Skocz do zawartości

Zwiększenie mocy


Gość luki13231323

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek3652

Mówisz że Twój silnik ma 101 KM tylko zauważ że taką moc ma po dotarciu a Ty masz 230 tysi km więc twój silnik ma ok 80-85 KM .Kupno w miare nie zkatowanego silnika to ok 1000 zł + przekładka ale też nie będziesz miał nawet mocy fabrycznej a na dodatek nie możesz być pewien przebiegu silnika więc to mało opłacalne. Proponuje szlif cylindrów, nowe pierścienie, tłoki, panewki, szklanki jeśli są słabe, szlif gniazd zaworów, wymiana zaworów jeśli to konieczne, koszty w normalnym warsztacie to ok 2000 zł ale za to masz pewność co masz pod maską! a jeśli masz taki sam korektor dolotowy jak w moim poprzednim oplu 1.6 16V to mogę Ci powiedzieć co zrobić żeby Twoj silnik ryczał jak dzika bestia bez żadnego wkładu finansowego!!! 5 min i super brzmienie silnika !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mogę Ci powiedzieć co zrobić żeby Twoj silnik ryczał jak dzika bestia bez żadnego wkładu finansowego!!!

łoboszzzzzzzz... i twoim zdaniem na tym polega tuning?

ryk poprawi osiągi?

 

może odpuścimy sobie tego typu porady... pytanie jest precyzyjnie sformułowane

 

Ty masz 230 tysi km więc twój silnik ma ok 80-85 KM

gratulacje z mojej strony za zdolność jasnowidzenia

astra f x16sz z przebiegiem 320.000 wykazała na hamowni 71kM z seryjnych 75kM

szybko coś te konie uciekają, ciekawe na jakiej podstawie tak stwierdzasz :)

 

ja bym od siebie proponował pisać konkrety w temacie a nie opowieści dziwnej treści i banialuki o uciekających koniach...

 

jak wspomniałem we wcześniejszym poście:

najtańsze konie są ze swapa

 

w wypadku kolegi najmądrzejsze będzie znalezienie kompletnego x18xe1 125kM z osprzetem bo i 1,6 i ten 1,8 to smallblocki

 

wyjdzie najtaniej i najefektywniej - za jakieś 1000-1200zł jest 25kM a ten 1,6 da się też przecież sprzedać i swap wyjdzie grosze można powiedzieć

 

jeśli swap odpada, to jakiekolwiek modyfikacje mijają sie z celem z uwagi na koszty - to nie jest rozwojowy silnik i ciężko będzie wycisnąć z niego nawet 25% więcej, a jeśli już to za kosmiczne pieniądze w porównaniu do swapa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz 230 tysi km więc twój silnik ma ok 80-85 KM

Audi mojego brata miało około 450tys gdy było na hamowni i legitymowała się moca 132KM ze 140KM jakie miało katalogowo przypisano.

Według mnie tuning takiego silnika jest wysoce nie opłacalny. Uzyskanie mocy +10-15 będzie mało odczuwalne a koszty poniesiesz duże. Ponadto nawet jeśli udało by się wycisnąć dodatkowe 30 czy nawet 50 KM to i tak nie będzie ich aż tak wiele. Zdecydowanie lepiej będzie lepiej pozostać przy koncepcji zakupu innego mocniejszego auta tak jak wcześniej pisałeś. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOo :) to jest coś x18xe1,pasuje czy trzeba cosprzerobić,można wstawić go to tej skrzyni z x16xel bez żadnych przeróbek http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif??

W linku masz wszystko na temat, link by ArKos; http://forum.opel24.com/wymiana-silnika-da-sie-nie-da-sie-vt41837.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luki13231323

Tu jest dużo,ale tego dokładnie niema.Powie ktos czy skrzynia z x16xel wytrzyma silnik x18xe1 :)? Trzeba wymieniać mocowania,ecu,komputer,czy wstawiac tylko silnik ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest dużo,ale tego dokładnie niema

jasne, na tacy jak w knajpie podać...

 

włączasz myślenie logiczne - to nie boli, pozwoli ci ono w logiczny sposób dojść do sedna:

są 2 typy skrzyń - do bigbloków i do smallbloków

skoro wszystkie bigbloki są takie same i skoro wszystkie smallbloki takie same, to mają taki sam kołnierz skrzyni biegów

x16xel jest smallblokiem i x18xe1 jest smalblokiem i każdy z nich pasuje do skrzyni smallblokowej

jesli każdy z nich pasuje do skrzyni smallblokowej to x18xe1 pasuje do skrzyni x16xel

 

czytaj uważnie wątek z FAQ - pisze tam o wiązkach i systemach wtrysku http://forum.opel24.com/wymiana-silnika-da-sie-nie-da-sie-vt41837.htm

nie będzie działać na starej wiązce, a jeśli jest nadzieja na uruchomienie po mocnym kombinowaniu, to z reguły już post factum okazuje się, że lepiej opłacalne byłoby kupienie wiązki i ECU.

 

W kwestii systemów wtrysku: w tych tematach http://forum.opel24.com/w...ych-vt41812.htm oraz http://forum.opel24.com/w...ych-vt41813.htm są wyszczególnione systemy sterowania pracą silnika. Zamiana silnika bez zmiany wiązki i ECU wchodzi w grę tylko w wypadku tych samych systemów - z reguły jedynie jakiś czujnik silnika czy też inny drobiazg się różni, ale rzadko.

no ale trza sie wysilić troche nie? :)http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bądź co bądź swap to zadanie które często pochłania masę czasu i nerwów. Pamiętam jak u siebie wstawiałem V6 w miejsce 1,8:-) Najtaniej i uważam najlepiej wyjdzie cię zamiana auta na inne z innym motorem. Ale powiem jeszcze tak. Kupno silnika + wiązka + ECU + osprzęt + praca + nowe płyny do silnia + ew. nowy rozrząd= poniżej 2000 zł nie zejdziesz a uważam że i to może być mało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

painter,

nie wiem jak sie zmiesciles w tym przedziale :mrgreen:

same czesci do silnika V6 rozrzad pompa wody uszczelki itd itp

to jakies 3000 w ASO opla oczywiscie :D(ze znizkami i to sporymi)

silnik kosztowal mnie 1200 zlociszy

plus dwa dni pracy (za uzyczenie warsztatu tez musialem zabulic

 

caly swap (niby najprostszy z 2,5 na 3,0) kosztowal mnie 1500 funtow

to prawie 8000 zlociszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności