Skocz do zawartości

Układ recylkulacji spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za fotki...

Jak to dobrze że się człowiek kiedyś troche angielskiego nauczył ;/

Chociaż opis na tyle prosty,że i bez znajomości języka da rade zrozumieć... 8)

więc miernik w dłoń i do dzieła...

Dam znać co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/2/#findComment-226438
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

EGR musi choć trochę działać, żeby błędu nie było po zaślepieniu.

ja37 wiem ze masz doświadczenie w dłubaniu w silnikach wiec znów mam pytanie:

W jaki sposób EGR może "troche" działać?

Moim zdaniem albo działa albo nie 8)

Nawet jeśli tylko "troche" przestaje działać, np. jeśli się zabrudzi i przez to zawiesi sie grzybek zaworu to i tak wyskoczy błąd 47.

 

Pytanie nr 2:

Skoro EGR musi być sprawny zeby nie wywalało błędu po zaślepieniu to po jakiego diabła go zaślepiać?

Jaki jest sens zaślepiania czegoś co działa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/2/#findComment-226300
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą usterką EGR jest usterka mechaniczna.

Czyli cewka zaworu działa, czujnik położenia zaworu też, ale tłok niestety jest zapitolony spalinami.

I dlatego jak zawór np. ma być otwarty, czujnik pokazuje, że jest zamknięty, bo cewka nie ma siły ruszyć tłoka.

Tak jest najczęściej.

Na elektryczną usterkę nic się nie poradzi, ale jak ma być zaślepiony, to ma on działać i wysyłać prawidłowe impulsy do kompa.

Jak jest zaslepiony, to nic go nie zatrzyma w działaniu i to własnie jest plus zaslepienia.

 

Jednak trzeba przy zaslepianiu zwrócić uwagę na grzybek zaworu.

Nie może on być w żaden sposób zaslepką blokowany.

Lepiej wtedy zaślepić jeden otwór.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/2/#findComment-226291
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, ze proponuje się zaślepianie tylko po to, żeby uniknąć zabrudzenia i w konsekwencji zawieszania sie zaworu co powoduje wywalanie błędu przez komputer.

Myśle że dobrym rozwiązaniem jest co kilkumiesięczne solidne przeczyszczenie zaworu.

Wiem z doswiadczenia że trwa to tylko kilkanaście minut.

No ale różne są podejscia do sprawy. Jedni zaślepiają, inni czyszczą ;/

Dla każdego cos dobrego :)

Dzięki za wyjaśnienie, na Ciebie zawsze można tutaj liczyć 8)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/2/#findComment-226287
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności