ja37 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Faktycznie, pomyłka, to viki motronic 2.5 Przepraszam za zamieszanie. Dioda dlatego, że ma krótszy czas wygaszania, niż żarówka. I przy większych obrotach będzie migać, a żarówka będzie się palić cały czas. Mój pierwszy komp był tez popsuty, nie dawał w ogóle napięcia na halla, na pompę, na moduł. Teraz z innej beczki. Stukowego może nie być, halla może nie być, czujnika temperatury płynu może nie być, i mimo to silnik powinien odpalić i chodzić, kulawo, ale chodzić. Jak nie chodzi, i jesteś pewien kablologii, to zmieniaj kompa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-239631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 a jak sie sprawdza czy moduł zapłonowy jest dobry bo myslałem że znalazłem jak w internecie ale to jest sprawdzanie sygnałów na kablu do modułu bo pisze że odłączyc od modułu kabel i na kablu mierzyć ( jakas bzdura bo jak można sprawdzac moduł mierząc sygnały na kablu odłączonym od modułu) w sprawie napięcia na pompe narazie kręce silnik na aku 44 ah i jak go dzisiaj podłączyłem naładowanego to juz napięcie na pompe wzrozło do 10v i jeszcze jedno jak sprawdzam napięcie na wtyku nr3 modułu zapłonowego to po załączeniu zapłonu jest napięcie z aku a jak zaczne kręcić silnikiem to spada do 9v czy to wszystko może byc wina zbyt słabego akmulatora ma 44 ah ale ogolnie nie jest stary ma ok roku ( oczywiście nie chodzi mi oto że niema iskry na 2 swiecach ) i czy jest jakiś czujnik na wałku rozrządu w tym silniku ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-239309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Czujnik wałka rozrządu, to właśnie czujnik halla w aparacie zapłonowym. Sprawdzanie: dioda na 12V i podłaczasz do wtyczki modułu do sygnałowego i masy. Ma migać , w ten sposób sprawdzisz, czy sygnał z kompa dochodzi. Oczywiście wtyczka włożona w moduł, niech silnik zapali, bo zamęczysz akumulator. Nastepnie przepinasz diodę na czujnik halla. Sygnałowy i masa. Tez ma migać, tak sprawdzasz czujnik halla/wałka rozrządu. Mozesz później podpiąć diodę na cewkę, też ma migać, w takt iskry. 9V na module to nie jest źle. Mój aku ma 56Ah, ale prądów nie mierzyłem, fakt, że ma cieżko zakręcić silnikiem, ale to raczej przez duże sprężanie. A jak wygląda kopułka w środku i palec?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-239247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Jak ktoś jest z okolic Gliwic, Pyskowic, Strzelec Opolskich, Kedzierzyna Koźla, i by byl chetny mi pomoc to niech sie odezwie ( chodzi o kogoś kto ma samochód z takim silnikiem C20xe na Motronicu 2.5)Jestem z raciborza. W Kędzierzynie Koźlu pracuje, a pod opolem mam 3 kumpli, którzy mają c20xe w kadecie na ml 2.5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-239221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 dzięki wielkie za pomoc Mam jeszcze jedno pytanie: Czy zewnętrzna pompa paliwa z calibry 2.0 8v jest dokładnie taka sama jak z 16v chodzi o parametry ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-238402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Pompa z c20ne bez problemu będzie śmigać z silnikiem c20xe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-238384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 wracając do braku iskry widze że na zdjeciach do cewki podłączony jest jeszcze jeden przewód ja niemam zadnych dodatkowych przewodów podłączonych tylko do modułu a z modułu wychodzą dwa do cewki i to tyle pomijając kabel do obrotomierza to jest jeszcze jakiś bo może mi brakuje czegoś wg schematu miałbym dobrze wszystko no chyba ze sie myle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-238323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 wracając do braku iskry widze że na zdjeciach do cewki podłączony jest jeszcze jeden przewód ja niemam zadnych dodatkowych przewodów podłączonychPokaż fotkę, albo jak jesteś w stanie określ kolor tego przewodu, będzie łatwiej dojść co to jest. Podejrzewam, że przewód na czarny kolor i i jest podłaczony poprzez pojedyncze złącze, ale mogę się mylić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-238273 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 kolor tego kabelka to zazwyczaj czarny z mojej wiązki w okolicach cewki tez wychodzi taki jeden czarny i jeden zielony nie podłanczałem ich nigdzie bo w sumie na schemacie nic takiego nie było a ten zielony kabel kiedys mierzylem miernikiem i chyba to był z obrotomierza prawd połączony jest z pinem 1 modułu zapłonowego ale teraz głowy nie daje a z czarnym to niewiem co zrobic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-238244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 W złaczu są 4 kabelki. 1 - zielony - obrotomierz 2 - brązowy - masa 3 - czarny - plus po stacyjce 4 - Taki gruby w ekranie - sygnałowy z kompa. I do cewki czerwony i niebieski z modułu wychodzi. Jeśli patrzałeś na moje zdjęcie, to mam do cewki podłączony kondensator przeciwzakłóceniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13373-c20xe-brak-iskry-na-2-i-3-cylindrze-i-max-9v-na-pompe-paliwa/page/2/#findComment-238181 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.