Skocz do zawartości

Niedogrzany silnik.


Gość Phantom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

 

Zastanawiam się jak mogę dogrzać silnik w mojej asterce. Jak wiadomo niska temp przekłada się na spalanie gazu i membrany. Codziennie robię traskę 45 km trasa i ok 5 km miasto. W mieście jest ok, jakiś korek i silnik dobrze się nagrzewa, do 100*C potem wentylator itd. Natomiast w trasie wskazówka ledwo się bujnie nad niebieskie pole albo tak delikatnie się podniesie, że nawet go nie opuści. Termostat jest ok co wnioskuje po jeździe po mieście. Co mogę zrobić żeby silnik lepiej nagrzewał się w trasie?

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Myślę, że jeśli czujnik pokazuje, że wentylator włącza się przy ok 100-102*C to jest on sprawny, no ale sprawdzić nie zawadzi. A co myślisz o osłonie pod silnik? Podczas jazdy powstrzymywałaby zimne powietrze dmuchające od spodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie i jak się zaczynają chłodnie dni to wkładam tekture mojej konstrukcji z pudełka po butach przed chłodnice, zakrywa ponad pół chłodnicy i grzeje się o wiele szybciej :? oczywiście w tym przypadku trzeba bardzo uważać szczególnie w korkach na temperaturke...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie... może warto kilka kwestii wyjaśnić

 

1. od zachowania należytej temperatury pracy silnika jest TERMOSTAT w układzie chłodzenia. Układ chłodzenia składa się z dwóch części: mały obieg i duży obieg. Mały obieg to część układu chłodzenia przed termostatem, czyli zbiornik wyrównawczy + nagrzewnica + blok silnika + głowica + pompa wody. Po uruchomieniu silnika zaczyna się rozgrzewać, a kiedy przekroczy odpowiednią temperaturę (zależnie od typu termostatu 88 lub 94*C) to włącza się duży obieg

Włączenie dużego obiegu to nic innego tylko po otwarciu termostatu używanie chłodnicy w układzie chłodzenia, co ma zapobiegać przegrzewaniu silnika. Zabezpieczeniem jest sieczkarnia z czujnikiem - stoisz w korku i się dogrzeje do odpowiedniej temperatury to sieczkarnia zaczyna chłodzić symulując warunki w czasie jazdy, czyli przepływ powietrza przez chłodnicę.

 

JEŚLI TERMOSTAT JEST SPRAWNY, TO NAWET PRZY -30*c SILNIK BĘDZIE MIAŁ POPRAWNE WARUNKI PRACY

 

2. kartonik na chłodnicy

w wypadku sprawnego termostatu jest on tak samo potrzebny jak dziura w moście. NAWET jeśli go założysz to i tak auto do chwili otwarcia termostatu będzie się tak samo długo nagrzewać - wszak nie ma elementu typu chłodnica w małym obiegu, który pod wpływem pędu powietrza studzi czynnik chłodzący. Kartonik może jedynie dać przypał, jak staniesz w korku i sieczkarnia na chłodnicy będzie miała za mało powietrza do wystudzenia silnika - ugotujesz silnik i tyle.

 

3. w każdym wypadku jest bardzo istotna sprawność termostatu

- szybciej w środku leci ciepłe powietrze

- szybciej silnik się zagrzewa czyli osiąga poprawne warunki pracy - optymalne to temperatura płynu ok 95-98*C

- mniej spala bo im zimniejszy tym bogatsza mieszanka czyli żre nie tylko benzynę ale i gazu też połknie więcej, w wypadku sekwencji dłużej będzie na benzynie jechał zanim się na gaz przełączy

 

4. diagnostyka termostatu

włącz silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach. Jeśli zauważysz, że wskaźnik temperatury cokolwiek się ruszył, to dotknij ręką chłodnicy lub grubego węża dopływowego (ten górny od termostatu) - jeżeli chłodnica/wąż są ciepłe, to termostat do bani i należy go wymienić, a jeśli zimne aż do temperatury ok. 90* to jest w pełni sprawny

 

to tyle mitów i faktów widzianych moimi oczami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdze że mam sprawny termostat, jak przestanie lać na dworze to zrobie jak piszesz w diagnozie i sprwadze. Natomiast zauważyłem wyraźną różnicę w rozgrzaniu silnika w chłodne dni na wskaźniku temp z przesłoniętą i nieprzesłoniętą chłodnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. kartonik na chłodnicy

... jest to rozwiązanie doraźne i nie polecane ... można zakryć tylko kawałeczek tam gdzie nie chodzi wentylator ... i raczej się sprawdza w długiej trasie, bo w korku może narobić problemu...

... myślę, że ArKos wyczerpująco opisał temat ... Pozdro ... :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

otóż od niedawna mam również problem z nidogrzanym silnikiem. Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem olej i pasek rozrządu wraz z napinaczem i po tej wymianie (tak mi się wydaje, że sielnik nie może dojść do właściwej temperatury tzn. 90-95 st. (taka była zawsze). Zauważyłem również, że ubywa płynu chłodzącego. Proszę podpowiedzcie gdzie szukać usterek, ponieważ w sobotę będe miał suchy i ciepły garaż to będę mógł coś pokombinować.

 

Przed wymianą paska spalił mi się włącznik świateł mijania razem z kostką (jeden styk), czy to może mieć wpływ na napięcie podawane na wskaźnik temp. na desce rozdzielczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam problem z dogrzaniem silnika w trasie i myślę sobie, że tylko i wyłącznie problem leży w termostacie... I objawy są takie jak opisał kolega ArKos - zaczęła więcej palić, po przejechaniu 4km nawet ssanie nie odpuszcza, a o gorącym powietrzu z nagrzewnicy można zapomnieć podczas jazdy - co najwyżej w korku, ale to akurat mnie średnio zadowala. Już się umówiłem na wtorek na wymianę - łącznie 90 blaszek, to chyba bardzo dobra cena zważywszy na to, iż podobno trzeba rozrząd rozebrać - ale jeszcze sprawdzę, czy ten wąż się nagrzewa, bo przecież może czujnik podaje złą temperaturę otwarcia termostatu - może tak być...? No właśnie, co wysyła wiadomość do termostatu żeby się otworzył czy też zamknął...? Nie znam zasady jego działania, można prosić o ekspresowe korki z tematu TERMOSTAT...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności