Gość astraelegance Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Witam, bylem w pewnym warsztacie zeby ustawic zbierznosc po wymianie koncowek astra II 2.0 dti 2002r. Poniewaz kierownica byla krzywo i sciagalo w jedna strone. Wszystko ok juz teraz go nie sciaga lecz kierownica jest jeszcze bardziej krzywo niz byla przedtem a mnie to troche denerwuje... Jak wyjechalem z warsztatu nie mialem czasu tam wracac zeby to reklamowac a to jest jakies 100 km odemnie czy jest jakas mozliwosc by samemu wyregulowac sama kierownice? Pozdro Poprawiłem ort w tytule/rafaln1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 nie mialem czasu tam wracac zeby to reklamowac że tak zapytam: co chciałeś reklamować? zleciłeś ustawienie zbieżności a nie kierownicy gdybyś wiedział, jak jest zbudowany układ kierowniczy, to nie przeszłoby ci przez myśl coś takiego jak reklamacja otóż każda z końcówek drążka ma śrubę rzymską, i zarówno z jednej jak i z drugiej strony można regulować najwodczniej zakład jest dobrym punktem mechanicznym, bo patrzył na sprawy techniczne a nie "widzimisie" klienta i ustawił zbieżność tak, że po obu stronach jest jednakowo wkręcona/wykręcona śruba rzymska bo tak w zasadzie powinno być czy jest jakas mozliwosc by samemu wyregulowac sama kierownice? pewnie że jest jedziesz prosto i nie patrzysz jak jest kierownica zatrzymujesz auto, odkręcasz airbaga jeśli masz (klucze torx 25 o ile pamiętam), odkręcasz kluczem 24 nasadka śrubę kolumny kierownicy, zdejmujesz kierownicę, obracasz tak jak powinna być i składasz to do kupy w odwrotnej kolejności ważne jest żeby nie obrócić nawet trochę wałka kolumny kierownicy, bo ma łpa znowu będzie krzywo leżeć - nawet o 1 ząbek na wieloklinie da się zauważyć że krzywo jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość astraelegance Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 jak to, w taki raze nie uwzglednia mi reklamacji? Przeciez ustawienie zbierznosci to takze prosta kierownica a jakby mi zrobili calkiem odwrotnie kierownice to nawet zegarow by nie bylo widac, to tez byloby w porzadku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Przy ustawieniu zbieżności - blokuje się ustawioną kierownicę - blokadą kierownicy (i pedału hamulca) a potem ustawia Co do przekręconej kierownicy - użyj tego - http://forum.opel24.com/search.htm istnieją tematy z tym samym problemem - na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Przy ustawieniu zbieżności - blokuje się ustawioną kierownicę - blokadą kierownicy (i pedału hamulca) a potem ustawia tylko pod warunkiem, że nie była wcześniej ruszana jeśli ktoś już kiedyś cokolwiek majstrował to już nie do końca zauważ, żee śruby rzymskie mają ok. 6-7cm długości i nonsensem jest aby patrząc na prostą kierownicę wyregulować je tak, że jednej strony trzyma na kilka zwojów a z drugiej jest na maks wkręcona ani to logiczne techninie ani bezpieczne nie jest - końcówki drążków przejmują ogromne obciążenia, chociażby przy podjeżdżaniu pod krawężnik czy skośne nierówności   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 tylko pod warunkiem, że nie była wcześniej ruszana jeno tylko rzeknę - części też nie są o idealnych wymiarach/parametrach Przekładnia kierownicza w środkowym położeniu - kierownica ustawiona do jazdy na wprost Wyobraźmy sobie teraz następującą sytuację: Było o.k. nagle następuje uszkodzenie np drążka (np. wygięty - bardziej lub mniej widoczne - majster nie zauważył) - automatycznie kierownica jest skręcona o kilka min. - regulacja zbieżności "na wygląd" i przyrząd (nie zwracając uwagi na resztę) - poprawiasz sobie samą kierownicę (w sumie wyszło z 10/15min.) - wynik: promień skrętu w lewo 10(1,5obrotów kierownicy) a w prawo 9m(1 i 1/4obrotu) ArKos, zauważ, żee śruby rzymskie mają ok. 6-7cm długości i nonsensem jest aby patrząc na prostą kierownicę wyregulować je tak, że jednej strony trzyma na kilka zwojów a z drugiej jest na maks wkręcona jeśli z zawieszeniem, jego mocowaniem i elementami ukł. kierowniczego jest o.k. to taka sytuacja nie będzie miała miejsca - różnice jakieś oczywiście mogą być ale nie aż takie. Nie wnikam w auta "z przeszłością" bo tam cyrki mogą i być. końcówki drążków przejmują ogromne obciążenia yesss, jednakże zwracając uwagę choćby na inne elementy np wspomniany wcześniej drążek - wystarczy mu np 15mm gotowego gwintu aby pewnie siedział na swoim miejscu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Wyobraźmy sobie teraz następującą sytuację: Było o.k. nagle następuje uszkodzenie np drążka (np. wygięty - bardziej lub mniej widoczne - majster nie zauważył) - automatycznie kierownica jest skręcona o kilka min. - regulacja zbieżności "na wygląd" i przyrząd (nie zwracając uwagi na resztę) - poprawiasz sobie samą kierownicę (w sumie wyszło z 10/15min.) - wynik: promień skrętu w lewo 10(1,5obrotów kierownicy) a w prawo 9m(1 i 1/4obrotu) tru... tru.... jeśli z zawieszeniem, jego mocowaniem i elementami ukł. kierowniczego jest o.k. to taka sytuacja nie będzie miała miejsca jeśli kupiłeś z drugiej ręki, to nigdy nie masz pewności, co auto przeżyło... wystarczy mu np 15mm gotowego gwintu aby pewnie siedział na swoim miejscu. tru... tru... ale chyba nie każdy "fachowiec" zdaje sobie z tego sprawę i na życzenie klienta "kierownica prosto" robią jak napisałem - dosłownie może z 6-7 zwojów było wkręcone... ile to jest? 5mm? 6mm? mojemu kumplowi tak zrobili, bo chciał kierownicę prosto mieć pomijam, że auto kupił po przejściach, ale sam fakt bezmyślności FACHOWCÓW... nieważne... napijmy sie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 tru... tru.... notosru ale chyba nie każdy "fachowiec" zdaje sobie z tego sprawę i na życzenie klienta "kierownica prosto" robią jak napisałem - dosłownie może z 6-7 zwojów było wkręcone... ile to jest? 5mm? 6mm? e no, poprawkę zróbmy o skok a z pewnością jest większy niż 1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-120493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam Ja bym to reklamował wyraźnie chłopaki się nie przyłożyły do roboty, jeżeli jest dobry sprzęt do ustawiania zbieżności najpierw na komputerze jest pokazane ustawienie koła kierownicy tak żeby była prosta dopiero po tym zabiegu ustawia się zbieżność. Efekt to prawidłowa zbieżność i idealnie prosta kierownica przy jeździe na wprost. POZDRAWIAM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-119582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 W corsie dla pewności się ustawiało wymiar "zerowy" na maglownicy, zdaje się 152mm i dopiero można patrzeć na ustawienie kierownicy. Wtedy się okazuje, czy była przestawiana i dopiero można ustawiać zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25681-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-a-prosta-kierownica/#findComment-119561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.