsze ktoś, kilkanaście/kilkadziesiąt postów temu napisał... Jadąc na biegu z górki zatrzymasz auto... Błąd - auto się nie zatrzyma będąc na biegu -wyhamuje do danej prędkości i będzie się toczyć tak szybko na ile pozwolą obroty silnika. Po drugie - jazda na luzie to strata kasy - płacimy za paliwo a zużywamy go zupełnie bezsensu jadąc na luzie bo go nie wykorzystujemy ani do przyspieszania ani do hamowania. Niejednokrotnie się mówiło płacę=wymagam Dlaczego jazda na luzie zwiększa zużycie paliwa? Dlatego, ze silnik aby utrzymać równą pracę i obroty potrzebuje bogatej mieszanki paliwowopowietrznej aby po prostu nie zgasł (Lambda>1). Z kolei jadąc autem na biegu (hamując silnikiem) mieszanka jest na poziomie równowagi stechiometrycznej (ile benzyny, tyle powietrza), czyli Lambda=1 - jest to określane za pomocą sondy lambda. Dodam ze ja - nawet gdyby nie było różnicy w spalaniu i tak hamowałbym silnikiem z tego względu ze za paliwo płacę i chcę wykorzystać każdy grosz jaki do baku został wlany. Tyle ode mnie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cool.gif Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-170147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 nie wiem dlaczego ciągle bierzecie jako przykład podjazdy i zjazdy, jakby drogi to był tor w lunaparkubo wtedy najczesciej sie jedzie na biegu nie mowie o dojezdzaniu do swiatel/skrzyzowania bo to logiczne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-170138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 No właśnie, choćby dojeżdżając do miejsca ewentualnego zatrzymania wybieramy jazdę luzem, a nie hamowanie silnikiem i redukcję biegów. W tym przypadku znaczenie ma raczej wygoda, a nie oszczędność. Choć jeśli jedziemy dość wolno i mamy niskie obroty to Cut Off się nie włączy. Więc próba hamowania silnikiem żadnej korzyści by nie przyniosła. Ewentualnie ledwo by się Cut Off włączył, już by musiał się wyłączać bo zbyt silnie wyhamowałby niezbyt rozpędzony pojazd. Cut Off w takich przypadkach nie ma z czego czerpać energii do napędzania silnika, bo przy dojazdach z reguły raczej nie mamy dużego pędu. Ale bywa zupełnie odwrotnie. Są tacy, że jadąc 100 km/h i widząc skrzyżowanie nie hamują silnikiem, a wrzucają od razu luz (błędnie sądząc, że mniej wtedy autko spali) i używają hamulca. piszesz o hamowaniu silnikiem a ja o jezdzie na biegu bez gazu Jadąc na biegu bez wciśniętego gazu raczej hamujemy silnikiem. Gdybyśmy nie hamowali (nie zabierali energii z pędu by "dać" silnikowi), to skąd silnik by brał energię do pracy (poruszania tłokami), skoro paliwa nie otrzymuje na ten cel (aktywny Cut Off)? Może zaistnieć sytuacja, że jedziemy na biegu i nie dodajemy gazu, a mimo to Cut Off (hamowanie silnikiem) się nie włączy (wówczas jeśli to mała stromizna rozsądniejszą alternatywą może być jazda luzem). Taka sytuacja występuje na przykład, gdy mamy zbyt niskie obroty i ECU sam dodaje gazu by autko nie zgasło lub też gdy mamy nierozgrzane autko i działa automatyczne ssanie, wówczas Cut Off się również nie włączy. wieksza predkosc zejscia z wzniesienia rowna sie mniejszej mocy potrzebnej na podjazd na nastepne co za tym idzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo Ja gdy jadę ze wzniesienia bywa, że wrzucam luz. Moim zdaniem wówczas przyśpieszam mniejszym kosztem od Ciebie. wieksza predkosc zejscia z wzniesienia rowna sie mniejszej mocy potrzebnej na podjazd na nastepne co za tym idzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo Zgadza się, zbliżając się do końca spadku przyśpieszam wrzucając bieg i wciskam pedał przyśpieszenia by nie hamować silnikiem (Cut Off). Cóż nie mam wówczas innego wyjścia, bo góreczka się kończy i trzeba depnąć na gaz. Po drugie - jazda na luzie to strata kasy - płacimy za paliwo a zużywamy go zupełnie bezsensu jadąc na luzie bo go nie wykorzystujemy ani do przyspieszania ani do hamowania. Niejednokrotnie się mówiło płacę=wymagam Na luzie zużywamy paliwo by podtrzymać ładowanie akumulatora, wspomaganie kierownicy, hamulców itp. Są to obroty minimalne dla zdrowej pracy silnika. Trudno o niższe obroty. A do przyśpieszenia wolę wykorzystać darmową naturę (naturalne spadki terenu) niż moje pieniądze wciskając pedał gazu . Do hamowania oczywiście wolę wykorzystać darmowe opory zasysania powietrza przez zamkniętą przepustnicę i kompresję jedynie zassanego powietrza w cylindrach autka (Cut Off). Powoduje to wytracenie szybkości obracania się kół zmniejszając ścieranie klocków hamulcowych. Za których wymianę przecież muszę zapłacić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-170010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 ale farmazony piszesz wez zmien lepiej temat bo pojecia nie masz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-169963 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Moim zdaniem wówczas przyśpieszam mniejszym kosztem od Ciebie. tak masz wieksze przyspieszenie (bo odlaczasz element hamujacy - silnik) zatem uzyskasz wieksza predkosc na dole ale nie mniejszym kosztem - spalasz paliwo ale pragne zauwazyc ze jesli mowisz jedynie o energii kinetycznej to twoje zdanie ma sens a jesli o calkowitym bilansie energii to juz nie... Na luzie zużywamy paliwo by podtrzymać ładowanie akumulatora, wspomaganie kierownicy, hamulców itp. bledne tlumaczenie na luzie podczymujemy minimalne obroty przy ktorych zachowane jest dzialanie wymienionych przez ciebie elementow. jazda na silniku bez gazu powoduje zachowanie tych samych a nawet wyzszych obrotow. A do przyśpieszenia wolę wykorzystać darmową naturę (naturalne spadki terenu) niż moje pieniądze wciskając pedał gazuwlasnie w tym sek ze wydajesz wtedy wiecej kasy - na paliwo spalone podczas takiej jazdy na luzie... zobacz ze przy ok 70km/h to jest ok 2l/100km. wez pod uwage sprawnosc energetyczna silnikow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-169935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 wlasnie w tym sek ze wydajesz wtedy wiecej kasy - na paliwo spalone podczas takiej jazdy na luzie... zobacz ze przy ok 70km/h to jest ok 2l/100km. wez pod uwage sprawnosc energetyczna silnikowNasuwają mi się same pytania, sądzę, że retoryczne . 1. Czy gdy zjeżdżając ze wzniesienia dodam gazu by przyśpieszyć spalę mniej niż przyśpieszając na luzie (dzięki wzniesieniu)? "Doszczególnienie": Przyśpieszanie na luzie może być wolniejsze niż biegiem (ale niekoniecznie). Poza tym załóżmy, że mi odpowiadające. Dodatkowo załóżmy, że nie odpowiada mi przyśpieszenie przy jeździe na Cut Off (zbyt wolne, lub zupełny jego brak), dlatego zastosuję luz jako tańszy zamiennik wciskania pedału gazu. 2. No i czy jadąc na włączonym Cut Off przyśpieszę równie szybko (o ile w niektórych sytuacjach w ogóle) jak jadąc na luzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-169824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_K Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 2. No i czy jadąc na włączonym Cut Off przyśpieszę równie szybko (o ile w niektórych sytuacjach w ogóle) jak jadąc na luzie? A wziąłeś pod uwagę czas potrzebny na wrzucenie biegu? PS. Na luzie może czasami jest oszczędniej-ale na pewno nie bezpieczniej. A na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-169790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 1. Czy gdy zjeżdżając ze wzniesienia dodam gazu by przyśpieszyć spalę mniej niż przyśpieszając na luzie (dzięki wzniesieniu)?wedlug mnie tak 2. No i czy jadąc na włączonym Cut Off przyśpieszę równie szybko (o ile w niektórych sytuacjach w ogóle) jak jadąc na luzietu na 100% tak czas wcisniecia samego gazu jest mniejszy niz czas potrzebny na wcisniecie sprzegla wrzucenie biegu i dopiero dodanie gazu ale Ty i tak tego nie zakumasz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/5/#findComment-169719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.