Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą X22XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i wielkie dzieki za odpowiedz.

Chodzi o zalozenie nowej glowicy. W zwiazku z tymi pierscieniami, co bys mi doradzil, wymienienie ich,czy zostawienie starych? Glowica jest tak mocno zdeformowana,ze jest nie do odzyskania.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak już będziesz grzebał to załóż komplet nowych pierścieni, koszt nie jest aż tak wysoki, a na bank spadnie zużycie oleju ;) Przy okazji warto zajrzeć do panewek, jeżeli nie są przytarte to można zostawić, w innym razie wymiana.

Wymiana głowicy wiąże się ze ściągnięciem rozrządu wiec koszt za robotę to od 250zł w górę... Generalnie zależy od miejsca gdzie mieszkasz i samego mechanika :/

 

PS> Jeżeli silnik był przegrzany to warto sprawdzić termostat > wymontować go i wrzucić do pojemnika z wrzątkiem, jeżeli się otworzy to znaczy że działa, w innym razie wymiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Takie pytanko mam w związku z wymianą padniętej uszczelki pod głowicą.

Jak montowaliście głowicę, z kolektorami ssącym i wydechowym od razu skręconym , czy najpierw montaż głowicy a dopiero później kolektory?

Głowicę zdejmowałem z przykręconym wydechowym, ale wolał bym montować samą głowicę osobno, a dopiero później kolektory. Tylko nie wiem czy się tak da, czy one wejdą, bo miejsca jest malutko... A może ssący osobno ale bez przepustnicy?...

 

Pytam, bo nie chcę zostać w d.pie.

 

Pozdrawiam i dzięki :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzucałem wszystko osobno, trochę więcej roboty ale warto bo dokładniej się położy głowice na uszczelce i bloku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Najważniejsza dla mnie informacja to czy w ogóle się da postawić wszystko osobno, czy po zamontowaniu głowicy będę wstanie wsadzić i zamontować kolektor ssący i wydechowy. Np. Łapy silnika są blisko kolektora wydechowego i nie wiem czy nie trzeba wymontowywać szpilek z głowicy.

Jak ty montowałeś osobno to znaczy że wejdą i tak bym też chciał zrobić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący możesz wcześniej wpuścić, mniej jest później kombinacji, nie zapomnij o nowych uszczelkach.

Wydechowy wymontowywałem dla rozwiercenia gdy na starym silniku poleciały szpilki, tylko odkręcałem dwururkę, rurkę egra i od głowicy (to co zostało).

Sprawdź jakimś liniałem blok od góry czy wszystko jest ok (ja trochę musiałem skrobać od góry bo jakiś ćwok wcześniej uszczelkę na jakimś kleju położył), dodatkowo wydmuchaj wszystkie gwinty, po czym przylgnie można odtłuścić żeby dobrze nowa uszczelka złapała (głowica i blok), nowe śruby nawilżyć olejem (mają być tłuste nie ociekające olejem).

Jak masz głowicę na wierzchu to też warto sprawdzić szpilki od kolektorów by przy montażu nie było zonka, gołą głowicę łatwiej poprawić na zewnątrz auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki, że piszesz.

Faktycznie blok ma wżery które mnie troch wkurzają, ale papierem ściernym przeleciałem i będzie dobrze mam nadzieję.

To nie pierwsza w życiu moja uszczelka pod głowicą, więc uszczelki wszystkie nowe i od Victora :) Śruby nowe i gwinty będą idealne, muszą wkręcać się bez oporu.

Szpilki w głowicy sprawdziłem i było trochę do wymiany. Jedno gniazdo szpilki od wydechowego wydarte, ale wkręciłem głębiej i na kleju powinno trzymać.

 

Wszystkie uszczelki silnika prawie wymieniłem oprócz simmeringu na wale od strony skrzyni i pompy oleju, ale wymieniałem uszczelkę miski nie dawno i nie chcę znowu się z dołem babrać. Jak bym miał to robić to za pierścienie i panewki też bym się brał... Taki już zboczony jestem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kleju od wydechu mi jednak puściło, więc dałem gwinty naprawcze i spokój - https://azet.sklep.pl/userdata/gfx/fcf9bd0154f74bffaa49054cb1769025.jpg

Ja do bloku używałem skrobaka z trzonkiem zrobionego z noża tokarskiego - więc brałem płaszczyznę a głowica była tylko bielona więc tam ok. Ranty a raczej nagar na cylindrach zwykłym skrobakiem, dogładzone papierem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicę planowałem na magnesówce i żeby usunąć z niej wżery trzeba było 0,45mm zebrać, a szpilka od strony wydechu, była zerwana tylko połowa gwintu, głębiej gwint był dziewiczy :)

Płaszczyznę bloku przydało by się oscylacyjną przelecieć...

 

P.S. Wyciskałeś - opróżniałeś hydrauliczne popychacze? trzeba to robić?

W 8 zaworowym silniku zawsze to robiłem. Ponoć trzeba.

Edytowane przez Tumak5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności