kicaj Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witam, wiadomo ze w zaleznosci od opon spalanie auta w takich samych warunkach bedzie sie roznic. ale czynnikow zwiekszajacych/zmniejszajacych jest pare, np: rodzaj opony, a dokladnie ksztalt bieznika oraz sklad gumy z ktorych jest zrobiona czy cisnienie opony. Ale tak zastanawiam sie czy to ze nawierzchnia jest mokra badz sucha tez ma wplyw na spalanie? czy moze byc tak ze opona odprowadzajaca wode bedzie wskazywac podwyzszone spalanie i z czego to moze dokladnie wynikac? ze zwiekszonego tarcia (powierzchnia-woda-opona)? a moze z innej pracy opony?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość betagoo Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Najważniejsze są opory toczenia. Jeśli pod naciskiem palca guma się łatwo poddaje to masz pewność, że przyczepność będzie super, ale i spalanie większe, no duże opory toczenia. Takie są np. Pirelli P6 (takie mam) czy Hankook. Twarde np. Continentale (np. ContiEcoContact 2, takie miałem) będą dużo gorzej się kleiły do asfaltu, za to mniej paliwa zużyją, bo i opory toczenia mają mniejsze, są też trwalsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-171116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 ale czynnikow zwiekszajacych/zmniejszajacych jest pare, np: rodzaj opony, a dokladnie ksztalt bieznika oraz sklad gumy z ktorych jest zrobiona czy cisnienie oponyZapomniałeś dodać że jazda na oponach szerszych niż dedykowane przez producenta oznacza większe opory toczenia, a co za ty idzie zwiekszone zużycie paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-171109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 zakladalem ze mowimy o tych samych oponach... ale tak szersza opona oznacza wiekszy kontakt z powierzchnia a to oznacza wieksza powierzchnie tarcia czyli wieksze opory =wieksze spalanie tak baaaardzo uogolniajac betagoo mialem goodyeary ktore byly mieksze od bridgstone'ow a mimo to wydaje mi sie ze goodyeary mialy mniejsze opory... te same rozmiary wszystko sie rozchodzi sie o opory http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif moje pytanie to czy mokra nawierzchnia moze (i jak) zmieniac te opory...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-171040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Mokra zmienia, jak najbardziej, wtedy częściej traci się przyczepność i koło robi kilka niepotrzebnych obrotów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-171014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 tak ale wtedy traci przyczepnosc i od razu spalanie maleje mi chodzi o normalna jazde gdy przyczepnosc (sterowalnosc) jest zachowana   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-170983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rzadki Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 a gdyby pójść w tę stronę - jadąc mokrą nawierzchnią, ale na tyle, aby spod kół sporo wody było odprowadzane, to ta woda z jednej strony "wylatuje" poza samochód, ale po drugiej stronie koła trafia w podwozie, być może ten strumień wody, choć niewielki ma wpływ na przyhamowanie samochodu. jest to na pewno nie odczuwalne podejrzewam że jakieś setne procenta zwiększonego spalania. druga kwestia to sama woda, w momencie gdy samochód jest mokry i na górze i na dole to jest cięższy, i znów nie 50 kg a znacznie mniej, ale myślę że ma to mały wpływ co do opon to przy najeżdżaniu oponą na mokrą nawierzchnię wytwarza się ciśnienie pomiędzy oponą a asfaltem, myślę że konieczność odprowadzenia tej wody wpływa na zwiększenie spalania, jednak przy masie samochodu około 1200 - 1500 kg (różne modele) i przy prędkości 100 km/h jest to w ogóle nie do zaobserwowania. chyba że mówimy o bardzo dużych kałużach, gdzie czuć wyraźnie przyhamowanie samochodu, to wtedy po pokonaniu dużego dystansu w tych warunkach spalanie może być większe, ale w praktyce chyba nie występują takie warunki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-170979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 adąc mokrą nawierzchnią, ale na tyle, aby spod kół sporo wody było odprowadzane, to ta woda z jednej strony "wylatuje" poza samochód,dobra nabijasz sie ale wtedy nalezaloby wziasc poprawke na prawo zachowania pedu tak gdybam bo jezdzac codziennie ta sama trasa w ten sam sposob (110km/h tempomat) jak nawierzchnia sucha zauwazylem srednie spalanie o ok 0.3 litra/100km mniejsze niz gdy nawierzchnia mokra (bez deszczu) nic sie nie zmienilo, te same opony, to samo auto, ta sama temp otoczenia, nawet cisnienie atmosferyczne, a jedynie stopien "uwodnienia" nawierzchni i teraz patrzac w ten sposob - jedynym rozwiazaniem ktore mi przychodzi do glowy to zwiekszone opory toczenia dla mokrej nawierzchni - pytanie jaki czynnik ma na to wplyw (kontak opona-woda, a moze odprowadzanie wody, a moze budowa opony) a zmierzam do tego - czy taka opona bedzie miala lepsza przyczepnosc na mokrej nawierzchni czy nie? czy te zwiekszone spalanie bedzie sie przekladalo na bezpieczenstwo podrozy czy tylko na marke/renome firmy (albo jej braki w laboratorium) o ile swiat bylby spokojniejszy gdybym nie mial tego BC   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-170974 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 wszystko sie rozchodzi sie o opory moje pytanie to czy mokra nawierzchnia moze (i jak) zmieniac te opory...podczas jazdy bez wiatru i po suchej nawierzchni komp pokazuje mi spalanie 4,6 L,a jeśli w koleinach jest woda to pokazuje ponad 6L,opony kierunkowe Goodyear ok. 3,5 mm bieżnikagdyby było np. z 7 mm to odprowadzanie wody byłoby lepsze,ale żeby się o tym przekonać musiałbym załozyć nowe opony opory toczenia mają mniejsze od konkurencji opony Michelin Energy,ale to znajdziesz w google o aquaplaningu też   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-170873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 hej zibi, czekalem kiedy zabierzesz glos czyli dobrze kombinuje mniejsze opory toczenia to niestety mniejsza przyczepnosc, a aquaplaning to juz calkowite zerwanie kontaktu z powierzchnia (slizgamy sie jak na nartach wodnych) jestem ciekaw jak ta sama opona pracuje na mokrej nawierzchni co powoduje ze opory nagle rosna. wiadomo ze lepsze odprowadzanie wody oznacza lepszy kontakt nawierzchni z opona a przez to dzialanie opony zbliza sie do optymalnego (sucha droga) ale chyba to tajemnica firm - contonental wprowadzil rowki 3D co to za goodyearki? ja ze swoich zrezygnowalem - przegralem 2:5 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20149-spalanie-a-opony/#findComment-170866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.