Skocz do zawartości

Corsa - diagnoza, wymiana pompy paliwa


Gość sznury

Rekomendowane odpowiedzi

Bierzesz przekaźnik na przykład z poldka, musi być zwierno/rozwierny.

Przecinasz kabelek od pompy i podłączasz do przekaxnika pod te styki, co są zwarte w stanie spoczynku.

A cewkę przekaźnika podłaczasz pod masę i pod + na elektrozaworze gazu.

 

W ten sposób, jak włączysz gaz, to przekaźnik zadziała i rozewrze styki od pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Dodam tylko, że odcięcie pompy z reguły realizuję na linii sterowania głównego przekaźnika pompy paliwa, a nie na obwodzie wykonawczym, w którym płynie dość duży prąd i indukcyjny charakter obciążenia powoduje szybsze wypalanie styków. W obwodzie sterowania wystarczy zainstalować przekaźnik 1A z zestykiem NC. Sterowanie z elektrozaworu, lub centralki LPG - jak napisał Kolega powyżej.

Zdania na temat odcinania zasilania pompy są podzielone, jednak moje doświadczenie jednoznacznie wskazuje na potrzebę instalacji takiego układu. Przedłuża on żywotność pompy, oraz likwiduje zbędne obciążenie elektryczne układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autoserwis, Też tak robiłem.

Ale jest źle.

Przekaźnik pompy paliwa podaje również zasilanie na zawór par paliwa, jak unieruchomisz przekaźnik, to będzie świecił check cały czas.

A przekaźniki samochodowe są przeważnie na 30A, więc spokojnie pompę wytrzymają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Autoserwis, Też tak robiłem.

Ale jest źle.

Przekaźnik pompy paliwa podaje również zasilanie na zawór par paliwa, jak unieruchomisz przekaźnik, to będzie świecił check cały czas.

A przekaźniki samochodowe są przeważnie na 30A, więc spokojnie pompę wytrzymają.

W C12NZ nie ma takiego problemu. Jeżeli autor posiada silnik C12XE, to wymieniony przez Ciebie elektrozawór zasilany jest z przekaźnika głównego (90) i sterowany bezpośrednio z ECU. Przekaźnik pompy paliwa, czyli 91 niczego więcej nie zasila i można go spokojnie rozłączać, nie powinno być dodatkowych fajerwerków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale zamiast nabijać posty pytaniami "jaki silnik", wolę napisać już na zapas.

pisanie wiecznie tego samego męczy.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

dzięki za obszernw wyjaśnienie. Niektórych pojęć nie rozumiem (przekaźnik główny 90, sterowanie z ECU, itp ). Wygląda na to, że zanim się sam zabiorę do tego będę musiał douczyć się kilku rzeczy - tak to jest z amatorami. Poza tym zastanawiam się, czy przypadkiem czegoś nie spalę ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

DZieki - właśnie wczoraj to przebadałem.

Jaki może być problem - juz trzecia pompa mi siada - jedna tania chińszczyzna wysiadła całokowicie po 3 miesiacach pracy- oryginalna boschowskia przestaje dzialac, jednak jak sie cos porusza - stuknie w zbiornik itp to odpala i jezdzi tak nawet tygodniami az do nastepnego razu. Kupiłem nastepna BOSCHA - po 2 tyg. ten sam objaw?:roll:?

 

Sprawdzalem zasilanie na kostce przy baku - jak krece rozrusznikiem to jest prąd ( wpiołem żarówke), jak przestane krecic, albo zgasze to po krotkiej chwili odcina dopływ prądu, z tym że przekażnik przy odcinaniu dopływu prądu daje jeszcze jeden impuls - ( krotkie popnowne zaswiecenie zarowki - czasem nawet 2x - wystepuje prawie zawsze jesli za krotko krece aby zapalil silnik, albo jest odpieta pompa) - moze to jest przyczyna palenia sie pomp???

 

Zamienilem przekaznik - z przodu koło pasażera sa dwa jednakowe fioletowe przekaźniki- zamienilem je miejscami ( z drugiej strony od czego jest ten drugi???), ale ten drugi przekażnik zachowuje sie jednakowo - tez daje ten dodatkowy impuls- slychac to nawet jako drugie cykniecie przekaźnika.

 

Moze ktos sprawdzic czy tez tak sie dzieje???, CZy to oby na pewno kolejna pompa wysiada, a moze cos innego???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mam podobny problem co kolega ARTY , też wymieniałem już dwa razy pompę paliwa

pierw kupiłem zamiennik podziałał 3 miesiące, potem kupiłem Boscha za ponad 400 zł

ta pompa działała bez problemu przez 2 miesiące, pewnego dnia przestała od tak sobie. Sprawdziłem czy dochodzi napięci do pompy i czy przekaźnik od niej działa wszystko było ok czyli ewidentnie kolejna pompa. Postukałem delikatnie gumowym młotkiem w wieczko od pompy i zaczeła działać. Zastanawiam sie czy te pompy nie podają od jazdy na gazie

Dal tego chciałbym zamontować odcięcie zasilania pompy za pomocą przekaźnika ( tak mam zrobione odcięcie wtrysku paliwa i stąd własnie chciałbym pociągnąć zasilanie do przekaźnika który by odłączał pompę ) i tu mam pytanie czy mogę wpiąć przekaźnik bezpośrednio na przewodzie który idzie do pompy czy muszę gdzieś wcześniej założyć to odcięcie

 

Czytałem tu ze komputer może wywalać jakieś błędy jak jest założone odcięci pompy

Zakładał ktoś już sam z szanownych kolegów takie odcięcie w swojej asterce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może i prościej, ale wyłapanie kabelka w prawej listwie progowej i jego przecięcie i wstawienie przekaźnika wydaje sie robotą na 20 minut i mam pewność ze TYLKO odcinam zasilenie samej pompy paliwa.

Wyszukanie bezpiecznika i dostanie się do tyłu tej tablicy z bezpiecznikami to robota juz na 2 - 3 godziny bo musze zdemontować praktycznie 1/2 deski rozdzielczej i nie wiem czy na tym danym bezpieczniku nie bedzie jeszcze czegoś innego niż tylko sama pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności