Gość ciachowuzet1 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam! Przyznaję bez bicia, że nie czytałem wszystkich odpowiedzi w tym temacie, więc możliwe, że coś się w mojej odpowiedzi powieli. Jednak radzę sprawdzić / ewentualnie wymienić EGR, przepływomierz i silniczek krokowy. Miałem bardzo podobne problemy ze swoją Corsą, jak Ty, toteż może akurat jedna z części, które wymieniłem jest winna dolegliwości Twojej Corsinki;) Dodam jeszcze, że po podłączeniu pod komputer wykryło jedynie niesprawny czujnik położenia wału. A problemy z szarpaniem, gaśnięciem były nadal...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arctoz Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Witam. U ojca w Corsie B występuje problem taki jak w temacie tylko ze ja mam silnik x16szr z Astry II, a poprzednio był x14nz i niestety mechanik nie zmienił kompa tylko pozostawił ten od 1.4, nie wiem z jakich powodów tak się stało, ojciec mówił ze mechanik mówił ze nie będzie większej różnicy i tak może być. Wszystko chodziło w miarę OK lecz w pewnym momencie silnik zaczął palić strasznie dużo gazu, regulacje nic nie pomagały wiec zmienił parownik nic nie pomogło i przypadkiem się okazało ze na benzynie jest jeszcze gorzej dosłownie czasem w ogólnie nie idzie jechać, ma problemy żeby się wkręcić na obroty ale po chwili się wkręca i na wysokich jako tako pracuje lecz rożnie z tym bywa, obroty falują, czasem to pracuje ładnie żadnych problemów. Pytanie mam następujące czy jest to możliwe ze komputer z silnika 1.4 zaczął wariować i się gubić w pracy z tym silnikiem? zmiana kompa może pomoc? a jak będzie z IMO? będzie trzeba przestawiać kompa czy jakoś się sam dopasuje? Dodam ze ten temat przeczytałem i chodzi mi szczególnie o kompa. Na Oplach prawdę mówiąc się nie znam, liczę ze ktoś mi ta cala kwestia wytłumaczy, niestety finanse nie bardzo pozwalają odstawić auto do mechanika, dlatego chcemy zrobić wszystko we własnym zakresie w miarę możliwości ja pojecie delikatne mam (przed dwoma miesiącami rozebrany cały polonez i złożony bez problemowo ) Pozdrawaim wszystkich   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal99 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Witam [rafal99] Zacznę od tego, że przeczytałem ten temat od samego początku i jeszcze kilka podobnych, radzę to zrobić każdemu. Posiadam Corsę 1.0 12V 1998r. Jak silnik jest zimny to po odpaleniu obroty falują od 500 do 1000, a na dodatek szarpie silnikiem, czasami się przydusi i zgaśnie. Po chwili jak się zagrzeje to obroty są na poziomie 800 i silnik pracuje równiutko. Jednak podczas jazdy mam wrażenie, że brakuje mu mocy. Pojechałem do serwisu na diagnostykę silnika i oto co usłyszałem: - silnik nie ma żadnych błędów - niby wszystko OK. Jednak po zmierzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się, że dwa cylindry mają po 1,2 a trzeci tylko 0,6 i że czeka mnie droga naprawa około 1000 zł (pierścienie, uszczelki, może planowanie głowicy + robocizna) . Ponieważ mój samochód jest bardzo mało używany, to mechanik powiedział, że na razie mogę tak jeździć jednak przed zimą lepiej to zrobić. Dzisiaj znalazłem taką poradę: http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html 1. Wymontowałem przepływomierz z samochodu. 2. Kluczem typu TORX nr 20, http:// odkręciłem dwie śruby i wyjąłem środek przepływomierza. 3. Nie odrywałem zasilikowanej klapki tylko wywierciłem dziurkę tak jak poniżej: 4. Skręciłem przepływomierz i zamontowałem w samochodzie. Teraz po zapaleniu na zimnym silniku obroty na sekundę podchodzą pod 2000 a po chwili spadają do 1100 a po zagrzaniu silnika na 800. Autko na jałowym biegu pracuje równo i nie szarpie silnikiem. pozdrawiam Rafał źródło obrazków : Autor: ROGER-NYSA Źródło: http://www.bmw-sport.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofciki Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Wracając do tematu to silnik w modelach Corsy B 1.0 12V nie należy do najstabilniejszych. Jeżdżę już 2 rok rocznikiem 99 i szarpie na wolnych obrotach 2 i 3 biegu. W korku wrzucając 2 bieg, żeby było ekonomiczniej, strasznie się męczę, żeby jeździć płynnie na wolnych obrotach. A tak poza tematem to silniki ecotec to ściema to jest po prostu silnik 1.2 czy 1.4 z upierdzielonym 1 cylindrem, żadnej elektroniki co do wydajności spalania. Pali mi w mieście z 7,5-8,5l przy normalnej jeździe 60km 4 bieg 80km 5. Spodziewałem się spalania 5 - 6l. Niektórzy pytają na forum przy jakich prędkościach zmieniać bieg żeby było ekonomicznie, jak będę jeździł każdym autem z niedużą pojemnością silnika, na niskich obrotach to będzie mało palić   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawełheniu Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 zauważyłem jeszcze jedna rzecz ze jak włączę światła i nacisnę hamulec w sensie świeci dużo żarówek-pobór prądu większy to zaczyna nierówno chodzić tylko nie wiem czy pada aku, alternator czy tak ma być? może to ma związek z tym szarpaniem przy zwalnianiu i ruszaniu? włącz ogrzewanie tylnej szyby...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawełheniu Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Wracając do tematu to silnik w modelach Corsy B 1.0 12V nie należy do najstabilniejszych. Jeżdżę już 2 rok rocznikiem 99 i szarpie na wolnych obrotach 2 i 3 biegu. W korku wrzucając 2 bieg, żeby było ekonomiczniej, strasznie się męczę, żeby jeździć płynnie na wolnych obrotach. A tak poza tematem to silniki ecotec to ściema to jest po prostu silnik 1.2 czy 1.4 z upierdzielonym 1 cylindrem, żadnej elektroniki co do wydajności spalania. Pali mi w mieście z 7,5-8,5l przy normalnej jeździe 60km 4 bieg 80km 5. Spodziewałem się spalania 5 - 6l. Niektórzy pytają na forum przy jakich prędkościach zmieniać bieg żeby było ekonomicznie, jak będę jeździł każdym autem z niedużą pojemnością silnika, na niskich obrotach to będzie mało palić To z tym spalaniem z granicach 6 litrów to prawda i nieprawda. Prawda, kiedy jeździsz po małym mieście (jak moje) - nie za dużo świateł, w razie czego nikt nie strąbi, a jak strąbi to i tak masz to w d.... W każdym razie moja w tychże warunkach, przy niemułowatym, ale i nie agresywnym traktowaniu bierze max 6,2. Za to po wypadzie do Poznania, staniu w korkach, ruszaniu spod świateł o wiele żwawszym wzieła 6,8-7,0. Zimą pewnie jeszcze trochę. Ale czy to dużo? Coś za coś. Pokażcie mi benzynę nie bardziej mułowatą od corsy 1,0, która spali na tyle mnie, by warto ją kupić? (mowimy o rocznikach naszych aut - moja 98')   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.