ja37 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Shell, venol, pewnie na orlenie tez coś się znajdzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1750-temperatura-silnika/page/5/#findComment-148317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym i temperatura cieczy jest tak duża że musiałem jechać do domu z minimalnie odkręconym korkiem na zbiorniczku wyrówn i ciśnienie z silnika dostaje się do obiegu wody i rozwaliło najsłabsze ogniwo - zabitą śmieciami i rdzą nagrzewnicęZmierz kompresję w cylindrach.Jeśli padła uszczelka, to pomiar powinien to wykazać. I przywitaj się w dziale Witamy Borykam się właśnie z problemem następującym ciąg dalszy tematu temperatury silnika: grzał mi się silnik do 100 *C i chłodził do ponad 90 i tak w kółko - jeździłem tak ponad rok aż w końcu być może na skutek zbyt małej ilości płynu albo sam nie wiem czemu strzeliło tak zwane najsłabsze ogniwo obiegu wody - u mnie nagrzewnica - zaczęła puszczać rdzawą wodę pod nogi kierowcy. Pojechałem do mechanika - wg którego przyczyna to uszczelka pod głowicą, która przepuszczała ciśnienie do obiegu wody i robiły sie bańki powietrza aż w końcu strzeliła 15 letnia nagrzewnica. Aktualnie mam: - wymieniony termostat (105 PLN koszt części) - splanowaną głowicę + zbadaną szczelność (280 PLN) - wymienioną uszczelkę pod głowicą + wszystkie uszczelki (290 PLN same części) - wymienioną nagrzewnicę (110 PLN k.cz.) - wymieniony cały rozrząd bo miałem już na nim 55tys km (400 PLN) - wymieniony olej + filtr oleju (nieważne koszty) - nie licząc śrub i innych dziwnych rzeczy które musiały być nowe bo stare umarły (ok 100 PLN) - przepłukany obieg wody - chłodnica i reszta (tym środkiem za 10 PLN rozcieńczonym w wodzie) ... i mimo tego wszystkiego nic się nie zmieniło - woda w zbiorniku wyrównawczym jak wrzała i kipiała tak wrze i ciśnienie wywala ją na zewnątrz, silnik sie grzeje, a na dokładkę włączyła sie jeszcze kontrolka silnika (ta żółta) i silnik nie utrzymuje wolnych obrotów tylko pływa (najpierw wskakuje na prawie 2 tys. i spalanie ma ponad 3l/h a jak chce obniżyć poniżej 1tys. obr to gaśnie i ręce mi opadły (z robocizną wyjdzie ze 2 tys. PLN) a auto dalej nie żyje i jest z nim coraz gorzej. Ogólnie piszę to wszystko żeby ktoś inny dwa razy się zastanowił zanim wymieni pół silnika i dalej nie rozwiąże problemu. A może przy okazji ktoś mi doradzi co jeszcze można zrobić żeby wskrzesić znów Omcię do życia? Pliz pomóżcie!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1750-temperatura-silnika/page/5/#findComment-143318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Niedawno kumpel miał podobne objawy w kadziu c20ne. Jednak pękła część najmniej podejrzana - blok. Jak chcesz dokładnie poczytać, to szukaj na KTK Miszy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1750-temperatura-silnika/page/5/#findComment-143305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy72 Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym i temperatura cieczy jest tak duża że musiałem jechać do domu z minimalnie odkręconym korkiem na zbiorniczku wyrówn i ciśnienie z silnika dostaje się do obiegu wody i rozwaliło najsłabsze ogniwo - zabitą śmieciami i rdzą nagrzewnicęZmierz kompresję w cylindrach.Jeśli padła uszczelka, to pomiar powinien to wykazać. I przywitaj się w dziale Witamy Borykam się właśnie z problemem następującym ciąg dalszy tematu temperatury silnika: grzał mi się silnik do 100 *C i chłodził do ponad 90 i tak w kółko - jeździłem tak ponad rok aż w końcu być może na skutek zbyt małej ilości płynu albo sam nie wiem czemu strzeliło tak zwane najsłabsze ogniwo obiegu wody - u mnie nagrzewnica - zaczęła puszczać rdzawą wodę pod nogi kierowcy. Pojechałem do mechanika - wg którego przyczyna to uszczelka pod głowicą, która przepuszczała ciśnienie do obiegu wody i robiły sie bańki powietrza aż w końcu strzeliła 15 letnia nagrzewnica. Aktualnie mam: - wymieniony termostat (105 PLN koszt części) - splanowaną głowicę + zbadaną szczelność (280 PLN) - wymienioną uszczelkę pod głowicą + wszystkie uszczelki (290 PLN same części) - wymienioną nagrzewnicę (110 PLN k.cz.) - wymieniony cały rozrząd bo miałem już na nim 55tys km (400 PLN) - wymieniony olej + filtr oleju (nieważne koszty) - nie licząc śrub i innych dziwnych rzeczy które musiały być nowe bo stare umarły (ok 100 PLN) - przepłukany obieg wody - chłodnica i reszta (tym środkiem za 10 PLN rozcieńczonym w wodzie) ... i mimo tego wszystkiego nic się nie zmieniło - woda w zbiorniku wyrównawczym jak wrzała i kipiała tak wrze i ciśnienie wywala ją na zewnątrz, silnik sie grzeje, a na dokładkę włączyła sie jeszcze kontrolka silnika (ta żółta) i silnik nie utrzymuje wolnych obrotów tylko pływa (najpierw wskakuje na prawie 2 tys. i spalanie ma ponad 3l/h a jak chce obniżyć poniżej 1tys. obr to gaśnie i ręce mi opadły (z robocizną wyjdzie ze 2 tys. PLN) a auto dalej nie żyje i jest z nim coraz gorzej. Ogólnie piszę to wszystko żeby ktoś inny dwa razy się zastanowił zanim wymieni pół silnika i dalej nie rozwiąże problemu. A może przy okazji ktoś mi doradzi co jeszcze można zrobić żeby wskrzesić znów Omcię do życia? Pliz pomóżcie!!! Jeżeli po tym wszystkim co opisałeś dalej jest kicha to co do zbiorniczka kup/wymień korek tegoż zbiorniczka- koszt 10-20 zeta, a jeżeli chodzi o falujące obr. sprawdz czy są błędy bo może to tylko brudny krokowy , ale może to być też przepływka, tzw. lewe powietrze . Co do krokowego to czyszczenie jego to na krótką metę, kup orginał nowy albo używkę z pewnych rąk. Tak samo tyczy się przepływki gdyby to ona.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1750-temperatura-silnika/page/5/#findComment-143242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.