Skocz do zawartości
kicaj

[zafira B] tryb serwisowy, test mode

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

zeby wejsc w tryb serwisowy (test mode) kazdy wie :wesoly: wystarczy poszukac

ale jak z niego wyjsc? moze ktos poradzic?

 

ps. zeby wejsc - przyciskamy setting na pare sekund az uslyszymy dzwiek, nastepnie przechodzimy przyciskajac BC lub kropke przy wyswietlaczu, w zaleznosci od typu wyswietlacza...

 

 

↔↔↔↔↔↔

zdaje sie ze po jakims czasie i/lub wlaczeniu zaplonu i /lub zamknieciu auta wychodzi sie z tego trybu...

moze ktos potwierdzi/zaprzeczy :)

 

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 23:16 ]

dodam ze nacisniecie przycisku navi wyswietla dodatkowe informacje o navi ???


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

witam

Mam pytanie czy jak zapali się kontrolka serwisowa w oplu zafirze 2 silnik 1,9 cdti jest ustawione z automatu, że po jakims czasu gasnie?

Jest to tylko przypomnienie o wymianie, które bez problemu po jakims czasie gaśnie?

jak wejść w tryb serwisowy i jakie rzeczy w tej zafirze w trybie serwisowym moge zmienić?

Pozdrawiam i czekam pilnie

Jarek :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś wie co jest wyświetlane na poszczególnych ekranach trybu serwisowego??

Chodzi mi czy w Zafirze B można tam podejrzeć temperaturę silnika?? Zaoszczędzili na wskaźniku, a chyba termostat mi nawalił :D.

Jest tam jeden ekran na którym wyświetla:

Sens.: 1.5

V: 25 T: 58

 

V - wskazuje prędkość w km/h (wskazania pokrywają się ze wskaźnikiem prędkości).

T - być może temperatura silnika??

Rano T zaczęło od 0 (tyle mniej więcej było na dworze) i powoli się podnosiła. Ale dochodzi mi do max. 58, a na prostej przy szybszej jeździe nawet spada poniżej. Jak wracam po auta po pewnym czasie to spada do 30 i znowu powoli rośnie.

Tak mi się wydaje że słabo grzeje, ale myślałem że za krótkie odcinki przejeżdżam (głównie po mieście).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam chyba z 5 ekranow (przechodzi sie przyciskiem BC) na jednym z nich (zdaje sie ze 3 lub 4) po lewej mniej wiecej na srodku wysokosci jest pozycja coolant po ktorej podana jest temperatura. gdy auto zgaszone wskazuje 73 st Celc, ale gdy auto zapalone podaje aktualna temperature.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekranów jest kilka, chyba nawet więcej niż 5, ale pozycji coolant nie znalazłem.

Może to różnica w wyświetlaczu (ja nie mam graficznego).

A tak z ciekawości to po nagrzaniu ile Ci wskazuje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to jest w innych wyswietlaczach, wiec nei bijcie mnie za to :/

pisze tylko jak to jest u mnie...

 

gdy silnik jest wylaczony pozycja coolant pokazuje wartosc 73 (zawsze), w momencie gdy wlacze silnik - temperature silnika, maksywalnie to bylo ok 83-86, nie pamietam (na pewno osiagnalem 86)

ale 58 to troche za malo...

sprawdz moze tak - przejedz sie kawalek autem, niech temperature podejdzie jak najbardziej do gory, rozpedz sie a potem spory kawalek przejedz bez gazu - i obserwuj wskazanie temperatury, jesli walniety termostat to bedzie spadac, bo kto mowi ze u ciebie pokazuje to w celcjuszach :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że wskazuje dobrze, bo grzanie mam ledwo, ledwo. Dopiero jak przejadę kilkanaście kilometrów to zaczyna mi się robić "ciepło" w aucie. I to dosłownie ciepło, bo nawet jak przyłożę rękę do nawiewu to nie czuję gorącego nawiewu.

Muszę to dokładnie sprawdzić bo jak przyjdą mrozy to będę musiał jeździć w czapce i rękawiczkach :/. Tylko czasu nie ma :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

A ktoś wie jak wejść w tryb serwisowy przy kolorowym wyświetlaczu z navi ncdr 1100? tam wszystko ustawia się za pomocą radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

tak mi sie przypomnialo (dzis sie pojawilo insp4) wiec dopisuje za: http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?t=16682

 

insp2 przepalona zarowka

insp3 niskie napiecie

insp4 woda w filtrze paliwa (diesel)

 

moze sie komus przyda

 

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 19:28 ]

bylem w dwoch ASO opla: w jednym wylanie wody 20zl w drugim TYLKO wymiana filtra za 160 hehe... auto ma 34kkm...

nawiasem mowiac wczoraj mi sie napis nie pojawil...

 

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 19:47 ]

[glow=red][shadow=darkblue]-----------------------------------------[/shadow][/glow]

 

 

ok udalo mi sie spisac co jest w poszczegolnych oknach, teraz wartaloby zebrac co poszczegolne opcje znacza... moze ktos dopisze...

uklad jak na wyswietlaczu

 

TEST MODE

 

przechodzenie - przycisk BC (u mnie :drunk: )

 

OKNO HEATER

Dołączona grafika

 

HW

SW

Code Ver DD

LCD-Temp SCL-LS

Heat-St SCL-MS

 

OKNO Dimming

Dołączona grafika

wylaczony silnik i swiatla

Dołączona grafika

wlaczony silnik i swiatla

 

Mode U-Term30

Input U-Reference

Chart LED/LCD Tmp

Leds Brightness

Delay A Delay B

 

OKNO Clock

Dołączona grafika

 

GPS Set Corr

RDS Set CorrRDS

Local offset PI-Radio

RDS-Max-Diff Pi-Prog

 

 

OKNO OA-Tem

Dołączona grafika

wlaczony nagrzany silnik

Dołączona grafika

wylaczony silnik Z19DTH

 

Dist-RC

Speed

Coolant tu jest temperatura Ice-Enable

Sensor Ice-Active

Display Ice-Ack

 

 

OKNO BC BC= BoardComputer

Dołączona grafika

 

Inj-RC Range

TC-Inst RC-Inst

TC-time RC-time

TC-Dist RC-Dist

FCO RFC CSD -- FCO = Fuel Cut Off

 

 

 

OKNO CC

Dołączona grafika

 

Bus 1

Warn 2

Ack 3

Store 4

5 6 7 8

 

 

-------------

Bus = 40 wcisniety stop na wlaczonym silniku

Bus = 1 brak plynu do spryskiwaczy

 

 

jest jeszcze okno Navi (wywolywane przyciskiem Navi) - ale to moze pozniej... mam dosc pisania :/

 

mam nadzieje ze ktos pomoze i dopisze co oznaczaja niektore skroty...[/i]

 

dodatkowo pare zdjec z:

 

radia

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

nawigacji

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Sprawdziłem tryb serwisowy u siebie - mam bursztynowy wyświetlacz graficzny GID.

 

Faktycznie, kilkusekundowe przyciśnięcie SETTINGS przy załączonej stacyjce aktywuje (próbowałem z wyłączonym radiem więc bez dźwięku...) dodatkowe okienka TESTMODE ukazujące się po kolejnych naciśnięciach BC, jak w opisie wcześniej. W ten sam sposób menu serwisowe się ukrywa...

 

Z ciekawszych pozycji (pstryknąłem też zdjęcia) zauważyłem:

 

- LCD-Temp - ze wskazaniem pokrywającym się pewnie z temperaturą w kabinie, czyli akurat po jeżździe miałem 26'C

 

- U-Term30: 12.4V - napięcie z aku? (silnik był zgaszony)

 

- Coolant: 86'C tuż po półgodzinnej miejskiej jeździe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawszych pozycji (pstryknąłem też zdjęcia) zauważyłem:

 

- LCD-Temp - ze wskazaniem pokrywającym się pewnie z temperaturą w kabinie, czyli akurat po jeżździe miałem 26'C

 

- U-Term30: 12.4V - napięcie z aku? (silnik był zgaszony)

 

- Coolant: 86'C tuż po półgodzinnej miejskiej jeździe...

