Skocz do zawartości

Silnik C20XE 2,0i -16V calibra


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

-witam wszystkich i prosze o pomoc

mam problem z odpaleniem calibry zaczelo sie od szarpania w trakcie jazdy po przyspieszeniu auto szarpalo i wymienilem filtr paliwa,powietrza i sprawdzilem pompke paliwa jest ok ale na tym sie nie skonczylo bo mi nie odpalal juz zupelnie wymienilem wiec czujnik polozenia walu korbowego(zamiennik) auto zaczelo odpalac i pali ale tylko jak jest zimne wiec wymienilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej i dalej bez zmian co jest czy ktos mial podobne problemy?

musze dodac jescze ze auto odstawilem do serwisu opla ale tam nic "nie stwierdzono" zadnych bledow nie wykryto na komputerze ; co jest co sie dzieje sam juz niewiem co o tym sadzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdź czy jest iskra.

Sprawdź ciśnienie paliwa, sprawdź, czy paliwo jest podawane do cylindrów, jak masz od kogo, podmień cewkę z modułem, i raczej kup ori czujnik wału, nawet używkę.

Aha, a "drucik" błędów nie pokazuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

-powoli,powoli Grzesiek nie tak szybko to co rozumiem to wiem ze iskry jest brak,paliwo jest podawane od poczadku dziwnych zdarzen a co do cewki to jest jedna rozbieznosc w tym silniku C20XE a mianowicie na schemacie jest osobno cewka i modul a zamawiajac cewke w salonie opla i modul powiedziano mi ze modulu niema w tym silniku,to mam rozumiec ze cewka jest razem z modulem?a Ty piszesz mi" CEWKE I MODUL"?a co do orginalnego to fakt jak cewka wymiana cewki nie pomoze to zamowie orginalny czujnik walu a co znaczy TWOJE pytanie '"a drucik bledu nie pokazuje?"czego sie to tyczyi jaki drucik?

ps

po wymianie cewki dam znac jaki efekt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motronicu 2.5, też mam taki moduł jest przy cewce, to jest niby jedna całość, ale rozbieralna.

Dołączona grafika

Widać cewkę i wtyczkę do modułu.

 

Nowsze c20xe, motronic 2.8 miały DIS, może dlatego w sklepie się zamotali.

 

Co do drucika spróbuj tak:

http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html

 

 

Jeszcze tak dla pewności kup sobie diodę na 14V, zwykłą LED.

Najpierw sprawdź, czy po włączeniu zapłonu masz na cewce +12V, później w zaciski cewki wepnij diodę.

Jeśli sygnał dochodzi na cewkę, dioda będzie migać w takt iskry, którą powinna generować.

Jeśli nie miga, sprawdzaj na wtyczce modułu.Wepnij się w styk 3 i 4.

 

Wtedy upewnisz się, co jest popsute.

Bo może tylko kabelki, albo jakieś złącze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

-okazało sie ze to byl czujnik polozenia walu wadliwy (zamiennik)zmierzylem go omomiezem i mial caly czas "nieskonczonosc"a powinien miec w zakresie 400-800 omow nowy" orginal" ma 550 omow tak wiec kupywanie tanich zamiennikow to nie jest dobry pomysl a w szczegulnosci gdy jest klopot z jego wymianą bo czujnik polozenia walu korbowego w moim silniku znajduje sie miedzy silnikiem a sprezarka klimatyzacji wiec go niedosc ze go niewidac to trzeba wymontowac sprezarke klimatyzacji aby sie do niego dostac w warunkach "polowych "zajmuje to okolo 5 godzin tak wiec NIEPOLECAM KUPYWANIA ZAMIENNIKOW bo to pozornna oszczednosc z czasem i tak podnoszaca koszty

ps. a co do cewki Grzesiek moja wyglada calkiem inaczej w tym modelu i iest chyba razem z modlem i rozdzielaczem zreszta okazalo sie ze jest dobra :lol: ale i za te rady dziekuje :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam panowie mam problem mam vectre a z silnikiem c20xe , ale komputer i instalacja jest od calibry . podłaczałem ją po komputer diagnostyczny wykryło mi taki błąd STYK PEŁNA MOC i niewiem co to jest . auto niechce się wkręcać na obroty ,przerywa ,dusi się . wymieniałem juz wszystko , czujnik połozenia przepustnicy itp i dalej to samo . pomocy prosze http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/crying.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jak wymieniałem juz 4 razy ten czujniki przepustnicy (tps), to moze z istalacją cos jest nie tak bo mierzyłem omomierzem to w 2 gniazdach(brązowo zielony i brązowo niebieski ma 5 v) tak ma być bo nie wiem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif?:jupi:?? . pomożecie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności