Gość Anonymous Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 witam potrzebuje pomocy na temat wymiany uszczelki pod głowica sinta2,2 benzyn.Problem polega na tym ,ze ta uszczelka padła mi w norwegi a kosz naprawy tego w tym kraju to kosz 12tys zł i to mnie boli dlatego postanowiłem sam się za to zabrać.miałem juz kilka samochodów zawsze wszystko robiłem sam jednak nigdy nie wymieniałem uszczelki pod głowica i ponoć trzeba rozebrać rozrząd tego tez sie boje.Jeżeli jest ktoś kto może udzielić mi kilku rad proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Jakie masz warunki i narzędzia do naprawy tego typu? Bo nie jest to naprawa, którą przeprowadza się w warunkach polowych chyba że ktoś naprawdę jest do tego przygotowany. Rozrząd podczas wymiany uszczelki jest do rozebrania. Jeśli nie masz warunków, narzędzi do przeprowadzenia naprawy tego typu, to zastanowiłbym się nad transportem do kraju, chociażby do najbliższego miasta. Czyli opłacenie kogoś (z Polski) z lawetą itp. Koszt wtedy będzie ułamkowym z podanego powyżej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-140031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 warunki mam garazowe narzedzia są ,tylko brak wystarczajacej wiedzy na ten temat.niewiem od czego zacząc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-139964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Od spuszczenia płynu, demontażu dodatkowych osprzętów (rury, przepływomierze, potem demontaż paska PK, zdjęcia pokrywy rozrządu, potem np oddzielenie wydechu i innych elementów). Jednym słowem kręcenie i jeszcze raz kręcenie. Potem demontaż pokrywy zaworów, paska rozrządu i dojście do śrub głowicy. Kolega ja37 jest chyba akurat teraz w tym temacie z podobnym motorem i może coś jeszcze tu doda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-139931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 a rozrzad to duzy problem zeby potem zlozyc?{ustawic}?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-139918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 w sumie ustawisz go na punkty A w razie obawy - podaj mi na PW adres poczty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-139915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witam. Głowica silnika, wymontowanie i zamontowanie: Uwaga!Głowicę cylindrów wymontowywać tylko wtedy, gdy silnik jest zimny (temperatura pokojowa). Wymontować: Wymontować zbiornik spryskiwacza Odłączyć rezonator od przewodu dolotowego powietrza. Otworzyć korek spustowy płynu chłodzącego w chłodnicy - zebrać wypływający płyn. Odłączyć przednią rurę wydechową od kolektora wydechowego i odłączyć wspornik. Wymontować rezonator Odłączyć podpórkę od kolektora ssącego i odczepić od bloku cylindrów. Wyciągnąć lub odłączyć wtyczkę wiązki przewodów alternatora , wtyczkę wiązki przewodów przełącznika ciśnienia oleju ,wtyczkę wiązki przewodów czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym oraz wtyczkę wiązki przewodów przełącznika światła cofania . Odłączyć złącza uziemiające od skrzyni biegów. Odłączyć przewody odpowietrzające silnika od osłony głowicy cylindrów. Odpiąć linkę Bowdena od głowicy kulowej i wspornika. Odłączyć rurkę dolotową powietrza od korpusu przepustnicy i odłączyć przewód dolotowy powietrza . Wyciągnąć wtyczkę wiązki przewodów regulatora obrotów jałowych oraz wtyczkę wiązki przewodów potencjometru zaworu przepustnicy. Odłączyć i wyciągnąć przewód podciśnieniowy i przewody płynu chłodzącego z korpusu przepustnicy. Odłączyć korpus przepustnicy od kolektora ssącego. Uwaga! Uwaga na wypływające paliwo ! Odłączyć przewody paliwowe od przewodu dystrybutora paliwa . Wyciągnąć lub odłączyć wtyczki wiązek przewodów od czujnika temperatury powietrza wlotowego , zaworu recyrkulacji gazów spalinowych ,modułu zapłonowego DIS ), zaworu odpowietrznika zbiornika paliwa ,czujnika temperatury płynu chłodzącego oraz czujnika tlenu. Wysunąć wiązkę przewodów . Wyciągnąć złącze przewodu zapłonowego z modułu zapłonowego DIS. Odłączyć przewód płynu chłodzącego od rurki płynu chłodzącego. Odłączyć lub wyciągnąć przewód kanału powietrznego oraz przewód podciśnieniowy od złoźonego zaworu powietrza wtórnego. Za pomocą śrubokrętu odłączyć pasek zatyczkowy od wtryskiwaczy, nacisnąć na pasku zatyczkowym klamry zabezpieczające wtryskiwaczy dla cylindrów 1 i 4 (strzałki) w kierunku przewodu paliwa i wyciągnąć pasek zatyczkowy. Odłoźyć kanał kablowy wraz z wiązką przewodów na bok. Wyciągnąć wąź nagrzewnicy z adaptera modułu zapłonowego DIS (szybkozłączka). Wykręcić śruby mocujące i sworzeń mocujący . Wyciągnąć przewód dystrybutora paliwa razem z wtryskiwaczami z kolektora ssącego. Odłączyć przewód podciśnieniowy serwomechanizmu hamulca od kolektora ssącego. Zdjąć pasek wieloklinowy . Wymontować wspornik i klamrę alternatora. Odłączyć przewód płynu chłodzącego od ramienia (alternator). Odłączyć górny przewód płynu chłodzącego od obudowy termostatu. Odłączyć podpórki wspornika reakcyjnego od owiewki powietrza. Odłączyć główną podpórkę wspornika reakcyjnego i główną podpórkę wspornika reakcyjnego odpowiednio od bloku cylindrów i skrzyni biegów. Wyciągnąć obydwie główne podpórki do góry razem z podpórkami i wspornikami reakcyjnymi. Wyciągnąć wskaźnik poziomu oleju. Odłączyć przewód odpowietrzający silnika od pokrywy głowicy cylindrów oraz kryzę odpowietrznika silnika od bloku cylindrów. Wymontować wałki rozrządu - patrz czynność . Odkręcić śruby mocujące tylną osłonę paska zębatego od głowicy cylindrów. Posługując się KM–2355 poluzować w kolejności wszystkie śruby głowicy cylindrów, najpierw przekręcając je o 1/4 obrotu, dalej o 1/2 obrotu a następnie wykręcić. Wymontować głowicę cylindrów. Oczyścić powierzchnie styku i otwory i usunąć resztki uszczelki. Sprawdzić/zweryfikować wzrokowo Sprawdzić płaskość powierzchni głowicy cylindrów i bloku cylindrów . Załoźyć nową uszczelkę głowicy cylindrów na blok cylindrów napisem "OBEN/TOP" skierowanym do góry i w kierunku rozrządu silnika. Przymocować głowicę cylindrów do bloku cylindrów nowymi śrubami. Dokręcić śruby głowicy cylindrów w odpowiedniej kolejności ,moment dokręcania 25 Nm + 90° + 90° + 90° + 15°. Jezeli jeszcze nie jesteś przerażony i chcesz się w to bawić to podaj ades e-maila to podeśle stos dokumento w pdf-ie ale dopiero w poniedziałek wieczorem . Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-139833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 dziekuje panowie za te informacje napewno duzo mi pomoga.niedlugo bede sie zato brał.ponformuje was jak to sie skonczy. pozd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-139642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Witam. Potrzebuje pomocy na temat glowicy silnika. Mam silnik volvo penta benzyna 3L GS z 1996 roku,w ktorym zdeformowala sie glowica. Chcialabym sie dowiedziec jaka moze byc przyczyna deformacji? Czy mogly ucierpiec tez przez to inne podzespoly? Jezeli jest ktos kto moglby udzielic mi informacji na temat ewentualnej wymiany glowicy prosze o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-137789 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Chcialabym sie dowiedziec jaka moze byc przyczyna deformacji?Najczęściej jest to przegrzanie.Czy mogly ucierpiec tez przez to inne podzespoly?Możliwe że pierścienie dostały po d...e Jezeli jest ktos kto moglby udzielic mi informacji na temat ewentualnej wymiany glowicy prosze o pomoc. Wymiana głowicy tzn. zdjęcie i założenie drugiej czy remont starej i jej ponowne założenie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-x22xe/#findComment-137785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.