LCD-Temp zakladam ze to temperatura wyswietlacza, a wiec niekoniecznie temp wewnatrz, no ale nawet w ASO Opla nie wiedzieli o Testmode a tym bardziej o funkcjach tam ukrytych..

 

U-Term - mnie tez sie wydaje ze to napiecie na akku

 

Coolant - w trakcie jazdy temp cieczy chlodzacej, na zgaszonym silniku zawsze 73 stopnie, czyzby otwarcie termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

 

Coolant - w trakcie jazdy temp cieczy chlodzacej, na zgaszonym silniku zawsze 73 stopnie, czyzby otwarcie termostatu?

Z rana miałem wskazanie 11'C, po kilkunastu minutach dobijało do max. 86'C, więc kto wie... ?

 

Myślę, że temperatura LCD odpowiada mniej-więcej temperaturze utrzymywanej we wnętrzu przez sensor na konsoli pod szybą...

 

Widać też wskazania czujnika temp. zewnętrznej (chwilowe) z dokładnością 0.1'C, z tych wskazań jest pewnie brana średnia i wyświetlana w normalnym trybie.

 

Skaczą wskazania chwilowe ilości paliwa w baku :( - jak przyspieszam to wskazanie spada a jak zwalniam to rośnie, wszystko w okolicy jakiejś średniej z której jest obliczany zasięg (bo jest też średnie spalanie na "setkę").

 

Napięcie na aku podaje właściwie - widać o ile spada przy rozruchu a potem ile jest w trakcie jazdy...

 

Są też jakieś wartości w % - przy zgaszonych światłach 100%, przy zapalonych (obojętnie czy mijania czy tylko pozycyjnych) dwie wartości +/- 47% i 17%...

 

Zauważyłem, że z włączonym trybem serwisowym radio nie wyświetla rds-u tylko ciągi znaków.

 

No i tryb sam się dezaktywuje po zamknięciu auta, nie trzeba wciskać SETTINGS...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Pstrykając od czasu do czasu wypatrzyłem, że na ekranie DIMMING kilka wartości zmienia się w zależności od tego, jaki tryb podświetlenia wyświetlacza jest ustawiony (dzień/noc=negatyw) oraz od intensywności podświetlenia tablicy rozdzielczej...

 

Ponadto, wskazania temperatury COOLING spadają nagle o kilkanaście stopni, jak tylko zgasimy nagrzany silnik... 8-O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponadto, wskazania temperatury COOLING spadają nagle o kilkanaście stopni, jak tylko zgasimy nagrzany silnik... 8-O

u mnie to jest wartosc 73 st Celc. i zgaduje ze to jest temp otwarcia termostatu...

dopierio przy zapalownym silniku podaje temp cieczy chlodzacej

 

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 20:32 ]

FCO = Fuel Cut Off

BUS = 40- wcisniety hamulec - stop...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

A jak nie mam kompa i wyświetlacz tylko taki z zegarem to też powinienem mieć te funkcje? SETTING działa ale gdy naciskam BC to pisze "No Function" Dodam jeszcze że chodzi mi głównie o sprawdzenie temp. cieczy chłodzącej opel się nie postarał o włożenie malutkiego bardzo potrzebnego wskaźnika w dieslu :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13gonzo, a czytales choc troche na forum na ten temat?

ty masz TID? tam sie przechodzi przyciskami przy wyswietlaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
KICAJ chyba faktycznie źle doczytałem :wink: dzisiaj sprawdzę bo denerwuje mnie brak temperatury silnika chciał bym sprawdzić czy termostat działa poprawnie bez rozbierania go dzięki :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13gonzo, ja mam GID, wiec wybacz ze nie znam TID'a :lol: mnie tez denerwowal i dobrze cie rozumiem :wink:

powodzenia i daj znac w tym watku co i jak :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.