Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 12V - szarpie


Gość Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bartek91

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Corsy B 1.0 12V rocznik 98.

Przebieg : 74486 km.

Auto prowadzi się w porządku , ma moc tylko trapi mnie jedna rzecz. Czy te corsy mają tak, że przy puszczeniu gazu np. na 3 biegu nagle wytraca moc i są 1-2 szarpnięcia a potem już płynnie jedzie bez gazu. To samo jest przy zmianie biegu na wyższy występuje takie szarpnięcie jak by tracił trochę mocy . Czy to normalne w tego typu silnikach?

2. Cofam kawałek hamuję to gaśnie. Nie trzyma obrotów. Tak samo jest w przypadku odpalenia i pozostawienia stwarza dziwne wrażenie jak by gasł + strasznie telepie silnikiem , starałem się przepiać spinkę o jedno oczko czy dwa ale bez efektu ,a na trzecim jak się przepięło i się włączyło na zapłon to było takie cyknięcie regularne.

 

Dodam, że auto wróciło od mechanika 4 dni temu , przepływomierz , pompa i sonda jest ok

, sprawdzali na kompie. A co do kontrolki silnika powiedzieli zeby sobie głowy nie zawracać ale podejrzewam że to coś z EGR , przynajmniej tak wnioskuję po postach innych użytkowników.

Może orientuje się ktoś ile kosztuje czyszczenie tego elementu ? Bo wymiana to strasznie duży wydatek.

 

 

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A co do kontrolki silnika

powiedzieli zeby sobie głowy nie zawracać

Jedź tam gdzie nie będą robić z tego tajemnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mam identyczny problem tylko u mnie nie pojawia sie check engine

 

ja podejrzewam katalizator zawalony albo regulator biegu jałowego

co o tym sadzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mógłbym podać Ci jeszcze dziesięć takich możliwości.

Nie ma kodów usterek, to sprawdź jakie są iskry i wyczyść paliwo, bo to jest rutyna w takich przypadkach.

I podaj w profilu jakiego auta problem dotyczy.

No i należałoby się przywitać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek91, mam taka samą corsę jak Ty.Jak się zapaliła kontrolka silnika to mechanik przeczyścił EGR-a za 35 zł i było OK.Jak traciła obroty i szarpała to wymienił mi czujnik paliwa i też jest OK.Jak trzęsło autem( na postoju) to mi regulator biegu jałowego wymienił za 270zł i też jest OK.Moja strzała chodzi dziś jak trzeba .Zmień mechanika i napraw co tam potrzeba ,zobaczysz jak fajnie będzie Ci się jeździło.Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Są w tym kraju jak widać mechanicy, którzy wiedzą co robią.

Ja bym takiego adoptował i nawet dał mu swoje nazwisko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aspius, masz rację,mój mechanik to skarb,zawsze trafnie ocenił usterkę.Pracował kiedyś w serwisie opla ale jak go zlikwidowali to teraz pracuje na własny rachunek.Najlepszy fachowiec od opla w moim mieście ,trochę kolejki do niego długie ale warto czekać.Wszystkim życzę takiego fachowca.Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok sorki

 

witam witam:)

 

auto to corsa B silnik 1.0 12V

 

dodam ze filtr paliwa nowy, świece nowe, EGR wyczyszczony

a i tak szarpie 2-3 razy przy zwalnianiu i ruszaniu

 

tez właśnie podejrzewam jak koleżanka pisała wyżej regulator biegu jałowego bo na wolnych obrotach czasem nierówno chodzi ale jak bylem u mechanika ostatnio to sprawdzał go i mówił ze wszystko działa prawidłowo chyba ze od tamtego czasu sie zwalił,

 

zauważyłem jeszcze jedna rzecz ze jak włączę światła i nacisnę hamulec w sensie świeci dużo żarówek-pobór prądu większy to zaczyna nierówno chodzić tylko nie wiem czy pada aku, alternator czy tak ma być?

może to ma związek z tym szarpaniem przy zwalnianiu i ruszaniu?

 

[ Dodano: Pią Lip 10, 2009 07:11 ]

nie wiem co gosia ma na myśli mówiąc czujnik paliwa, jeśli to ten który znajduje się w baku to z tego co się orientuję to chyba w nim jet też pompa paliwa i może to też być to?

poprawcie mnie jeśli się mylę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bartek91

Dziękuje Gosiu , bo tak bym się trapił i trapił i bym to zostawił w spokoju bo mój ojciec mówił ze to normalne a ten silnik niema biegu jałowego , ale najwidoczniej się mylił. Czujnik paliwa jest nówka sztuka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co gosia ma na myśli mówiąc czujnik paliwa,

ja Ci tego nie wytłumaczę bo się nie znam,to już trochę temu było i może to inaczej się fachowo nazywa.U Ciebie może być coś innego ale wiem ,że warto szukać przyczyny bo po naprawie komfort jazdy jest tego warty.

bym się trapił i trapił i bym to zostawił w spokoju

Kto szuka to znajdzie,poszukaj jeszcze na forum,tu też jest dużo dobrych rad w tym temacie,popytaj mechaników ale nie odpuszczaj ,corsa musi chodzić jak pszczółka by przyjemnie się jeździło. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności