Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem jak teraz lecz kiedyś tłoki nie były idealnie okrągłe

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

nie za bardzo rozumiem... może więc powiem co im zarzucam:

w cylindrach latały jak kij w wiadrze i można było wsadzić między tłok a cylinder kawałek drutu strzałowego (w izolacji ma ok.2,5-3mm)

 

teraz rozumiesz co mam na myśli?

 

materiał tłoka za miękki, kompletnie nieadekwatny do warunków pracy

spośród 4 tłoków 2 były mocno zabite, 1 średnio a 1 całkowicie zdrowy

silnik był nie dotykany od nowości - tak jak wyjechał z fabryki tak pierwszą rozbiórkę zaliczył, bo palił blisko 1l oleju na 500km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140906
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość andrzej_m55

nie za bardzo rozumiem... może więc powiem co im zarzucam:

teraz ja nie rozumiem co chcesz mi powiedzieć

to że wszystko jest robione tak by szybko się psuło i zużyło to każdy wie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140647
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musisz kupować starego silnika.

 

Ja jestem można powiedzieć świeżo po wymianie silnika.

Miałem X16SZ, a wsadziłem X16SZR z astry G - jest tego pełno.

Oczywiście bez osprzętu, bo jest inny.

Silnika szukałem około miesiąc i kupiłem za 1200 zł z sprzęgłem i potwierdzonym przebiegiem 67kkm. Za wymianę zapłaciłem 600 zł (z rozrządem).

 

Jak chcesz pewny silnik to poszukaj firmy w Dąbrowie Górniczej. Sprzedają silnik z gwarancją, ale cena to okolice 1600 do 1800.

Najlepiej szukaj rozbitej astry G z silnikiem X16SZR, a będziesz zadowoly.

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140574
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pewny silnik to poszukaj firmy w Dąbrowie Górniczej. Sprzedają silnik

z gwarancją, ale cena to okolice 1600 do 1800.

Pewnie że chciałbym być pewny tego co kupie

,bo ten silnik który mam to już padaczka,przedmuchy,kiepskie sprężenie rzędu 10(1,0MPa) i łyka oil.Ale silnik za tyle kasy plus przekładka(sam tego nie zrobię bo nie mam warunków)to się uzbiera trochę grosza.Szukam jakiejś pewnej i w miarę taniej alternatywy zamiast remontu.Za ponad dwa tysiące to pewnie wyremontował by ten który mam.Dzięki za każda rade i wskazówkę ,pozdr.... ;)

A tak na marginesie:czy stopień sprężenia a ciśnienie (w cylindrach)to te same wartości?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140554
Udostępnij na innych stronach

nie

stopień sprężania określa różnicę objętości nad tłokiem w jego maksymalnym dolnym i górnym położeniu

ciśnienie w cylindrach to co innego, choć jest powiązane ze stopniem sprężania w ten sposób, że im większy stopień sprężania tym silnik ma większe ciśnienie

 

w wypadku twojego silnika te 10 na gar to nie jest tragedia

czy była robiona próba olejowa?

jeśli była i wskazuje na pierścienie, to ja bym na twoim miejscu zrzucił górę i zobaczył jak wyglądają cylindry

jeśli są ok , to wymieniłbym pierścienie na nominalne (goetze to okolice 160-180zł) i zrobiłbym głowicę (uszczelniacze na zaworach + docieranie zaworów + planowanie = ok. 200zł)

spalanie oleju może mieć przyczynę w zjechanych pierścieniach zgarniających ale też w uszczelniaczach zaworowych, które kosztuja po 2zł/szt

może nie do końca padaka ten silnik tylko trochę troski wymaga

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140502
Udostępnij na innych stronach

Z początku tez myślałem to tylko wina pierścieni(kompresja niska)i dodatkowo ewentualnie uszczelniaczy.Głowica była ściągana bo wypaliło zawór wydechowy i przy tej okazji wyszło że na każdym cylindrze jest pionowa rysa,każda w innym miejscu,pierwszy cylinder rysa na godz.drugiej,drugi cylinder rysa na godz.trzeciej itd,prócz tych rys nie ma innych oznak zużycia gładzi np.progu.

w wypadku twojego silnika te 10 na gar to nie jest tragedia

Ale książkowo to o ile dobrze pamiętam 12 to dolna granica http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140489
Udostępnij na innych stronach

fakt, pisałeś o rysach - umknęło mi

 

12 to nie dolna granica, to standard

 

patrząc na koszty to ja bym chyba szukał dołu w dobrym stanie

poprzeglądaj inne fora opla - ktk.pl , corsa-a.pl , vectra-unlimited... zapewne znajdziesz tam w dobrej cenie dół

niedawno na ktk był po remoncie kompletny 1,6 na monowtrysku z częściowym osprzętem za 400zł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140479
Udostępnij na innych stronach

jojo, Za około osiemset-tysiąc złotych można kupić cały silnik(słupek) nawet x16szr z gwarancją rozruchową.A ze starego silnika zostają Ci jeszcze sprawne części,podzespoły,głowica,wał,tłoki,misa,pokrywa zaworów.Wiec możesz się pokusić o ich sprzedaż,zawsze to jakaś kasa.I wróci się choć za przekładkę o ile oczywiście uda się to upchnąć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-140265
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Witam.Panowie wracam do tematu,ponieważ nieubłaganie zbliża się zgon mojego silnika.I tak,który silnik oprócz x16szr będzie pasował bez żadnych przeróbek i kombinowania(myślę o samym słupku,blok,głowica,misa)no i żeby zachować te 75KM.Wiem ze x16sz bez problemu powinien podejść,ale on ma 71KM natomiast C16NZ jest na aparacie zapłonowym.Więc chyba jedynym wyjściem jest kupić x16szr.Czy mam racje?proszę o rade.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-99642
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze x16sz bez problemu powinien podejść,ale on ma 71KM

sterownik silnika - dlatego

 

C16NZ jest na aparacie

i można dać zaślepkę z oringiem

 

,który silnik

oprócz x16szr

c16nz, x16sz, x16szr

drobne różnice osprzętu jeśli nie chce ci sie dłubać (np po aparacie z c16nz) to dajesz obudowe wałka ze swojego silnika i gra muzyka

koło pasowe na wąski pasek (c16nz) też sie da zmienić bez problemu

 

najtańsze bedzie c16nz ale też najbardziej styrane

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/2/#findComment-99638
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności