Skocz do zawartości

Co lepiej zatankować Pb95 czy Pb98


Gość mr.suchy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

za każdym razem jak tankuje na Lotos, sprzedawca mnie informuje że jak zatankuje Pb98 to zdobede 2x więcej punktów i więcej przejade kilometrów. Ma to w ogóle sens ? W Gliwicach Pb95 stoi po 4,63 gr a Pb98 po 4,91. Wiec czy nie lepiej (lub jeden kit) zatankować 95 przejechać może troche mnie i pozniej sobie zatankować jeszcze raz. Przykład ponizej:

 

45 litrów * 4,63 Pb95 = 208,35 PLN ~ 550 km

45 litrów * 4,91 Pb98 = 220,95 PLN ~ :/ km

 

Róznica 12 PLN, oprócz większej liczby punktów,będzie różnica w dystansie skoro jezdze na bardzo krotki odcinkach w miescie ? :)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

W twoim podpisie widzę że masz corse 1.4 -do takiego silnika nie ma najmniejszego sensu lać pb98. Takie paliwo jest sens lać tylko do nowoczesnych wysilonych silników i do silników turbodoładowanych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

45 litrów * 4,63 Pb95 = 208,35 PLN ~ 550 km

45 litrów * 4,91 Pb98 = 220,95 PLN ~ :/ km

 

Róznica 12 PLN, oprócz większej liczby punktów,będzie różnica w dystansie skoro jezdze na bardzo krotki odcinkach w miescie ? :beer:

 

Twój silnik, nie spali mniej.... a nawet spali więcej tego super paliwa

45 litrów * 4,91 Pb98 = 220,95 PLN ~ :) km

;)=500km

będzie pracował zauważalnie ciszej, ale będzie słabszy. Tyle w temacie.

Zresztą o paliwach 95kontra98 napisano TU na tym forum pewnie dziesiątki stron...poszukaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik, nie spali mniej.... a nawet spali więcej tego super paliwa

będzie pracował zauważalnie ciszej, ale będzie słabszy. Tyle w temacie.

tu bym się sprzeczał,z doświadczenia wiem że na 98, autka którymi śmigałem miały lepsza kulturę pracy,były zrywniejsze i bardziej ekonomiczne.Nie ma znaczenia czy to obecna Astra, czy był to Kadett z c14nz.Zawsze na tym paliwie było lepiej.

Dodam że u siebie jestem skazany na dwa Orleny,ale np. kiedy zatankuje w pobliskiej mieścinie na Bliskiej pb 95,to mam wrażenia z jazdy jak na Orlenowskiej 98.i tak to właśnie u nas jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to, żebym się czepiał, ale u nas i tak w 95% wszystkie paliwa są "chrzczone" więc generalnie bez różnicy co zatankujesz (poza ceną oczywiście) Jedyna wyczuwalna różnica w parametrach paliwa jest chyba na Shelu. A jak sobie zbierasz punkty to może lepiej 98, potem sobie je na długopis wymienisz :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem nie warto przepłacać na 98.Jak miałem benzyne to zalałem kilka razy ale nie było widocznej różnicy.

Jednak teraz mam Diesla i muszę powiedzieć że warto nalać lepszej ropy.

Największą różnicę odczułem lejąc nową ropę VPower Diesel na Shellu.

Silnik lepiej pracuje i wkręca się na obroty.

W maju byłem na urlopie w Norwegii i też tankowałem na Shellu.

Na 30 l ropy przejechalem 500 km (ok 150 km autostrada reszta górska droga) co daje 6l/100km.

Jak to sobie policzyłem to byłem w szoku.

Na naszym poliwie mam spalanie w trasie ok 7l/100km.W mieście nawet nie sprawdzam po prostu leję do pełna i jeżdżę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z poprzednikiem. Są w Polsce stacje, na których zwykła ropa wkręca auto szybciej na obroty niż super wynalazki typu diesel extra wraz z mniejszym spalaniem.

 

Teraz zatankowałem na Shellu w Kopenhadze to mam wrażenie, jak by mój dostał drugie turbodoładowanie - niestety zapłaciłem kartą mbanku i teraz :wino: mam problemu - policzyli mi 10 razy tyle ile mam na paragonie - masakra !! Przyjadę do Polski to będę reklamował - dobrze, że wziąłem paragon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nalezy mylic rodzajow spalania i parametrow paliwa

ale a'propos lania 98 zamiast 95 to w przypadku gdy paliwo ojest dobrej jakosci (nie chrzczone) to nie ma sensu, chyba ze auto jest do tego przystosowane i ma mozliwosc kompensacji kata zaplonu

jednakze w polskich realiach czasami lanie 98 ma sens - gdy paliwo jest chrzczone czesto 98 ma parametry zblizone do 95... nie chce wiedziec co sie dzieje z autem ktore jezdzi na takim pseudo "95" oktanowym paliwie...

zreszta znam to z autopsji... skonczylo sie generalka a zatankowalem pseudo 98 :wino: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności