Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Wymiana uszczelki pod głowicą X22XE

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam

potrzebuje pomocy na temat wymiany uszczelki pod głowica sinta2,2 benzyn.Problem polega na tym ,ze ta uszczelka padła mi w norwegi a kosz naprawy tego w tym kraju to kosz 12tys zł i to mnie boli dlatego postanowiłem sam się za to zabrać.miałem juz kilka samochodów zawsze wszystko robiłem sam jednak nigdy nie wymieniałem uszczelki pod głowica i ponoć trzeba rozebrać rozrząd tego tez sie boje.Jeżeli jest ktoś kto może udzielić mi kilku rad proszę o pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz warunki i narzędzia do naprawy tego typu?

Bo nie jest to naprawa, którą przeprowadza się w warunkach polowych

chyba że ktoś naprawdę jest do tego przygotowany.

Rozrząd podczas wymiany uszczelki jest do rozebrania.

Jeśli nie masz warunków, narzędzi do przeprowadzenia naprawy tego typu, to zastanowiłbym się nad transportem do kraju, chociażby do najbliższego miasta. Czyli opłacenie kogoś (z Polski) z lawetą itp. Koszt wtedy będzie ułamkowym z podanego powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

warunki mam garazowe narzedzia są ,tylko brak wystarczajacej wiedzy na ten temat.niewiem od czego zacząc


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od spuszczenia płynu, demontażu dodatkowych osprzętów (rury, przepływomierze, potem demontaż paska PK, zdjęcia pokrywy rozrządu, potem np oddzielenie wydechu i innych elementów). Jednym słowem kręcenie i jeszcze raz kręcenie.

Potem demontaż pokrywy zaworów, paska rozrządu i dojście do śrub głowicy.

Kolega ja37 jest chyba akurat teraz w tym temacie z podobnym motorem i może coś jeszcze tu doda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

a rozrzad to duzy problem zeby potem zlozyc?{ustawic}?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie ustawisz go na punkty

A w razie obawy - podaj mi na PW adres poczty


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Głowica silnika, wymontowanie i zamontowanie:

Uwaga!Głowicę cylindrów wymontowywać tylko wtedy, gdy silnik jest zimny (temperatura pokojowa).

Wymontować:

Wymontować zbiornik spryskiwacza

Odłączyć rezonator od przewodu dolotowego powietrza.

Otworzyć korek spustowy płynu chłodzącego w chłodnicy - zebrać wypływający płyn.

Odłączyć przednią rurę wydechową od kolektora wydechowego i odłączyć wspornik.

Wymontować rezonator

Odłączyć podpórkę od kolektora ssącego i odczepić od bloku cylindrów.

Wyciągnąć lub odłączyć wtyczkę wiązki przewodów alternatora , wtyczkę wiązki przewodów

przełącznika ciśnienia oleju ,wtyczkę wiązki przewodów czujnika ciśnienia w kolektorze

ssącym oraz wtyczkę wiązki przewodów przełącznika światła cofania .

Odłączyć złącza uziemiające od skrzyni biegów.

Odłączyć przewody odpowietrzające silnika od osłony głowicy cylindrów.

Odpiąć linkę Bowdena od głowicy kulowej i wspornika.

Odłączyć rurkę dolotową powietrza od korpusu przepustnicy i odłączyć przewód dolotowy powietrza .

Wyciągnąć wtyczkę wiązki przewodów regulatora obrotów jałowych oraz wtyczkę wiązki przewodów potencjometru zaworu przepustnicy.

Odłączyć i wyciągnąć przewód podciśnieniowy i przewody płynu chłodzącego z korpusu przepustnicy.

Odłączyć korpus przepustnicy od kolektora ssącego.

Uwaga! Uwaga na wypływające paliwo !

Odłączyć przewody paliwowe od przewodu dystrybutora paliwa .

Wyciągnąć lub odłączyć wtyczki wiązek przewodów od czujnika temperatury

powietrza wlotowego , zaworu recyrkulacji gazów spalinowych ,modułu zapłonowego DIS ), zaworu odpowietrznika zbiornika paliwa ,czujnika temperatury płynu chłodzącego

oraz czujnika tlenu.

Wysunąć wiązkę przewodów .

Wyciągnąć złącze przewodu zapłonowego z modułu zapłonowego DIS.

Odłączyć przewód płynu chłodzącego od rurki płynu chłodzącego.

Odłączyć lub wyciągnąć przewód kanału powietrznego oraz przewód podciśnieniowy od złoźonego zaworu powietrza wtórnego.

Za pomocą śrubokrętu odłączyć pasek zatyczkowy od wtryskiwaczy, nacisnąć na pasku zatyczkowym klamry zabezpieczające wtryskiwaczy dla cylindrów 1 i 4 (strzałki) w

kierunku przewodu paliwa i wyciągnąć pasek zatyczkowy.

Odłoźyć kanał kablowy wraz z wiązką przewodów na bok.

Wyciągnąć wąź nagrzewnicy z adaptera modułu zapłonowego DIS (szybkozłączka).

Wykręcić śruby mocujące i sworzeń mocujący .

Wyciągnąć przewód dystrybutora paliwa razem z wtryskiwaczami z kolektora ssącego.

Odłączyć przewód podciśnieniowy serwomechanizmu hamulca od kolektora ssącego.

Zdjąć pasek wieloklinowy .

Wymontować wspornik i klamrę alternatora.

Odłączyć przewód płynu chłodzącego od ramienia (alternator).

Odłączyć górny przewód płynu chłodzącego od obudowy termostatu.

Odłączyć podpórki wspornika reakcyjnego od owiewki powietrza.

Odłączyć główną podpórkę wspornika reakcyjnego i główną podpórkę wspornika reakcyjnego odpowiednio od bloku cylindrów i skrzyni biegów.

Wyciągnąć obydwie główne podpórki do góry razem z podpórkami i wspornikami reakcyjnymi.

Wyciągnąć wskaźnik poziomu oleju.

Odłączyć przewód odpowietrzający silnika od pokrywy głowicy cylindrów oraz kryzę odpowietrznika silnika od bloku cylindrów.

Wymontować wałki rozrządu - patrz czynność .

Odkręcić śruby mocujące tylną osłonę paska zębatego od głowicy cylindrów.

Posługując się KM–2355 poluzować w kolejności wszystkie śruby głowicy cylindrów, najpierw przekręcając je o 1/4 obrotu, dalej o 1/2 obrotu a następnie wykręcić.

Wymontować głowicę cylindrów.

Oczyścić powierzchnie styku i otwory i usunąć resztki uszczelki.

Sprawdzić/zweryfikować wzrokowo

Sprawdzić płaskość powierzchni głowicy cylindrów i bloku

cylindrów .

Załoźyć nową uszczelkę głowicy cylindrów na blok cylindrów napisem "OBEN/TOP" skierowanym do góry i w kierunku rozrządu silnika.

Przymocować głowicę cylindrów do bloku cylindrów nowymi śrubami.

Dokręcić śruby głowicy cylindrów w odpowiedniej kolejności ,moment dokręcania

25 Nm + 90° + 90° + 90° + 15°.

 

Jezeli jeszcze nie jesteś przerażony i chcesz się w to bawić to podaj ades e-maila

to podeśle stos dokumento w pdf-ie ale dopiero w poniedziałek wieczorem .

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

dziekuje panowie za te informacje napewno duzo mi pomoga.niedlugo bede sie zato brał.ponformuje was jak to sie skonczy.

 

 

pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam.

Potrzebuje pomocy na temat glowicy silnika. Mam silnik volvo penta benzyna 3L GS z 1996 roku,w ktorym zdeformowala sie glowica. Chcialabym sie dowiedziec jaka moze byc przyczyna deformacji? Czy mogly ucierpiec tez przez to inne podzespoly?

Jezeli jest ktos kto moglby udzielic mi informacji na temat ewentualnej wymiany glowicy prosze o pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialabym sie dowiedziec jaka moze byc przyczyna deformacji?

Najczęściej jest to przegrzanie.

Czy mogly ucierpiec tez przez to inne podzespoly?

Możliwe że pierścienie dostały po d...e ;)

Jezeli jest ktos kto moglby udzielic mi informacji

na temat ewentualnej wymiany glowicy prosze o pomoc.

Wymiana głowicy tzn. zdjęcie i założenie drugiej czy remont starej i jej ponowne założenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam i wielkie dzieki za odpowiedz.

Chodzi o zalozenie nowej glowicy. W zwiazku z tymi pierscieniami, co bys mi doradzil, wymienienie ich,czy zostawienie starych? Glowica jest tak mocno zdeformowana,ze jest nie do odzyskania.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz grzebał to załóż komplet nowych pierścieni, koszt nie jest aż tak wysoki, a na bank spadnie zużycie oleju ;) Przy okazji warto zajrzeć do panewek, jeżeli nie są przytarte to można zostawić, w innym razie wymiana.

Wymiana głowicy wiąże się ze ściągnięciem rozrządu wiec koszt za robotę to od 250zł w górę... Generalnie zależy od miejsca gdzie mieszkasz i samego mechanika :/

 

PS> Jeżeli silnik był przegrzany to warto sprawdzić termostat > wymontować go i wrzucić do pojemnika z wrzątkiem, jeżeli się otworzy to znaczy że działa, w innym razie wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko mam w związku z wymianą padniętej uszczelki pod głowicą.

Jak montowaliście głowicę, z kolektorami ssącym i wydechowym od razu skręconym , czy najpierw montaż głowicy a dopiero później kolektory?

Głowicę zdejmowałem z przykręconym wydechowym, ale wolał bym montować samą głowicę osobno, a dopiero później kolektory. Tylko nie wiem czy się tak da, czy one wejdą, bo miejsca jest malutko... A może ssący osobno ale bez przepustnicy?...

 

Pytam, bo nie chcę zostać w d.pie.

 

Pozdrawiam i dzięki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzucałem wszystko osobno, trochę więcej roboty ale warto bo dokładniej się położy głowice na uszczelce i bloku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Najważniejsza dla mnie informacja to czy w ogóle się da postawić wszystko osobno, czy po zamontowaniu głowicy będę wstanie wsadzić i zamontować kolektor ssący i wydechowy. Np. Łapy silnika są blisko kolektora wydechowego i nie wiem czy nie trzeba wymontowywać szpilek z głowicy.

Jak ty montowałeś osobno to znaczy że wejdą i tak bym też chciał zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący możesz wcześniej wpuścić, mniej jest później kombinacji, nie zapomnij o nowych uszczelkach.

Wydechowy wymontowywałem dla rozwiercenia gdy na starym silniku poleciały szpilki, tylko odkręcałem dwururkę, rurkę egra i od głowicy (to co zostało).

Sprawdź jakimś liniałem blok od góry czy wszystko jest ok (ja trochę musiałem skrobać od góry bo jakiś ćwok wcześniej uszczelkę na jakimś kleju położył), dodatkowo wydmuchaj wszystkie gwinty, po czym przylgnie można odtłuścić żeby dobrze nowa uszczelka złapała (głowica i blok), nowe śruby nawilżyć olejem (mają być tłuste nie ociekające olejem).

Jak masz głowicę na wierzchu to też warto sprawdzić szpilki od kolektorów by przy montażu nie było zonka, gołą głowicę łatwiej poprawić na zewnątrz auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki, że piszesz.

Faktycznie blok ma wżery które mnie troch wkurzają, ale papierem ściernym przeleciałem i będzie dobrze mam nadzieję.

To nie pierwsza w życiu moja uszczelka pod głowicą, więc uszczelki wszystkie nowe i od Victora :) Śruby nowe i gwinty będą idealne, muszą wkręcać się bez oporu.

Szpilki w głowicy sprawdziłem i było trochę do wymiany. Jedno gniazdo szpilki od wydechowego wydarte, ale wkręciłem głębiej i na kleju powinno trzymać.

 

Wszystkie uszczelki silnika prawie wymieniłem oprócz simmeringu na wale od strony skrzyni i pompy oleju, ale wymieniałem uszczelkę miski nie dawno i nie chcę znowu się z dołem babrać. Jak bym miał to robić to za pierścienie i panewki też bym się brał... Taki już zboczony jestem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kleju od wydechu mi jednak puściło, więc dałem gwinty naprawcze i spokój - https://azet.sklep.pl/userdata/gfx/fcf9bd0154f74bffaa49054cb1769025.jpg

Ja do bloku używałem skrobaka z trzonkiem zrobionego z noża tokarskiego - więc brałem płaszczyznę a głowica była tylko bielona więc tam ok. Ranty a raczej nagar na cylindrach zwykłym skrobakiem, dogładzone papierem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Głowicę planowałem na magnesówce i żeby usunąć z niej wżery trzeba było 0,45mm zebrać, a szpilka od strony wydechu, była zerwana tylko połowa gwintu, głębiej gwint był dziewiczy :)

Płaszczyznę bloku przydało by się oscylacyjną przelecieć...

 

P.S. Wyciskałeś - opróżniałeś hydrauliczne popychacze? trzeba to robić?

W 8 zaworowym silniku zawsze to robiłem. Ponoć trzeba.

Edytowane przez Tumak5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba i nie trzeba.

Trzeba, jak chcesz szybko, jak masz czas, to montuj i daj im "odpocząć" przez dobę, same się ułożą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.