Skocz do zawartości

Zbieżność a prosta kierownica


Gość astraelegance

Rekomendowane odpowiedzi

Gość astraelegance

Witam, bylem w pewnym warsztacie zeby ustawic zbierznosc po wymianie koncowek astra II 2.0 dti 2002r. Poniewaz kierownica byla krzywo i sciagalo w jedna strone. Wszystko ok juz teraz go nie sciaga lecz kierownica jest jeszcze bardziej krzywo niz byla przedtem a mnie to troche denerwuje... Jak wyjechalem z warsztatu nie mialem czasu tam wracac zeby to reklamowac a to jest jakies 100 km odemnie czy jest jakas mozliwosc by samemu wyregulowac sama kierownice? Pozdro

 

 

Poprawiłem ort w tytule/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mialem czasu tam wracac zeby to reklamowac

że tak zapytam:

co chciałeś reklamować?

zleciłeś ustawienie zbieżności a nie kierownicy

gdybyś wiedział, jak jest zbudowany układ kierowniczy, to nie przeszłoby ci przez myśl coś takiego jak reklamacja

otóż każda z końcówek drążka ma śrubę rzymską, i zarówno z jednej jak i z drugiej strony można regulować

najwodczniej zakład jest dobrym punktem mechanicznym, bo patrzył na sprawy techniczne a nie "widzimisie" klienta i ustawił zbieżność tak, że po obu stronach jest jednakowo wkręcona/wykręcona śruba rzymska bo tak w zasadzie powinno być

 

czy jest jakas mozliwosc by samemu wyregulowac sama kierownice?

pewnie że jest

jedziesz prosto i nie patrzysz jak jest kierownica

zatrzymujesz auto, odkręcasz airbaga jeśli masz (klucze torx 25 o ile pamiętam), odkręcasz kluczem 24 nasadka śrubę kolumny kierownicy, zdejmujesz kierownicę, obracasz tak jak powinna być i składasz to do kupy w odwrotnej kolejności

ważne jest żeby nie obrócić nawet trochę wałka kolumny kierownicy, bo ma łpa znowu będzie krzywo leżeć - nawet o 1 ząbek na wieloklinie da się zauważyć że krzywo jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astraelegance

jak to, w taki raze nie uwzglednia mi reklamacji? Przeciez ustawienie zbierznosci to takze prosta kierownica a jakby mi zrobili calkiem odwrotnie kierownice to nawet zegarow by nie bylo widac, to tez byloby w porzadku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawieniu zbieżności - blokuje się ustawioną kierownicę - blokadą kierownicy (i pedału hamulca) a potem ustawia

 

Co do przekręconej kierownicy - użyj tego - http://forum.opel24.com/search.htm

istnieją tematy z tym samym problemem - na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawieniu zbieżności - blokuje się ustawioną kierownicę - blokadą kierownicy (i pedału hamulca) a potem ustawia

tylko pod warunkiem, że nie była wcześniej ruszana

jeśli ktoś już kiedyś cokolwiek majstrował to już nie do końca

zauważ, żee śruby rzymskie mają ok. 6-7cm długości i nonsensem jest aby patrząc na prostą kierownicę wyregulować je tak, że jednej strony trzyma na kilka zwojów a z drugiej jest na maks wkręcona

ani to logiczne techninie ani bezpieczne nie jest - końcówki drążków przejmują ogromne obciążenia, chociażby przy podjeżdżaniu pod krawężnik czy skośne nierówności :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pod warunkiem, że nie była wcześniej ruszana

jeno tylko rzeknę - części też nie są o idealnych wymiarach/parametrach

 

Przekładnia kierownicza w środkowym położeniu - kierownica ustawiona do jazdy na wprost

 

Wyobraźmy sobie teraz następującą sytuację:

Było o.k. nagle następuje uszkodzenie np drążka (np. wygięty - bardziej lub mniej widoczne - majster nie zauważył) - automatycznie kierownica jest skręcona o kilka min. - regulacja zbieżności "na wygląd" i przyrząd (nie zwracając uwagi na resztę) - poprawiasz sobie samą kierownicę (w sumie wyszło z 10/15min.) - wynik: promień skrętu w lewo 10(1,5obrotów kierownicy) a w prawo 9m(1 i 1/4obrotu) :P

 

ArKos,

zauważ, żee śruby rzymskie mają ok. 6-7cm długości i nonsensem jest aby patrząc na prostą kierownicę wyregulować je tak, że jednej strony trzyma na kilka zwojów a z drugiej jest na maks wkręcona

jeśli z zawieszeniem, jego mocowaniem i elementami ukł. kierowniczego jest o.k. to taka sytuacja nie będzie miała miejsca - różnice jakieś oczywiście mogą być ale nie aż takie. Nie wnikam w auta "z przeszłością" bo tam cyrki mogą i być.

 

końcówki drążków przejmują ogromne obciążenia

yesss,

jednakże zwracając uwagę choćby na inne elementy np wspomniany wcześniej drążek - wystarczy mu np 15mm gotowego gwintu aby pewnie siedział na swoim miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraźmy sobie teraz następującą sytuację:

Było o.k. nagle następuje uszkodzenie np drążka (np. wygięty - bardziej lub mniej widoczne - majster nie zauważył) - automatycznie kierownica jest skręcona o kilka min. - regulacja zbieżności "na wygląd" i przyrząd (nie zwracając uwagi na resztę) - poprawiasz sobie samą kierownicę (w sumie wyszło z 10/15min.) - wynik: promień skrętu w lewo 10(1,5obrotów kierownicy) a w prawo 9m(1 i 1/4obrotu)

tru... tru....

 

jeśli z zawieszeniem, jego mocowaniem i elementami ukł. kierowniczego jest o.k. to taka sytuacja nie będzie miała miejsca

jeśli kupiłeś z drugiej ręki, to nigdy nie masz pewności, co auto przeżyło...

 

wystarczy mu np 15mm gotowego gwintu aby pewnie siedział na swoim miejscu.

tru... tru...

ale chyba nie każdy "fachowiec" zdaje sobie z tego sprawę i na życzenie klienta "kierownica prosto" robią jak napisałem - dosłownie może z 6-7 zwojów było wkręcone... ile to jest? 5mm? 6mm?

mojemu kumplowi tak zrobili, bo chciał kierownicę prosto mieć

pomijam, że auto kupił po przejściach, ale sam fakt bezmyślności FACHOWCÓW...

 

nieważne... napijmy sie :znudzony:

 

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tru... tru....

notosru :znudzony:

ale chyba nie każdy "fachowiec" zdaje sobie z tego sprawę i na życzenie klienta "kierownica prosto" robią jak napisałem - dosłownie może z 6-7 zwojów było wkręcone... ile to jest? 5mm? 6mm?

e no, poprawkę zróbmy o skok a z pewnością jest większy niż 1

:):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

Ja bym to reklamował wyraźnie chłopaki się nie przyłożyły do roboty, jeżeli jest dobry sprzęt do ustawiania zbieżności najpierw na komputerze jest pokazane ustawienie koła kierownicy tak żeby była prosta dopiero po tym zabiegu ustawia się zbieżność. Efekt to prawidłowa zbieżność i idealnie prosta kierownica przy jeździe na wprost.

 

POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W corsie dla pewności się ustawiało wymiar "zerowy" na maglownicy, zdaje się 152mm i dopiero można patrzeć na ustawienie kierownicy.

Wtedy się okazuje, czy była przestawiana i dopiero można ustawiać zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności