Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Mój Kadett podczas jazdy nagle zgasł

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ruszyłem i nagle po dwóch kilometrach samochód się wyłączył (paliwo zatankowałem).Myślałem,że to moduł,bo sprawdzałem iskrę na świecy i nie zauważyłem podczas kręcenia.Zmieniłem cewkę i iskra pokazała się.Myślałem ,że mam problem z głowy ,ale próbowałem zapalić i po dłuższym kręceniu uruchomił się tylko na sekundę.To się powtarzało jeszcze dwa razy aż zarżnąłem akumulator.Może nie dostaje paliwa?jak to sprawdzić.Pozdrawiam

 

Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmij wezyk z paliwem to sie dowiesz czy je podaje

 

i pisz w odpowiednich dzialach

tym razem przenosze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Podłączyłem żarókę pod kable które dochodzą do pompy.Po przekręceniu kluczyka żarówka zapaliła się a póżniej gdy zapalałem rozrusznik to zgasła (może to narmalne).Pociągnąłem kable dodatkowe do pompy i stwierdziłem że jest na chodzie.Okazało się jednak ,że nie ma iskry.Podłączyłem inny moduł i nadal nie ma.Czy jest jakiś bezpiecznik,czy przekażnik dodatkowo odpowiedzialny za prąd który dochodzi do modułu?Pomóżcie


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odezwij się na gadu to coś wymyślimy.

 

Prawdopodobnie padł moduł zapłonowy lub czujnik położenia wałka rozrządu(to by tłumaczyło brak iskry).

To że pompa po przekręceniu kluczyka chwilę chodzi to norma. Oznaczałoby to, że ECU(komputer silnika) jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Zmierzyłem (omomierzem ) cewkę i wydaje się dobra.Natomiast we wtyczce po przekręceniu zapłonu nie mam napięcia w górnym konektorze (15) a w dolnym jest.Wspominałeś o czujniku

wału korbowego.gdzie on jest umiejscowiony w Kadecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspominałeś o czujniku

wału korbowego

czujnik położenia wałka rozrządu

???

 

Zmierzyłem (omomierzem ) cewkę i wydaje się dobra

Oporność może się zgadzać, ale cewka może mieć luz i nie zawsze będą prawidłowe odczyty.

W moim c16nz jak padł moduł to silnik po długim kręceniu złapał, obroty podskoczyły pod 1,5-2tys. i zgasł i tak za każdym razem.

 

Codziennie po 15:00 mam czas. Zadzwoń do mnie to coś wymyślimy(jakbym nie odbierał to wyślij sms)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Dzięki "cursor" za pomoc.Wszystko jest już ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

dokladnie to samo mialem w swoim kadecie:) tyle ze mi padl 100 km od domu... wymienialem swiece, cewke, impulsator i dalej nic... zdjalem pokrywe z silnika i paliwo podawal, pompa pracowala bo bylo ja slychac, ale iskry brakowalo... okazalo sie ze w niektorych modelach w module montowany byl dodatkowo uklad "przyspieszenia zaplonu"... wystarczylo wypiac z impulsatora kabelek ktory szedl od modulu i zapalil jak nowy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cursor, mój kadett znowu podczas jazdy zgasł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak objawy takie same, jak wcześniej to tym razem pewnie czujnik wałka się zesrał.

 

Ciekawe, czy aparat z nexii 1,5 jest taki sam, jak kadett 1,6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Ciekawe, czy aparat

z nexii 1,5 jest taki sam, jak kadett 1,6?

Będzie pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować, trza tylko kable przelutować. Taki sam aparat jest w pontiacu Lemans 1.6

 

A padł pewnie znowu moduł zapłonowy. Niestety nie mam już żadnego na podmiankę. U mnie jak padł to zmieniłem wiązkę na tę z c14nz i miałem spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć cursor byłem w paru miejscach w sprawie aparatu zapłonowego na razie nie ma.Mam pytanie czy masz chociaż samą kopułkę do aparatu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
Lech, Nie wiem czy to dobry pomysł ale zagadaj do ArKosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć cursor byłem w paru miejscach w sprawie aparatu zapłonowego na razie nie ma.Mam pytanie czy masz chociaż samą kopułkę do aparatu ?

Wiem gdzie leżą co najmniej 2 aparaty zapłonowe(moje). W Reńskiej Wsi, ale nie wybieram się tam w najbliższym czasie.

 

Zmień wiązkę na tę z c14nz tak jak ja zrobiłem i będziesz mieć spokój. Jutro wyciągam swój silnik i ta wiązka nie będzie mi już potrzebna, więc jest do wzięcia jak by co ;(

 

Lech, Nie wiem czy to dobry pomysł ale zagadaj do ArKosa

I co miałoby to dać?

 

 

Idź do sklepu(najbliższy masz na Kozielskiej) i zapytaj o moduł zapłonowy do swojego silnika. Kup nowy i będziesz mieć spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć cursor, gdzie i o której wyciągasz ten silnik ? :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

I co miałoby to dać?

Na przykład to że ArKOs ma ponoć sporo gratów i czasem by coś znalazł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest sens zakładać kolejny używany moduł?

 

Typowe objawy dla padniętego modułu, to ecu podaje paliwo i jest iskra, ale silnik mimo to nie chce odpalić.

Czyli tak jak w tym przypadku. Skoro po takim krótkim czasie kolejny raz padł moduł, to warto zastanowić się jaki jest tego powód, a tu m.in. ma wpływ reszty układu zapłonowego(a więc stan kabli, świec czy kopułki i palca)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

(a więc stan kabli, świec czy kopułki i palca)

Zdaje się że miał to wymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(a więc stan kabli, świec czy kopułki i palca)

Zdaje się że miał to wymieniane.
Wspomina jedynie o cewce, więc nie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.
    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Przez Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.