Skocz do zawartości

Astra X14NZ dławi sie po nagrzaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Moduł jest przy cewce.

MAP Sensor to czujnik ciśnienia bezwzględnego, czyli daje sygnał do kompa o podciśnieniu panującym nad przepustnicą.U mnie jest on tu

c8b2e25739b28c0b.jpg

Ma wtyczkę z trzema okrągłymi bolcami.wystarczy odłączyć wtyczkę, komp te dane weźmie sobie z pamięci.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-345306
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

moja astra 1,6 8V ma to samo tez zapalila sie kontrolka tylko raz i samochod szarpal w czasie jazdy , czasem gasl i nie mozna go bylo odpalic dopiero po paru minutach - po zgaszeniu dochodzil dziwny dzwiek z silnika . serwis robil oczy jakby mial zatwardzenie .dopiero jak sam zauwazylem ze zawor ( jak sie pozniej dowiedzialem EGR ) drzal i z niego dochodzil ten dzwiek serwis dumnie stwierdzil ze znalezli przyczyne . zabulilem 600 zl i rok czasu spokoju . teraz objawy powracaja znowu . jesli da sie ten badziew sprawdzic to sprawdz i moze mozna to czyscic . napisz moze u ciebie sa lepsi mechanicy .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-345286
Udostępnij na innych stronach

Ma wtyczkę z trzema okrągłymi bolcami.wystarczy odłączyć wtyczkę, komp te dane weźmie sobie z pamięci.

 

Ale ktory przewod dokaldnie nalezy odlaczyc? Tam sa trzy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-345230
Udostępnij na innych stronach

Odłącz całą wtyczkę.Jedna wtyczka trzyprzewodowa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-345229
Udostępnij na innych stronach

Odlaczylem MAP sensor. Niestety to nie to. Po odlaczeniu dalej to samo plus dodatkowo kontrolka bledu sie zapalila co w sumie jest normalne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-344988
Udostępnij na innych stronach

Jedna opcja wyeliminowana.

Podmień od kogoś moduł zapłonu.

Mierzyłeś oporności TPS?Przy powolnym kręceniu nie ma zaników oporu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-344982
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Przez przypadek urwala mi sie wtyczka od czujnika temperatury cieczy a wiem to stad bo pojawil mi sie kod 15. Powinno to skutkowac niedzialaniem wskaznika temperatury. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy zauwazylem ze wskaznik dziala i to raczej dobrze bo przesuwal sie w miare nagrzewania silnika. Czy jest mozliwe ze odlaczyla sie wtyczka nie od wskaznika a wystapil kod usterki 15?

Juz mialem nadzieje ze ta wtyczka to przyczyna mojego problemu z dlawieniem sie samochodu po rozgrzaniu sie silnika ale niestey zarowno na podlaczonej wtyczce jaki na odlaczonej dalej przerywa.

Dodatkowo zuwazylem ze gdy "moja usterka" wystepuje to z tlumika leci bialy dym a uruchomienie silnika choc za pierwyszm razem to wydaje sie byc z trudem.

Co najsmieszniejsze dwa dni temu w moim samochodzi nastapilo samonaprawienie! Przestal przerywac i udalo mi sie pojezdzic nim bez jakichkolwiek problemow dosc dlugo przy mozna powiedziec nawet bardzo nagrznym silniku. Niestety pod zgaszeniu pojawila sie na nowo i po ponownym zgaszeniu znow zniknela. Dzis rano niestety zno sie pojawila.

Czy ktos wie o co tu chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-342684
Udostępnij na innych stronach

Są 2 czujniki temperatury.

Jeden jest od zegarka, a drugi od kompa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-342668
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Własnie wróciłem z autoryzowanego warsztatu. Powiedziano mi ze przerywanie spowodowane jest zuzytą uszczelką pod głowicą. Troche mnie to zdziwiło ale powiedzieli mi że nie jest jeszcze tragicznie i na razie mogę jeżdzić

Czy to możliwe że to rzeczywiscie uszczelka albo cos zle zrozumiałem bo jestem aktualnie w Anglii i choc generalnie rozumiem po angielsku to mam watpliwosci?

Tak przy okazji to wymiana takiej uszczelki tu w autoryzowanym serwisie kosztuje od 700 - 800 funtów. Sami mi doradzili zeby tego nie wymieniac po przewyzszy to wartoac mojej Astry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-332810
Udostępnij na innych stronach

Zużyta uszczelka....., hmmmmm

Wtedy byś zaobserwował, że coś się dzieje z olejem, lub z płynem chłodniczym, albo może być przepalona pomiędzy garami, ale to wyjdzie na ciśnieniu w cylindrach....

Nie wiem, na jakiej podstawie powiedzieli, że zużyta, może napisz, co ci tam mierzyli, czy robili?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/page/2/#findComment-332809
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności