Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 planuję wymienić jak mi będzie zbywało 340-350zł, może pomoże Ja mam w swojej Corsie sonde Boscha za 150 PLN. Silnik pracuje cicho, równo bez żadnych szarpnięc czy dławienia. No i pali 5,5-6 litrów na setkę. Nie szukałbym przyczyn szarpania w sondzie a raczej np. w zaworze EGR. moje rozwiązanie: - dać więcej gazu (ponad 2000 obr.) i jednocześnie wolniej puszczać sprzęgło - wtedy objawów nie ma Myśle że takie radzenie sobie z problemem w dłuższym czasie przyniesie nowy kłopot-szybsze zużycie sprzęgła. Lepiej poszukać przyczyny niz walczyc tak z objawami problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-175301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yanaek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 no tak, na dluzsza mete planuje czyszczenie EGR, ta lambda boshowska tez nie zawadzi to co napisalem to tylko dorazny sposob na poradzenie sobie z dlawieniem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-175246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 to morze być wtrysk paliwa lub świece są nie równo podłączone   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-175021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 witam mam ten sam problem nie mam obrotomierza , ale teżnajchętniej ruszałbym bez gazu, umnie zaswieca śię kontrolka silnika , a na kompie pokazuje awarie przepływomierza i czujnika wału korbowego, lekarstwem jest tu dobry szpec od opli, niestety sam nie mam takiego, no i dodam że zawór też wymieniłem, pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-174142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 A ja ostatnio znowu trochę poczytałem na internecie w związku z problemem poruszonym w tym wątku i wygląda na to, że przyczyną może być właśnie czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego. Podobno w niektórych przypadkach może wystarczyć jego wyczyszczenie (względnie wyczyszczenie złącza). Jeszcze nie zaglądałem tam bo akurat jestem chory, ale na pewno to zrobię. Jak nie pomoże to zainwestuję w taki czujnik, bo chyba nie jest on bardzo drogi (mam nadzieję) i sprawdzę czy to pomoże. Odnośnie zadania tego czujnika to mam pytanie: To rozumowanie jest wynikiem czytania różnych wątków (także na innych forach dyskusyjnych) o podobnych problemach jak w tym temacie. Chciałbym tylko usystematyzować... Otóż wydaje mi się, że: - jeśli czujnik ten podaje wadliwą informację o położeniu wału korbowego to objawy będą takie że auto będzie miało problemy z odpaleniem lub nie będzie wogóle odpalać - jeśli zaś podaje wadliwą inf. o prędkości obrotowej wału korbowego to objawami będzie chyba właśnie dławienie (jak opisałem ja i inni w tym temacie) po zmianie biegu. Tak rozumuję gdyż zmiana biegu to wiadomo wysprzęglenie i ponowne zesprzęglenie a wtedy właśnie w krótkim odstępie czasu występują dość spore różnice w prędkości obrotowej silnika no i wału korbowego też no nie ? A inf. z czujnika mają zdaje się wpływ na dobór mieszanki dla silnika ? Co o tym sądzicie ? (wiem - dużo teorii, mało praktyki ale musimy rozwiązać nasz problem !) Ale jeśli dobrze myślę to czujnik ten jest potencjalnym winowajcą tego "przyduszania się" silnika. I jeszcze jedno - czy po samodzielnej wymianie tego czujnika należy jechać na TECH'a aby jakoś "zainicjalizować" jego pracę czy po prostu wymieniam i jadę na przejażdżkę testową ? pozdrawiam serdecznie Rafał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-173255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Z tym czujnikiem to się tak nie spiesz. Zakup sobie diodę na 12V i sprawdź go diodą, jak będą przerwy w miganiu, to wtedy wiadomo, że czujnik jest zły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-173221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 OK, tak zrobię. Tylko czy tą diodą sprawdzać jedynie przy włączonym zapłonie czy raczej przy włączonym silniku ? Są dwa styki przy tym czujniku, czy jest obojętne, w którą stronę podłączę diodę aby poprawnie sprawdzić ten czujnik ? Pytania laickie bo dopiero się uczę... Ale dzięki z góry za cierpliwość http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-173216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 To ci rozjaśni sprawę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-173206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Słuchajcie, mam jeszcze prośbę. Napiszcie co sądzicie o takiej sytuacji: Dziś testowałem auto w następujący sposób: Rozgrzałem silnik do temperatury pracy po czym odłączyłem wtyczkę od czujników: - sonda lambda - EGR - przepływomierz Wytyczyłem sobie stałą trasę testową po mieście (ok. 5 km okrążenie) i przejechałem z wyłączonymi powyższymi czujnikami. Oczywiście tryb awaryjny (check engine). Nie dławił się wogóle. Potem podłączyłem sondę lambda, kolejna runda, ten sam schemat testów a więc warunki cały czas bardzo podobne. Także nie dławił się wogóle. Kolejno podłączyłem EGR, runda testowa, w porządku, nie dławi się. No i podłączyłem przepływomierz, runda testowa, dławi się, nie zawsze, ale tak jak opisałem na początku tego tematu - na tych 5 km na pewno ponad 5 razy mi się "udławił" po zmianie biegu i to wyraźnie. Ok, myślę sobie że to jednak może ten przepływomierz zaczyna padać. Znalazłem faceta, który ma kilka używanych przepływomierzy BOSCHA (0 280 217 123) po 120 zł. Jadę, płacę i biorę jeden z nich. Wymieniam w aucie, ruszam - od razu kiepsko (gorzej niż z moim własnym przepływomierzem) ale jadę na drogę szybkiego ruchu, jadę 90 - 100 km/h włącza się kontrolka check engine i auto szybciej nie jedzie. OK, myślę sobie - to już wiem dokładnie jakie są objawy całkowicie uwalonego przepływomierza. Jadę do faceta i wymieniam na inny, montuję w aucie. Jazda testowa - i tu zachowanie takie jak przy moim przepływomierzu, czyli muli po zmianie biegu lub przy mocniejszym dodaniu gazu, ale nie zawsze. Znów sobie go odłączyłem i auto znowu jeździ bez szarpnięć. Podłączam - znowu szarpie. Przy odł. przepływce jest tryb awaryjny, czuć że auto ma trochę mniejszą moc i jak zgaduję pewnie będzie trochę więcej spalać, ale wogóle nie dławi się i nie szarpie. Tyle z moich dzisiejszych spostrzeżeń. Pytanie: czy to jest miarodajny test, aby stwierdzić, że przepływomierz jest uwalony ? Zaznaczam, że komputer tego nie wykazuje (wg komp. wszystko jest sprawne) Może to być początek końca mojego przepływomierza (a więc również tego, który wziąłem od tego faceta) ? Nie jestem przekonany, czy kupować nowy przepływomierz czy nie (kto wie czy to pomoże). Czujnika wału korbowego na razie nie sprawdzałem, bo nie mam dostępu do kanału a od góry nie mogę go odnaleźć Dajcie znać co o tym sądzicie proszę. poprawiłem ''regulamin 3,1''/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-172081 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Jeśli okablowanie przepływomierza jest ok, to według mnie twój padł. A błąd przepływki jaki jest? Czy to nie jest czasem czujnik temp. powietrza zasysanego? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/2/#findComment-172036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.