Skocz do zawartości

C20xe Brak iskry na 2 i 3 cylindrze i max 9v na pompe paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie, pomyłka, to viki motronic 2.5

Przepraszam za zamieszanie.

 

Dioda dlatego, że ma krótszy czas wygaszania, niż żarówka.

I przy większych obrotach będzie migać, a żarówka będzie się palić cały czas.

Mój pierwszy komp był tez popsuty, nie dawał w ogóle napięcia na halla, na pompę, na moduł.

Teraz z innej beczki.

Stukowego może nie być, halla może nie być, czujnika temperatury płynu może nie być, i mimo to silnik powinien odpalić i chodzić, kulawo, ale chodzić.

Jak nie chodzi, i jesteś pewien kablologii, to zmieniaj kompa.

 

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

a jak sie sprawdza czy moduł zapłonowy jest dobry bo myslałem że znalazłem jak w internecie ale to jest sprawdzanie sygnałów na kablu do modułu bo pisze że odłączyc od modułu kabel i na kablu mierzyć ( jakas bzdura bo jak można sprawdzac moduł mierząc sygnały na kablu odłączonym od modułu)

 

w sprawie napięcia na pompe narazie kręce silnik na aku 44 ah i jak go dzisiaj podłączyłem naładowanego to juz napięcie na pompe wzrozło do 10v

 

i jeszcze jedno jak sprawdzam napięcie na wtyku nr3 modułu zapłonowego to po załączeniu zapłonu jest napięcie z aku a jak zaczne kręcić silnikiem to spada do 9v

 

czy to wszystko może byc wina zbyt słabego akmulatora ma 44 ah ale ogolnie nie jest stary ma ok roku ( oczywiście nie chodzi mi oto że niema iskry na 2 swiecach :drunk: )

 

i czy jest jakiś czujnik na wałku rozrządu w tym silniku :drunk:?

 

Czujnik wałka rozrządu, to właśnie czujnik halla w aparacie zapłonowym.

Sprawdzanie:

dioda na 12V i podłaczasz do wtyczki modułu do sygnałowego i masy.

Ma migać , w ten sposób sprawdzisz, czy sygnał z kompa dochodzi.

Oczywiście wtyczka włożona w moduł, niech silnik zapali, bo zamęczysz akumulator.

Nastepnie przepinasz diodę na czujnik halla.

Sygnałowy i masa.

Tez ma migać, tak sprawdzasz czujnik halla/wałka rozrządu.

Mozesz później podpiąć diodę na cewkę, też ma migać, w takt iskry.

9V na module to nie jest źle.

Mój aku ma 56Ah, ale prądów nie mierzyłem, fakt, że ma cieżko zakręcić silnikiem, ale to raczej przez duże sprężanie.

 

A jak wygląda kopułka w środku i palec?

 

Jak ktoś jest z okolic Gliwic, Pyskowic, Strzelec Opolskich, Kedzierzyna Koźla, i by byl chetny mi pomoc to niech sie odezwie ( chodzi o kogoś kto ma samochód z takim silnikiem C20xe na Motronicu 2.5)

Jestem z raciborza. W Kędzierzynie Koźlu pracuje, a pod opolem mam 3 kumpli, którzy mają c20xe w kadecie na ml 2.5

 

dzięki wielkie za pomoc

 

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy zewnętrzna pompa paliwa z calibry 2.0 8v jest dokładnie taka sama jak z 16v chodzi o parametry ?

 

Pompa z c20ne bez problemu będzie śmigać z silnikiem c20xe ;)

 

wracając do braku iskry widze że na zdjeciach do cewki podłączony jest jeszcze jeden przewód ja niemam zadnych dodatkowych przewodów podłączonych

tylko do modułu a z modułu wychodzą dwa do cewki i to tyle pomijając kabel do obrotomierza to jest jeszcze jakiś bo może mi brakuje czegoś wg schematu miałbym dobrze wszystko

no chyba ze sie myle

 

wracając do braku iskry widze że na zdjeciach do cewki podłączony jest jeszcze jeden przewód ja niemam zadnych dodatkowych przewodów podłączonych

Pokaż fotkę, albo jak jesteś w stanie określ kolor tego przewodu, będzie łatwiej dojść co to jest.

Podejrzewam, że przewód na czarny kolor i i jest podłaczony poprzez pojedyncze złącze, ale mogę się mylić.

 

kolor tego kabelka to zazwyczaj czarny

z mojej wiązki w okolicach cewki tez wychodzi taki jeden czarny i jeden zielony nie podłanczałem ich nigdzie bo w sumie na schemacie nic takiego nie było

 

a ten zielony kabel kiedys mierzylem miernikiem i chyba to był z obrotomierza prawd połączony jest z pinem 1 modułu zapłonowego ale teraz głowy nie daje ???

 

a z czarnym to niewiem co zrobic

 

W złaczu są 4 kabelki.

1 - zielony - obrotomierz

2 - brązowy - masa

3 - czarny - plus po stacyjce

4 - Taki gruby w ekranie - sygnałowy z kompa.

I do cewki czerwony i niebieski z modułu wychodzi.

Jeśli patrzałeś na moje zdjęcie, to mam do cewki podłączony kondensator przeciwzakłóceniowy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności