Skocz do zawartości
sznury

Corsa - diagnoza, wymiana pompy paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się za zdiagnozowanie pompy paliwa.

 

Znalazłem pod tylną kanapą coś takiego:

 

Dołączona grafika

 

Próbowałem kręcić.. ciężko, podważać też nie bardzo ... no i nie chce popsuć więc pytanie:

Jak to otworzyć ?

Znalazłem na germańskiej stronie taką oto instrukcję

http://vectra-sport.bplaced.net/Opel/Corsa-Tigra/Kraftstoffpumpe-Corsa-B-neu.jpg

 

jednak wygląda na to, że u mnie jest coś inaczej.

 

Pozdrawiam

/sznury


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie nie dobrałem do pompy. Zwyczajnie brak czasu.

To co udało mi się ustalić to, że po włączeniu zasilania nic w pompie nie buczy, żadnego dźwięku. Czyli coś z nią nie tak.

1. Czy mógł się spalić bezpiecznik to mi jeszcze przychodzi do głowy ?

2. Jak sprawdzić czy prąd dochodzi do pompy ?

3. Czy jest tam jakiś przekaźnik co by mógł się też zepsuć ?

 

 

Pozdrawiam

/sznury


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest przekaźnik od pompy przy kompie.

A mierz napiecie przy wtyczce przy deklu, niebiesko/czerwony z brązowym.

Powinno być 12V.

Tylko mierz podczas kręcenia rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z amatorszczyzną. Czekam na multimetr.

Przyłożyłem ucho do kapsla pompy :) - podczas kręcenia nie wydobywa się z niej żaden dźwięk. Nie wiem za to jak sprawdzić ten przekaźnik - jak go znaleźć, gdzie jest komp ?

 

Pozdrawiam,

sznury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komp i przekaźnik pompy jest w prawym przednim słupku.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podłącz pompę na krótko prosto z aku i będziesz wiedział czy kręci czy nie! tylko grubszymi kabelkami to rób :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komp i przekaźnik pompy jest w prawym przednim słupku.

Czy możesz mi to wskazać na tym zdjęciu, gdzie mam szukać tego przekaźnika?

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego szukasz pod maską?

Od srodka rozbieraj plastiki, tam jest.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem już napięcie. Do pompy dochodzi ok 13 V. Więc pierwszy etap mam za sobą.

Teraz czas zanurkować w baku i wymienić starą zasłużoną ......

Będę informował w razie problemów.

Czy podczas wymiany pompy czekają mnie jeszcze jakieś niespodzianki ?

Jak jest z paliwem w wężach coś tam może wyciekać ?

 

Pozdrawiam,

sznury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciut ucieknie, może z kieliszek.

Kup od razu nowy oring pod dekiel pompy, stary możesz od razu wywalić na śmieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką pompę kupić ?

Oryginalna Bosch około 330zł, zamiennik 140zł.

Szczerze mówiąc nie chcę płacić 330. Czy wiecie jaka jest między nimi różnica ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no taka że oryginał cicho chodzi i długo pochodzi, a zamiennik ( który również kupiłem ) chodzi znacznie głośniej i pochodzi ile zapewne mu się zechce :lol: Ale można dobrze trafić i pochodzi długo jak bedzie się oszczędzać pompe ( nie jeździć na rezerwie np. )..

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu wymieniłem pompę paliwa. Znalazł się czas tej soboty.

Do wyboru miałem w sklepie:

- oryginał Bosch (1 rok gwarancji ) za 380zł

- zamiennik za 120 zł bez gwarancji

Wybrałem jak to powiedział sprzedawca - "chińszczyznę" :beer:

 

Rozkręciłem wszystko jak w opisie od ja37, wymieniłem pompę, skręciłem i działa. :beer:

Kolejną rzeczą jaką muszę zrobić... raczej mechanik-gazownik jest odcięcie zasilania pompy paliwa przy przełączeniu na gaz.

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, fajnie, że sobie poradziłeś.

A odcięcie sam zrób.

Przekaźnik wykorzystaj na 12V i podłącz go do elektrozaworu na parowniku.

Włączysz gaz, przekaźnik zaskoczy i rozłączy pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nie koniec tej historii.

Na początku kiedy ustalałem dlaczego nie pali na benzynie sprawdzałem przewody z paliwem ( pod maską ) Wygląda na to, że jeden z nich pociągnąłem za mocno i teraz kiedy pompa zaczęła działać z końcówki dochodzącej do tego zaznaczone na czerwono (czy to kolektor?) zaczęła kapać benzyna.

Dołączona grafika

 

Ściągnąłem obudowę żeby dostać się do końcówki węża, z którego kapało. Założyłem nowy zacisk i sprawa załatwiona. Później sprawdziłem błędy silnika i pojawił się:

 

33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic).

 

Co z tym fantem zrobić?[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na grodzi, schowany trochę pod plastikiem jest własnie czujnik cisnienia.

Sprawdź czy wężyk podciśnieniowy nie jest dziurawy, czy jest wpięty w "gaźnik" nad wężem od odmy, czy czasem się wtyczka nie wypieła z niego, albo kabel się nie ułamał pod gumką przy wtyczce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na grodzi, schowany trochę pod plastikiem jest własnie czujnik cisnienia.

Sprawdź czy wężyk podciśnieniowy nie jest dziurawy, czy jest wpięty w "gaźnik" nad wężem od odmy, czy czasem się wtyczka nie wypieła z niego, albo kabel się nie ułamał pod gumką przy wtyczce.

Muszę poprosić o kilka dodatkowych wskazówek:

1. Gdzie jest grodź?

2. Możecie polecić książkę, gdzie znajdę opis szczegółów - czuję, że brak mi podstaw ??? ?

3. Jaką cześć zaznaczyłem na zdjęciu, które wcześniej załączyłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gródź, to ta blacha oddzielająca komorę silnika od kabiny.

Mała poprawka, w corsie ten czujnik jest zaraz obok zbiorniczka wyrównawczego, z jego lewej strony.

Dołączona grafika

 

To na zdjeciu, to nie wiem, jak fachowo się nazywa, ja na to mówię grucha ???

 

Pod tym jest urządzenie wtryskowe z przepustnica i wtryskiwaczem.

 

A ksiazka, to chyba "sam naprawiam", ale nie wiem, czy aż tak duzo info tam znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Sprawdzę to jeszcze dzisiaj.

Pierwsza rzecz po wymianie jaka zwróciła moją uwagę to to, że zamiennik chodzi głośniej, coś mi lekko w moich wrażliwych uszach szumi ??? no ale o tym już ktoś na forum pisał. Pozostanie odcięcie zasilania podczas jazdy na gazie. Tylko jak się za to zabrać :wink: ? Czy może to dla porządku w inny wątek wsadzić... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.