Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 12V - szarpie


Gość Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ciachowuzet1

Witam!

 

Przyznaję bez bicia, że nie czytałem wszystkich odpowiedzi w tym temacie, więc możliwe, że coś się w mojej odpowiedzi powieli. Jednak radzę sprawdzić / ewentualnie wymienić EGR, przepływomierz i silniczek krokowy.

 

Miałem bardzo podobne problemy ze swoją Corsą, jak Ty, toteż może akurat jedna z części, które wymieniłem jest winna dolegliwości Twojej Corsinki;) Dodam jeszcze, że po podłączeniu pod komputer wykryło jedynie niesprawny czujnik położenia wału. A problemy z szarpaniem, gaśnięciem były nadal...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

 

U ojca w Corsie B występuje problem taki jak w temacie tylko ze ja mam silnik x16szr z Astry II, a poprzednio był x14nz i niestety mechanik nie zmienił kompa tylko pozostawił ten od 1.4, nie wiem z jakich powodów tak się stało, ojciec mówił ze mechanik mówił ze nie będzie większej różnicy i tak może być. Wszystko chodziło w miarę OK lecz w pewnym momencie silnik zaczął palić strasznie dużo gazu, regulacje nic nie pomagały wiec zmienił parownik nic nie pomogło i przypadkiem się okazało ze na benzynie jest jeszcze gorzej dosłownie czasem w ogólnie nie idzie jechać, ma problemy żeby się wkręcić na obroty ale po chwili się wkręca i na wysokich jako tako pracuje lecz rożnie z tym bywa, obroty falują, czasem to pracuje ładnie żadnych problemów. Pytanie mam następujące czy jest to możliwe ze komputer z silnika 1.4 zaczął wariować i się gubić w pracy z tym silnikiem? zmiana kompa może pomoc? a jak będzie z IMO? będzie trzeba przestawiać kompa czy jakoś się sam dopasuje? Dodam ze ten temat przeczytałem i chodzi mi szczególnie o kompa.

 

Na Oplach prawdę mówiąc się nie znam, liczę ze ktoś mi ta cala kwestia wytłumaczy, niestety finanse nie bardzo pozwalają odstawić auto do mechanika, dlatego chcemy zrobić wszystko we własnym zakresie w miarę możliwości ja pojecie delikatne mam (przed dwoma miesiącami rozebrany cały polonez i złożony bez problemowo )

 

Pozdrawaim wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafal99

Witam [rafal99]

Zacznę od tego, że przeczytałem ten temat od samego początku i jeszcze kilka podobnych, radzę to zrobić każdemu.

Posiadam Corsę 1.0 12V 1998r. Jak silnik jest zimny to po odpaleniu obroty falują od 500 do 1000, a na dodatek szarpie silnikiem, czasami się przydusi i zgaśnie. Po chwili jak się zagrzeje to obroty są na poziomie 800 i silnik pracuje równiutko. Jednak podczas jazdy mam wrażenie, że brakuje mu mocy.

Pojechałem do serwisu na diagnostykę silnika i oto co usłyszałem:

- silnik nie ma żadnych błędów

- niby wszystko OK.

 

Jednak po zmierzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się, że dwa cylindry mają po 1,2 a trzeci tylko 0,6 i że czeka mnie droga naprawa około 1000 zł (pierścienie, uszczelki, może planowanie głowicy + robocizna) . Ponieważ mój samochód jest bardzo mało używany, to mechanik powiedział, że na razie mogę tak jeździć jednak przed zimą lepiej to zrobić.

Dzisiaj znalazłem taką poradę:

 

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html

 

1. Wymontowałem przepływomierz z samochodu.

2. Kluczem typu TORX nr 20,

 

Dołączona grafika http://

odkręciłem dwie śruby i wyjąłem środek przepływomierza.

 

 

Dołączona grafika

3. Nie odrywałem zasilikowanej klapki tylko wywierciłem dziurkę tak jak poniżej:

Dołączona grafika

4. Skręciłem przepływomierz i zamontowałem w samochodzie.

Teraz po zapaleniu na zimnym silniku obroty na sekundę podchodzą pod 2000 a po chwili spadają do 1100 a po zagrzaniu silnika na 800. Autko na jałowym biegu pracuje równo i nie szarpie silnikiem.

 

pozdrawiam Rafał

 

źródło obrazków : Autor: ROGER-NYSA

 

Źródło: http://www.bmw-sport.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracając do tematu to silnik w modelach Corsy B 1.0 12V nie należy do najstabilniejszych. Jeżdżę już 2 rok rocznikiem 99 i szarpie na wolnych obrotach 2 i 3 biegu. W korku wrzucając 2 bieg, żeby było ekonomiczniej, strasznie się męczę, żeby jeździć płynnie na wolnych obrotach.

A tak poza tematem to silniki ecotec to ściema to jest po prostu silnik 1.2 czy 1.4 z upierdzielonym 1 cylindrem, żadnej elektroniki co do wydajności spalania. Pali mi w mieście z 7,5-8,5l przy normalnej jeździe 60km 4 bieg 80km 5. Spodziewałem się spalania 5 - 6l. Niektórzy pytają na forum przy jakich prędkościach zmieniać bieg żeby było ekonomicznie, jak będę jeździł każdym autem z niedużą pojemnością silnika, na niskich obrotach to będzie mało palić :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość pawełheniu

 

zauważyłem jeszcze jedna rzecz ze jak włączę światła i nacisnę hamulec w sensie świeci dużo żarówek-pobór prądu większy to zaczyna nierówno chodzić tylko nie wiem czy pada aku, alternator czy tak ma być?

może to ma związek z tym szarpaniem przy zwalnianiu i ruszaniu?

włącz ogrzewanie tylnej szyby... :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu to silnik w modelach Corsy B 1.0 12V nie należy do najstabilniejszych. Jeżdżę już 2 rok rocznikiem 99 i szarpie na wolnych obrotach 2 i 3 biegu. W korku wrzucając 2 bieg, żeby było ekonomiczniej, strasznie się męczę, żeby jeździć płynnie na wolnych obrotach.

A tak poza tematem to silniki ecotec to ściema to jest po prostu silnik 1.2 czy 1.4 z upierdzielonym 1 cylindrem, żadnej elektroniki co do wydajności spalania. Pali mi w mieście z 7,5-8,5l przy normalnej jeździe 60km 4 bieg 80km 5. Spodziewałem się spalania 5 - 6l. Niektórzy pytają na forum przy jakich prędkościach zmieniać bieg żeby było ekonomicznie, jak będę jeździł każdym autem z niedużą pojemnością silnika, na niskich obrotach to będzie mało palić :beer:

To z tym spalaniem z granicach 6 litrów to prawda i nieprawda. Prawda, kiedy jeździsz po małym mieście (jak moje) - nie za dużo świateł, w razie czego nikt nie strąbi, a jak strąbi to i tak masz to w d.... W każdym razie moja w tychże warunkach, przy niemułowatym, ale i nie agresywnym traktowaniu bierze max 6,2. Za to po wypadzie do Poznania, staniu w korkach, ruszaniu spod świateł o wiele żwawszym wzieła 6,8-7,0. Zimą pewnie jeszcze trochę.

 

Ale czy to dużo? Coś za coś. Pokażcie mi benzynę nie bardziej mułowatą od corsy 1,0, która spali na tyle mnie, by warto ją kupić? (mowimy o rocznikach naszych aut - moja 98')

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności