Skocz do zawartości

światła do jazdy dziennej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ! . Zamontowałem sobie światła do jazdy dziennej z homologacją DRL dopuszczone do ruchu europejskiego są to lampy diodowe świecą z przodu a z tyłu zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z czerwca 2009 nie muszą się świecić . W tym momencie sielanka się kończy policja z Lubaczowa twierdzi że homologacja jest nie ważna i lampy to tylko ozdoba i należy je zdjąć , bo będzie zabrany dowód rejestracyjny. Czy przepisy dla policji są inne a dla kierowców inne . Proszę o fachową rade ten kto nie ma pojęcia niech nie pisze :( DZIĘKI! Podkreślę że moja asterka ma 11lat a przepis do nowych samochodów jest inny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dla potomnych:

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Na kloszach reflektorów i lamp tylnych znajdują się znormalizowane kombinacje liter i cyfr. Zawierają one ważne informacje o przeznaczeniu produktu oraz jego jakości. Oznaczenia te łatwo rozszyfrować, jeśli wiemy co poszczególne oznaczenia opisują.

 

Tabela 1. Oznaczenie miejsca dopuszczenia normy ECE

 

Dołączona grafika

 

Tabela 2. Oznaczenia rodzaju świateł reflektora przedniego

 

Dołączona grafika

 

Tabela 3. Oznaczenia świateł sygnalizacyjnych

 

Dołączona grafika

 

Posłużę się artykułem dostepnym na stronie: http://www.motofocus.com.pl/index.php?aid=1038

 

Kilka cytatów:

 

...wiele katalogów tuningowych na rok 2005 obejmuje dla różnych modeli samochodów ponad 30 akcesoryjnych, wymiennych tylnych lamp zespolonych, których wykorzystywanie nie powinno być dopuszczalne w świetle przepisów prawa i wymagań technicznych. Kłopot polega na tym, że lampy te mają homologację o symbolu E11 (Wielka Brytania)...

 

Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie.

Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.

 

Podobne przkłady to np. dostępne na Allegro tuningowe żarówki z homologacją E13 z Luksemburga.

 

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

 

Mam nadzieję, że pomoże w podjęciu decyzji o zakupie "tuningowych" lamp.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

jeden z postów mojego autorstwa zaczerpnięty z forum Kadett Tuning Klubu http://ktk.pl/forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ! . Zamontowałem sobie światła do jazdy dziennej z homologacją E4 DRL dopuszczone do ruchu europejskiego są to lampy diodowe świecą z przodu a z tyłu zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z czerwca 2009 nie muszą się świecić . W tym momencie sielanka się kończy policja z Lubaczowa twierdzi że homologacja jest nie ważna i lampy to tylko ozdoba i należy je zdjąć , bo będzie zabrany dowód rejestracyjny. Czy przepisy dla policji są inne a dla kierowców inne . Proszę o fachową rade ten kto nie ma pojęcia niech nie pisze :? DZIĘKI! Podkreślę że moja asterka ma 11lat a przepis do nowych samochodów jest inny

http://www.allegro.pl/item798649420_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html

 

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 16:54 ]

Witam wszystkich ! . Zamontowałem sobie światła do jazdy dziennej z homologacją E4 DRL dopuszczone do ruchu europejskiego są to lampy diodowe świecą z przodu a z tyłu zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z czerwca 2009 nie muszą się świecić . W tym momencie sielanka się kończy policja z Lubaczowa twierdzi że homologacja jest nie ważna i lampy to tylko ozdoba i należy je zdjąć , bo będzie zabrany dowód rejestracyjny. Czy przepisy dla policji są inne a dla kierowców inne . Proszę o fachową rade ten kto nie ma pojęcia niech nie pisze ;) DZIĘKI! Podkreślę że moja asterka ma 11lat a przepis do nowych samochodów jest inny

http://www.allegro.pl/item798649420_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem co ten skrot znaczy, jest nawet stowarzyszenie o taiej nazwie co wydaje "wlasne homologacje" :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie RL to jest oznaczenie lamp do jazdy dziennej tak jak DRL skrót anglojęzycznej nazwy Daytime Running Lights. A tak przy okazji co oznaczają literki PL w homologacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Pytałem o lampki do jazdy dziennej z homologacją E4 DRL. E4 to homologacja Holenderska , DRL to symbol lamp do jazdy dziennej , a więc czy policjant ma racje czy nie ,chciałbym to wiedzieć na 100% bo wtedy nie przyjmuję mandatu i mogę odwołać się w sądzie. Jeśli ma rację to mam problem. Doradzajcie konkretnie . MOŻE NAWET NAPISAĆ MINISTER INFRASTRUKTURY ,będę wdzięczny.Dzięki :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności