Skocz do zawartości

prawe kolo wychyla sie bardziej od lewego jak by nie bylo bl


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Prawe kolo wychyla sie bardziej od lewego podnioslem auto do gory po krecilem w prawo lewo i kolo prawie dotyka stabilizatora tego co idzie od zderzaka a w lewym tak nie ma. Zachowuje sie jak by nic go nie ograniczalo. Podczas skrecania w lewo zachowuje sie tragicznie jak by plynol. Moze to problem tego typu mam 3 obroty fajera w lewo 2 w prawo, ale na listwie samo nie moglo sie nic przestawic ... jedyne wyjscie chyba to rozebrac cala przekladnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

hahaha cały w tym problem że geometria nic nie wykaże mialem taki przypdek w warsztacie i sie okazało zbierzność dobra ale auto lepiej skreca w prawo aniżeli w lewo po oględzinach i domysłach okazło sie że to wina końcówek drążków kierowniczych poprostu jedna była orginalna a druga wymieniana i tak ustawil ktoś zbierzność ale niestety auto nie skrecało tak jak powinno był to Volkswagen Polo ale i tak o to samo zapewne chodzi w tej sprawie wiec marka nie ma różnicy jeżeli jestes w stanie to zdejmij przednie koła i zmierz sobie długość końcówki drążka kierowniczego jeżeli jedna bedzie dłuższa od drugiej to sprawe masz rozwiazaną natomiast jeżeli nie to no to może same drążki kierownicze w co z resztą wątpie bo objawy wskazują na końcówki. To trudne do zdiagnozowania jak ktoś nie miał takiego przypadku bo geometria nic nie wykazuje ona tylko reguluje zbierzność kół względem osi auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym raczej podejrzewał kąt wyprzedzenia zwrotnicy....

Nie wiem, jaki silnik, bo w 1,0 ie było drążka stabilizatora, w większych to a nim ustawia się ten kąt....

Poza tym obojętne jakie są końcówki drążków, geometrię da się ustawić.

Chyba, że poszly sinenblocki tylnej osi, ale to na geometrii powinni sprawdzić, przed ustawianiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie obojętne jakie są końcówki geometria wychodzi dobra zabawa sie zaczyna wtedy gdy chodzi o wychylenie koła przy maks skrecie. Nie jestem pewien ale na 99.9 % to jest wina końcówek i geometria tu nic nie pokaże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy geometrii punkt środkowy maglownicy będzie dobrze "złapany", to nie ma możliwości, żeby kręcić np. w prawo 2 obroty, a w lewo 1 obrót kierownicy.

Nawet, jak jedna końcówka będzie "krótsza", a druga "dłuższa", geometrię da się ustawić, ale wtedy maglownica nie będzie w swoim "środku", będzie widać po ustawieniu koła kierownicy.

Dlatego myślę o kącie wyprzedzenia zwrotnicy, koło prawe poszło do przodu i tyka zderzak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zgadzam sie z tym ale zauważ że jak było coś robione w układzie kierowniczym to mogła być przestawiona kolumna kierownicy na krzyżaku i ktos sobie potem to ustawił a końcu kolumny zmieniając położenie koła a kilka zębów. Tak było przynajmniej przy tej polówce że ustawili zbierzność kół a położenie kierownicy ich nie obchodzi i juz oni sie martwią o kierownice dlatego też nie jest wcale powiedziane że listwa musi być po środku i dlatego sa rozbieżnoci w obrocie kierownicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle sie napisalem cale okno zapisalem i kazal mi sie zalogowac boze ??? swiety po pracy napisze z powrotem to :) Podejzewam ze geometria nic nie da a jezeli jest przestawiony na slimaku to moze byc ze kola sie wychylaja w lewo zbyt mocno niz byl zaplanowany skret tylko kiego grzyba jest 3 w lewo a 2 w prawo tego niewiem i wiem ze trza pierw rozebrac maglownice i ustawic jak powino. Samo nie moge sie przestawic bo by albo zerwalo gwint albo byly by widoczne problemy w czasie jazdy i co chwile by cos przeskakiwalo. a co do drazku za dlugiego to sobie mysle ze nawet jak sie wsadzi za dlugi a sie ustawi zbieznosc to wychodzi na jedno i to samo bo przeciesz kola sa oby dwa na wprost ustawione. ja juz nic nie kapuje ide spac dzieki za pomoc ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabian86, Może rozkręcił ci się drążek i stąd ten wychył.Zrób jakieś foty,bo nie kumam,czy masz wychył koła jakby się zbieżność rozjechała,czy masz kąt zmieniony.

Na oponie nie widać już łysego wewnętrznego bieżnika?

Jedż na zbieżność,albo sam ustaw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chcialem zrobic tez myslalem ok to powjedzcie jak potem fotki wzuzic????

 

Nie nie widac bieznika nic nie zdziera porobie fotki i wam wszystko pokaze a co do rozkrecenia to niee bo ledwo je odkrecilem hehe. Hmm ja takie cos mialem ale nie bylo na poczatku klopotu jak skrecilem teraz od pewnego czasu moze byc to tez od wjezdzanai pod kraweznik pare razy jak debil wjechalem udezylem wyrwalo kierownice z rak i wiecie co dalej. w serwisie powjedzieli ze zachowuje sie jak by mial za dlugi drazek i powjedzieli ze autko sie rozjezdza to jest typowe w corsach ale nie sadze niewiem. zrobie fotki:D

 

[ Dodano: Wto Paź 24, 2006 16:31 ]

dodam ze to nie serwis opla tylko tani uniwersalny (wiecie) ale watpie bo to byli prymitywni ludzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności