Skocz do zawartości

Silnk X20SE a C20NE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc tych, którzy mają zainstalowanego TIS'a czy EPG , albo znają temat "na wylot" bez ściągi.

 

Rozsypał mi się definitywnie silnik X20SE, korbowód wyszedł przez michę olejową.

Głowica jest sprawna, niedawno po regeneracji.

Nigdzie (nawet Mariusz z "Opel Omega Forum" na swoich włościach nie posiada takiego silnika) nie mogę zdobyć (po przystępnych cenach) takiego silnika. Nawet z Vectry ludziska nie mają. Silnik C20NE ma ponoć inne kolektory, nie mówiąc już o osprzęcie.

I teraz pytania do znawców:

 

1. Czy z silnika C20NE (których jest zatrzęsienie) można wykorzystać "dół" a główkę zasadzić z X20SE.

2. Czy sprzęgło (posiadam sprzęgło dwumasowe) będzie pasować do C20NE

3. Czy wsadzę z powrotem kompresor od klimy itp...

4. Wentylator chłodnicy mam elektryczny, a czy C20NE przypadkiem nie ma "mechanicznego"?

5. Mocowania silnika (poduszki) ?

 

...a może C20NE kompletny wlezie bez problemu, tylko osprzęt przełożę?

 

Ratujcie ludziska, bo muszę jak najszybciej uruchomić Złomegę, jest to jedyny mój pojazd, poza autobusami :D

 

P.S.

Może "Swapa" na 2,5 V6 lub coś bardziej podobnego, jak 2,0 16V ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy z silnika C20NE (których jest zatrzęsienie) można wykorzystać "dół" a główkę zasadzić z X20SE.

tak

 

2. Czy sprzęgło (posiadam sprzęgło dwumasowe) będzie pasować

do C20NE

tak

 

3. Czy wsadzę z powrotem kompresor od klimy itp...

tak

 

4. Wentylator chłodnicy mam elektryczny, a czy C20NE przypadkiem nie ma "mechanicznego"?

nie, też jest elektryczny w ne, chyba że masz na myśli omege a to tam było wisko ale demontaż zajmował 5 minut

 

5. Mocowania silnika (poduszki) ?

takie same

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos,

 

serdeczne dzięki za tak błyskawiczną odpowiedź, opierając się na niej zaiwaniam na AlleDrogo i mam nadzieję, że z dwóch złomów X20SE i C20NE złożę coś, co jeszcze mi posłuży jakiś czas (czyli ze 100 tys. kilometrów :D)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica między se a ne:

- ciut inne tłoki - se ma podobne do seh-a

- głowica - se ma kanał do egr-a

- ciut inny wałek - se ma dis a nie rozdzielacz zapłonu

- komputer + wiązka + głupotki z osprzętu

takie ekologiczne c20ne zrobili, ale dół ten sam - kolega w omedze do se pompę oleju z c20ne zapodał bezproblemowo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności