Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Tutaj jest wszystko na ten temat. Witam serdecznie. Wytłukłem zapchany środek katatalizatora w Astrze G. Auto ma lepszego kopa i pali tyle samo. Jak już nie chciało chodzić odkręciłem 3 śruby od rury wydechowej i uruchomiłem je. Pracowało cicho więc diagnoza byla prosta. Zapchany katalizator. Jedynym mankamentem tego zabiegu jest wyskakujący czasem błąd o małej wydajności katalizatora. Auto jest służbowe i kierowca z przepałem by nie jeździł. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Tylko, że astry G miały różne silniki, z różnym sterowanie, więc taka niewiadoma ma być wykładnią dla tego problemu? Chyba, że witek gdzieś napisał jaki tam był motor? Gawlak, chyba masz rację Umiejetność korzystania z szukajki nie oznacza znajomości tematu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Chodzi tu o zasadę działania człowieku, bo dokładnie tak się będzie działo a nie o typ silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173395 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 ale farmazony wciskasz u mnie jakos ta ''zasada dzialania'' nie dziala i u mnie sie tak nie dzieje nie mam po podlaczeniu do kompa zadnych komunikatow o niskiej sprawnosci katalizatora jak to wytlumaczysz teoretyku ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173393 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Pomyśl. Ty nie masz sondy za katalizatorem a on ......?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 w tym momencie zaprzeczyles sam sobie na poczatku tematu pisales ze sonda za katem nie ma nic do wyciecia katalizatora a teraz ze on ma sonde za katem i dlatego tak jest nie ma to jak sie pogubic w zeznaniach w tym momencie dziekuje za twoja znikoma wiedze w temacie narazie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zapraszam do zapoznania się z http://www.automotoserwis.com.pl/content/view/374/113/ wybiórczy cytat z powyższego linku Do systemu autodiagnostyki jednostka sterująca silnikiem wykorzystuje dwie sondy mierzące zawartość tlenu w spalinach. Jedna z sond jest umieszczona przed reaktorem katalitycznym i wykorzystywana jest przez jednostkę sterującą zarówno do sterowania pracą silnika, jak również do kontroli niektórych systemów ograniczenia emisji spalin. Natomiast druga sonda umieszczona jest za reaktorem katalitycznym i wykorzystywana jest przez jednostkę sterującą jedynie do kontroli niektórych systemów ograniczenia emisji spalin, w tym również do kontroli samego reaktora katalitycznego. Sonda ta nie bierze udziału w procesie sterowania pracą silnika. Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym, przy ustalonej pracy silnika, sonda znajdująca się za reaktorem katalitycznym utrzymuje wysoki stan napięcia, około 0,8V. Czyli w spalinach znajduje się mała ilość wolnych cząsteczek tlenu. Wolny tlen zużywany jest w procesie katalitycznym do utleniania szkodliwych gazów do postaci gazów nieszkodliwych. Katalizator jest sprawny. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia katalizatora lub znacznego zmniejszenia jego efektywności, sonda za katalizatorem będzie wskazywać zbliżoną ilość cząsteczek tlenu do sondy przed katalizatorem. Przebieg napięcia sondy za katalizatorem będzie oscylował pomiędzy stanem wysokim (0,8V) i stanem niskim (poniżej 0,45V) w zależności od proporcji mieszanki paliwowo powietrznej ustawianej przez elektroniczną jednostkę sterującą. Więcej tlenu w spalinach, mieszanka uboga – stan napięcia niski. Mniej tlenu w spalinach – mieszanka bogata, stan napięcia wysoki. Jakiekolwiek odchylenia w działaniu od wartości zapisanych w pamięci jednostki sterującej powodują zapisanie odpowiedniego kodu błędu w pamięci i zapalenie kontrolki MIL (Multifunction Indicator Light) na zestawie wskaźników."   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Kłania się czytanie ze zrozumieniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Ty juz nie zdazysz przeczytac ja wiem co pisalem i czytalem twoje bzdurne teorie zegnam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 No to juz wiem ze nie da rady wyciac katalizatora, chodz nie widzialem zeby jakies kable szly tam czy cos zeby jakas sonda. A mam pytanie bo chodzi zeby tlumik ladnie mruczal a z katalizatorem to nie za bardzo. A co jesli zostawie katalizator ale usune tlumik srodkowy w ktorym jest sonda ale oczywiscie jakos ja wymontuje i wmontuje to rury ktora bedzie w miejscu tlumika srodkowego. Czy glosnosc wydechu sie zwiekszy nie zmniejszajac mocy bo sonda dalej tam bedzie? Dziekuje za tak aktywny udzial w odpowiedzi na moje pytanie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19939-brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie/page/3/#findComment-173112 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.