Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Dzięki ArKos, Czyli będę się rozglądał za x16sz ewentualnie za x16szr.Skoro różnica między nimi to tylko sterownik silnika to będzie bez problemu. ;)

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 16:03 ]

Byłem dzisiaj oglądnąć x16sz,handlarz chce za słupek 800zł,ale jest jedno ale,fakt że chyba za bardzo dokładnie nie jest rozeznany w temacie,ale mówił że brał u niego ktoś taki silnik do astry G i żeby go założyć to musiał wiercić jakieś dziury w bloku bo coś tam nie pasowało.Pytałem co i jak,lecz on wiele nie wiedział,rzekomo gość który to zakładał był jeszcze po jakąś część i coś takiego mówił.Czy jest to możliwe ze mogą być takie problemy z montażem x16sz w miejsce x16szr?Nie chciałbym władować kasy(której brak) w coś co wymaga jeszcze później kombinowania żeby to założyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97580
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jojo, a sprawdzałeś stan tego silnika,czy tylko byłeś zapytać o dostępność i cenę.Mnie też czeka wymiana i najprawdopodobniej też będzie to słupek,choć rozglądałem się za kompletnym blokiem,ale z tym jest krucho.Trochę mnie zaniepokoiłeś tym że mogą być problemy z założeniem x16sz.Może ktoś tu na forum wymieniał z jednego na drugi i napisze czy miał jakieś problemy.Ale skoro w astrze f chodził i jeden i drugi a to prawie bliźniacze silniki i tak jak pisałArKos, różnią się tylko jednostką sterującą to nie powinno być problemów z montażem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97523
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Byłem tylko obejrzeć i zapytać,facet daje ustną gwarancje że silnik jest sprawny i nie wytłuczony.A co do tego problemu z montażem to na razie nie wiem nic więcej na ten temat.Może tu na forum jeszcze się ktoś wypowie czy mogą być jakieś problemy z przekładka a jutro jadę do mechanika wiec tez popytam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97313
Udostępnij na innych stronach

jojo, chyba Cię zmartwię,poczytaj to http://forum.opel24.com/x16sz-zamienic-na-x16szr-vt15167.htm?highlight=x16sz wygląda na to że do wymiany jeszcze komp i wiązka.Ja mam klime i tak się zastanawiam czy x16sz ma mocowania do sprężarki a jeżeli tak to czy takie same?Teraz to już mam nabitego klina,czy to podejdzie tak bezproblemowo?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97248
Udostępnij na innych stronach

dlaczego komp i wiązka?

co to ma wspólnego z mechaniką silnika?

jeżeli ma swoje graty elektryczne, to je zostawia i jest spokój

podpina wszystkie wtyczki (plug&play) odpala i jedzie

silnik silnikiem, elektryka elektryką

czujniki w obu silnikach sa takie same

mechanicznie to samo, pisałem wcześniej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97239
Udostępnij na innych stronach

Zasugerowałem się postem ja37, http://forum.opel24.com/viewtopic.php?p=176328#176328 Wiesz,szukam wszystkiego na ten temat bo mnie tez silnik klęka i to już chyba bliżej agoni niż się wydaje i jak stanę pod murem to chciałbym być pewny na 100% tego że kupie x16sz i wszystko będzie pasiło,mocowania,komp,wiązka,że będzie jak przykręcić sprężarkę że koła pasowe się zgrają itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97234
Udostępnij na innych stronach

bloki silników są z jednego odlewu

c16nz, x16sz, x16szr...

prostym przykładem jest rodzina silników 2.0:

c20ne, x20se, c20xe

c20ne byl stosowany w asconie, kadecie, astrze

w omedze silnik jest wzdłużnie, w astrze poprzecznie

bezproblemowo montujesz tego z omegi do astry, bo:

1. posiada wszystkie otwory technologiczne do montażu wzdłużnego - łapy po bokach

2. posiada wszystkie otwory technologiczne do montażu poprzecznego - łapa przednia

w miejscu, gdzie w omedze jest łapa silnika lewa, to w atrze jest pompa wspomagania

w miejscu, gdzie w astrze jest łapa przednia, to w omedze jest łapa wspomy

jest to tak pomyślane, aby silnik był uniwersalny z możliwością stosowania w wielu modelach

omega B miała w x20xev łapę wspomy montowaną NAD łapą silnika, a ten sam x20xev w innym modelu (np. calibra) miał w tym miejscu lapę silnika a wspomę POD nią

bloki silników 8v mogą dostać głowicę silników 16v

z boku są otwory technologiczne do zamontowania rolek prowadzących i napinacza - c20ne -> c20xe

spotkałem się tylko z jednym przypadkiem że c20ne nie miało otwory na śrubę rolki prowadzącej z xe

to, że są flaki inne (ne-xe) to oczywista oczywistość - inne tłoki, korby, wał... ale wał z xe przyjmie korby z xe, xe przyjmie tłoki let-a itd

flaki sa inne ponieważ silniki z założenia są liczone na inne moce - ne 115kM let 204kM więc dół musi być znacznie mocniejszy

w wypadku x16sz i x16szr różnią się one sterowaniem

mechanicznie silniki nie różnią się niczym

flaki mają takie same, głowice mają takie same

bloki też powinny mieć takie same, bo były montowane w jednakowych modelach, np Z16XE:

astra G, Zafira, Vectra B, Meriva

 

gdyby kadłuby były inne, nie byłoby mowy o takiej uniwersalności - GM poszedłby z torbami, gdyby do każdego modelu musiał klepać nowe pomysły związane z silnikami - ich mocowaniem , osprzętem itp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97148
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie.ArKos, oprę się na Twojej wiedzy biorąc się za kupno jednostki :wink: .Myślę ze wszystko będzie ok.jak przyjdzie co do czego,dzięki za wyłuszczenie tematu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-97131
Udostępnij na innych stronach

Gość rzyletka

Hej,

ja właśnie zmieniłam silnik.

Miałam problem ze znalezieniem, bo pod maską C16SE siedział.

Kompletny silnik ze sprzęgłem itd. kupiłam w Olsztynie za 800zł.

Silnik siedział w "połówce" Asterki, przyjechał z Niemiec.

Przebieg 76 tys. km, żadnych wycieków, stan idealny.

Myślałam, że będzie problem, bo C16SE to wielopunkt, a musiałam kupić na mono. Wszystkie C16SE, które oglądałam miały wycieki, pozapiekane szklanki itd. i jeszcze chcieli za nie po 1200zł.

 

Jak ktoś chce kontakt to na maila.

Facet daje 14 dni gwarancji rozruchowej na sprzedawany silnik.

Wcześniej mój brat brał u niego silnik do Hondy Civic z przebiegiem 36tys. , doszedł do 80tys i silniczek jak marzenie, żadnych problemów nie sprawia.

 

Zostawiłam swoją głowicę (planowana była) i osprzęt - burza.

Może i już nie ma tych 100kucyków, ale jeździ wkońcu.

 

Efekt można podziwiać na: http://www.youtube.com/watch?v=LsmqST9RrYY

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23445-bloki-silnik%C3%B3w/page/3/#findComment-96993
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności