Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 12V - szarpie


Gość Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

ja mam tak że jak ruszam to brak reakcji po dodaniu gazu za chwilę dopiero zaczyna się zbierać no i czuć szarpanie i tak samo przy puszczaniu gazu jak by ktoś go dodawał na ułamek sekundy i puszczał no i jak jadę równą prędkością też czuć delikatne szarpanie bardziej przerywanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bartek91

Autko stoi u mechanika czekam na telefon. Oczywiście to 3 wizyta w ciągu 2 tyg bo jak zwykle w takiej dziurze jak Lublin mechanika dobrego się nie znajdzie.,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bartek91

Witajcie.

 

Nie wiem jak tam autko śmiga ale dzwoniłem do mechanika od elektryki, który nie metodą prób i błędów (wymienić to a może to albo jeszcze to) , lecz podpinał każdą cześć i sprawdzał.

 

Z komputera wyszło EGR oraz czujnik położenia wału. Z czujnikiem to pic komp. zwariował chyba.

 

Wyczyszczone EGR i nie gubi obrotów na postoju czy podczas cofania. Druga częsc jaką trzeba wymienić w mojej corsie to czujnik przepływomierz bo jest prawdopodobnie nieoryginalny.

 

Całkowity koszt to 180 zł. (bez przepływomierza bo to koszt od 150-200 zł zależy jak się trafi)

 

Jak jeździ to jeszcze przetestuje i dam znać ale najwcześniej w następną niedzielę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam!

Podobnie jak pisze kris75 u mnie też takie objawy występują. Komputer nie wykrył nic na wolnych obrotach, jedynie przy trzymaniu na 2 tyś. obrotów komputer pokazał zbyt bogatą mieszankę. Elektryk stwierdził, że to może mieć coś wspólnego z ciśnieniem paliwa. Jednak po jego sprawdzeniu okazało się, że ciśnienie w porządku. Elektryk stwierdził, że to jakieś trefne paliwo. Jednak powiedziałem mu, że takie objawy przy mojej corsince zdarzały się po zatankowaniu na różnych stacjach więc raczej wykluczyłbym tą teorię. Zainkasował 30 zł i powiedział, żeby jeździć, jakby coś się działo to żeby przyjechać do niego.

Podczas powrotu do domu okazało się, że wizyta nic nie dała, a problem się powtarza.

W garażu oglądając silnik zauważyłem pęknięcie na katalizatorze poniżej sondy. Wyczuwalny przez tą szczelinę jest podmuch i zapach spalin (i to chyba tłumaczyłoby nieco głośniejszą pracę silnika od jakiegoś czasu). Zastanawiam się czy to ma jakieś powiązanie z tymi problemami z mocą silnika, delikatnym szarpaniem przy dodaniu gazu do spodu, i czy zaspawać to pęknięcie na katalizatorze czy może lepiej wymienić go - a może się go pozbyć (?)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bartek91

Tak więc samochodzik jeździł ładnie od poniedziału do czwartku (moja mama sobie smigała ;>) a tu nagle wszystko to samo.

 

Po wyczyszczeniu EGR nie świeci się już kontrolka CE co mnie cieszy.

Komputer wykazał czujnik położenia wału ale to nie było to i wcale go nie wymieniałem.

Powodem szarpania oraz wolnych obrotów był przepływomierz. Mam założony nieoryginalny i wytwarza on za małe napięcie.

Mam szczęście ze znalazłem człowieka który wszystko sprawdził za nie duże pieniądze(180 zł z czyszczeniem EGR).

 

Muszę zainwestować w nowy przepływomierz(oryginalny) i już :wink:

Tylko zwala mnie cena przepływomierza firmy Bosch 370 zł O.o

 

Stukanie lub może "strzelanie" w lewym kole, które u mnie występowało spowodowały łożyska. Niby żaden mechanik nic z 6 rozkładali ręce tylko mi zafajdali wszystko smarem w środku. Mówili ze na łożyskach nie ma luzu ale prawdopodobnie się zużyły czy coś.

Poza tym wszystko jest ok.

Pozdrawiam.

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bartek91, no i pewnie u mnie jest to samo bo gostek od którego kupiłem corsine powiedział że wymieniał przepływomierz

może ktoś wie jak sprawdzic czy jest oryginał czy kopia :wink:

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem , wie ktoś może jaka firma robi dobre przepływomierze oprócz bosch , bo cena mnie powala całkowicie.

 

 

A mam jeszcze jeden problem , olej dostał mi się do układu chłodniczego. Ma to związek z uszczelką pod głowicą ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, podepnę się pod rozmowę, bo mam podobny problem tylko troszke corsarz inny...

Mianowicie mam Corse '99 1.2 16V. Jak zimny to mocno szarpie, przy zapaleniu zaraz gasnie, dopiero za 2-3 razem jak go odpale to autko jakos chodzi. Jak się rozgrzeje to już chodzi. Wymieniałem już sonde, czujnik cieczy, czujnik obrotu wału. Czytałem żeby przeczyścić te ERG, ale nie umiem tego znaleźć, macie może jakiś schemat pasujący do mojej Corsy?

Pozdrawiam Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności