Skocz do zawartości

Czy diesel "odpala" Wam za pierwszym razem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam pali mi od razu ale nie zawsze tak bylo mialem nieszczelny wtrysk i tam sie zapowietrzał po wymianie wtrysku pali od razu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Od jakiegos czasu, tzn. od poczatku zimy walcze z problemami z rozruchem silnika. Naprawa jest reazlizoawana w ASO, no i dalej silnik nie odpala tak jak powinien. Problemy mam tylko rano, po dluzszym postoju. Ostatnio otrzymalem taka wiadomosc z serwisu, co Wy na to?

 

Zgodnie z prośbą opiszę w kilu słowach procedury kontrolne, które zostały przeprowadzone podczas obecnego pobytu samochodu w naszym serwisie.

Rozpoczeliśmy sprawdzanie od diagnostyki komputerowej i sprawdzenia poszczególnych list danych - podczas pracy silnika nie stwierdzono nieprawidłowości.

Jednak podczas rozruch dalej są kłopoty z uruchomieniem pojazdu.

Następnie sprawdzilismy dokładnie jeszcze raz wszystkie podzespoły, które były wymieniane podczas ostatniej naprawy - chcielismy wykluczyć jakieś nieprawidłowości podczas montażu. Wszystko jest wykonane prawidłowo.

Kolejnym krokiem było odizolowanie pompy wtryskowej w celu wykluczenia wszystkich pozostałych elementów układu paliwowego. Te czynności pozwoliły wykluczyć jakiekolwiek nieszczelności w układzie paliwowym.

Zgodnie z technologia napraw tego typu silników w pierwszej fazie musi być szczelny układ paliwowy aby mógł on prawidłowo funkcjonować - został on uszczelniony przy ostatniej naprawie kiedy do paliwa dostawał się olej silnikowy przez uszczelniacze wtrysków. Po wykonaniu wszystkich czynności kontrolno sprawdzajacych dotyczących układu paliwowego pozostał jeden element, który niestety również ulega uszkodzeniom w wyniku nieszczelnosci układu paliwowego. Do sprawdzenia pozostała pompa wtryskowa.

W takich sytuacjach musi być ona zdemontowana i zawieziona do serwisu Boscha, który posiada odpowiednią aparaturę do diagnostyki pomp wtryskowych

 

PZDR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Do sprawdzenia pozostała pompa wtryskowa.

W takich sytuacjach musi być ona zdemontowana i zawieziona do serwisu Boscha, który posiada odpowiednią aparaturę do diagnostyki pomp wtryskowych

 

Jezeli wejdziesz w parametry ECU TECHem-2 lub KTS. i parametry nie będą znacznie odchodzic od normy!. To twoja naprawa pompy jedynie uszczupli kieszeń i brak samochodu przez kilka dni nic poza tym!. Ja proponuje proste i tanie rozwiązanie!. wymianę czujnika temp. silnika -lub śrubo zawór na zasilaniu pompy utrzymującego ciśnienie w pompie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam. A co może być przyczyną moich kłopotów. Problem z odpaleniem występuje kiedy temperatura na zewnątrz wynosi 8-15 stopni C (chociaż nie zawsze).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. A co może być przyczyną moich kłopotów. Problem z odpaleniem występuje kiedy temperatura na zewnątrz wynosi 8-15 stopni C (chociaż nie zawsze).

Zmien sobie soft do silnika w ASO na taka co to grzeje swiece do temp. 20st. Bylo juz o tym sporo na forum.

Dzisiaj byłem w serwisie Opla w Radomiu. Pracownik tego serwisu, gdy spytałem go czy mają taki soft, z rozbawieniem stwierdził, że z takim pytaniem spotyka się kilka razy w tygodniu. Na moje pytanie odpowiedział, że takiego softu nie ma, a ja jak mam problem z odpaleniem w temp. 8 - 15 stopni C. to na pewno wina uszkodzenia silnika. Co robić? Gdy czytam niektóre posty o jakości obsługi w serwisach, to wydaje mi się, że w żadnym wypadku nie oddawać swojej Zośki do tego serwisu. Ale może człowiek ma rację. Pomóżcie, może w Kielcach mają taki soft? :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje pytanie odpowiedział, że takiego softu nie ma, a ja jak mam problem z odpaleniem w temp. 8 - 15 stopni C. to na pewno wina uszkodzenia silnika. Co robić?

Powiem tak: Mnie w serwisie w Łodzi też wywalili oczy jak powiedziałem o tym sofcie, ale jak widać po forum niektórzy wgrywają więc pewnie istnieje ( Jeti również :?: ) Widziałem również opinie że po wgraniu nowego softa komuś gorzej silnik chodził. :/

Jeżeli to wgrywanie jest możliwe to pewnie zaleczy problem ale go nie rozwiąże.:?: A uszkodzenie nadal będzie aż urośnie do większego problemu typu np: padła pompa.

Zgodzę się w tym przypadku z człowiekiem z ASO bez darma racji silnik tak się nie zachowuje, coś jest nie tak. Mnie pali od jednego razu.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak - jak bylem na serwisie to powiedzieli mi ze wgrali najnowsze oprogramowanie do sterowania silnika (przy okazji podlaczenia Techa2) za free (gwarancja)... wiec jest to na rzeczy... jesli ktos w serwisie nie umie powiedziec, albo sprawdzic na miejscu, jakie maja najnowsze oprogramowanie to sorry, albo nie aktualizuja albo nie wiedza o co biega...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisami jest różnie. Ja będąc w Aso pytałem się o wymianę softu i odpowiedziano mi iż tego się nie robi że nie ma takiej potrzeby i w ogóle zadaje głupie pytania zasłyszane w Internecie. Lecz parę tygodni później wyjeżdżając z Warszawy zajrzałem do Aso na trasie gdańskiej i o dziwo pracownik od razu podjechał z Techem stwierdził że mam najstarszą wersję 0000 a może mi zmienić na 0006 i jak najbardziej poleca. Powiedział „ jeżeli producent wypuszcza nowszą wersję oprogramowania do tego samego silnika to nie dla jaj czy rozrywki lecz dla tego iż coś poprawił”. Z mojej strony po zmianie same pozytywy – autko lepiej odpala płynniej przyspiesza i wydaje mi się że trochę spadło spalanie – po wyjeździe z serwisu na trasie to był nie ten sam samochód za 150zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Bez obrazy lecz widzę pewną nieprawidłowość co do sterowników :wink: jeżeli piszecie że są uaktualniena to proszę podawać do jakiego typu silnika ponieważ podejżewam że do DT i DTH będą inne sterowniki lub gdybyście mieli w opisie ilość- Km lub kod literowy silnika było by łatwiej się domyślić o który silnik chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności