Skocz do zawartości
Gość Anonymous

"zawór odparowywania par paliwa"HELP czy nikt nie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam tak jak w opisie. prawie rok temu mechanik odłączył mi zawór odparowywania par paliwa (takie małe czarne pudełeczko- okragłe z trzema przyłączami.

 

Ponieważ to on do mnie przyjechał a nie ja do niego (auto stało) i zgubiłem kontakt to teraz jak już wydałem 70 zeta to bym chciał to cudo made in USa podłączyć. Szczególnie że po odłączeniu wzrosło mi spalannie o ok 0,5l.

 

Prosze jeśli ktoś by mógł podrzucić poglądowe zdjęcie spodf maski swojego Asterixa byłbym wdzięczny.

 

Dla nie wtajemniczonych zawór ten jest pod osłoną plastikową (pionową częscią) od filtra kabinowego.

 

Tak to wygląda:

 

dscn1802iz0.th.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłaczył ci zawór, czy ten pojemnik z węglem aktywnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

mam podłączny 1 węzyk który chyba właśnie idzie do filtra węglowego. pozostają właśnie 2 problematyczne które wychodzą z jednej tej samej strony który gdzie?

 

Powaliłeś mnie komentarzem dotyczącym sondy.

Nie będe juz w takim razie z niąwydziwiał i kupie taką jaką akurat bedą mieli w autotopie na traktorowej. tam gdzie zawsze kupuje graty do aut.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mogę cię skapować :mrgreen:

Czy o to chodziło?

1 - elektrozawór par paliwa

2 - wężyk idący do pochłaniacza

3 - wężyk idący do podstawy wtrysku

58771119kd1.jpg

 

Tak w ogóle, to czekam na ciebie na następnym spocie :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

u mnie jest to raczej zawór pneumatyczny bez podłączenia elektrycznego. Widok komory silnika jest również nieco inny. :twisted:

 

jutro podeślę zdjęcia.

 

a kiedy są te spociki?

bo cos pamietam że pod Imaxem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom , pod imaxem są spociki OKP, w czwartki.

Nasz zrobimycoś za 2 tygodnie, jak bedzie w Łodzi gumrawsk.

 

Czyli masz zawór pneumatyczny.Daj foty, coś wykombinuję :twisted:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

tak to wygląda

 

dscn1801ir9.th.jpg

 

dscn1802iz0.th.jpg

 

 

help jak to podłączyć czy nikt nie ma silnika 16NZ!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

dzieki dokładnie o to mi chodziło tylko ja wiem do czego to jest a nie wiem dokąd maja iść poszczególne wężyki ale to juz z nim na privie obgadam

 

 

UFo hehe.

Dzięki wielkie


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

hejka, dzisiaj przy odłączeniu wężyka od elektrozaworu par paliwa (chyba ten wężyk od pochłaniacza) zauważyłem że w wężyku jak i elektrozaworze znajudą się jakies czarne kamyczki /jak węgiel aktywny?/. Pytanie czy to normalne znalazly sie aż w rurce wychodzącej z tego elektrozaworu do wężyka? Nie mam z tym problemu i nie wyskakują błedy tylko zastanowiło mnie to dzisiaj przy rozbieraniu (czyszczenie egr).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

masz padnięty zawór par paliwa - ciągnie stale z puszki z węglem aktywnym - zawór wymień przewody przedmuchaj.

Jak napisałeś auto przepala ci węglem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

dzięki za szybką odpowiedz. Hm zastanawia mnie to, a nie powinno być tak że właśnie ciągnie natomiast problem może leży w tej puszcze z węglem... gdzieś przepuszcza i sie wysypują z niej te drobinki węgla a zawór zaciąga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

nie puszka w pożądku - też tak miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam.W mojej asterce mam od dłuższego czasu problem z obrotami.Wszystko już wymieniłem co można było i wczoraj wpadłem na ten temat.U mnie przy zaworze par paliwa też mam ten węzyk zapchany węglem i tu moje pytanie.Czy możliwe jest żeby przez to obroty wariowały?Przeważnie są wysokie ale czasem spadają do 500.Są też czasami problemy z odpaleniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak ten weżyk nie wpływa na obroty.

Ale dobrze, jakby był czysty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

A czy ten zawór cały czas powinien być otwarty i zasysać opary z filtra?Bo chyba nie powinny sie tam zbierac kawałki węgla.Doszukuje się trochę bo juz nie wiem za co się złapac z tymi obrotami.Na benzynie troche szarpie i jest mułowaty a gdy podczas dojezdzania do skrzyzowania wrzuce na luz obroty zostają na 1500 i dopiero po zatrzymaniu spadają na 500 i za chwilke podnoszą sie do 900.Na gazie jest tak samo tylko ze nie ma szarpania i nie jest mułowaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd tam się bierze węgiel.Może z filtra?

Zawór nie jest cały czas otwarty.

Nie mam pewności, ale podejrzewam, że otwarty jest na wyższych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Dzisiaj wyciągnąłem wężyk z tego zaworu na wolnych obrotach i cały czas zasysał.Odpiąłem wężyk z kolektora i zaślepiłem kruciec i widac poprawę.Obroty juz nie są takie wysokie a przynajmniej się nie zawieszają.Może by wymienić ten elektrozawór?Dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze i się zaciał.

Ciekawe, czy da się go naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem wężyk z kolektora i zaślepiłem kruciec i widac poprawę.

przestał szarpać i mulić po zaślepieniu :lol:

czy wymieniłeś ten elektrozawór na nowy :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.