Skocz do zawartości

Atra - mam butle 42 a moge zatankować 22


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, mam aste kombi 1.4 z gazem Elpigaz, butla 42l. Samochód kupiłem nie dawno i wałscieciel mowił ze niby nie ma w butli gazu, kiedy pojechałem na stacje i zatankowałem, to weszło 22l na maksa. Okazało się że po przejechaniu ok 220km silnik bardzo słabnie, dosłownie ledwo idzie, tak jakby zaczynało brakować gazu. Po napełnieniu butli znowu wchodzi 22l i jest wszystko wporządku. Chciałbym dodać ze po jakis 100km od zatankowania na maksa gazu samochód ma "ograniczenia predkościowe" na biegach, tzn na 2 biegu maksymalna prędkość to 40km, a powyżej tej prędkości silnik traci moc, wciskam pedał w podłode a on zwalnie, tak jakby nie dostawał gazu, na 3cim biegu maks prędkość 55km. Nadmienię że problem znika po zatankowaniu gazu do pełna (ale tylko na jakieś 100km). Nie bardzo sie znam na gazie ale z fizyki to by mi wyglądało że przy zatankowaniu do pełna jest większe cisnienie i jest ok, a gdy wyjeżdze troche gazu zmijsza się cisnienie i nie dochodzi odpowiednia ilość gazu? PROSZĘ o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

morales1984, moze troche wiecej szczegolow :beer:

 

jaka generacja instalacji gazowej, butla w kole czy cylindryczna,

 

czy co kolwiek robiles lub jakis mechanik robil przy instalacji :urodziny: jesli nie to wymien filtr/y i takie pierdoly moze juz czas, a napewno nie zaszkodzi,

 

czy na Pb sa takie same objawy :beer:

 

ja w innym pojezdzie butla 30tka czy cos takiego (juz nie pamietam) przy koncowce gazu w butli nie odczuwalem spadku mocy itd,

co do butli jak masz 42 litry to nie wejdzie tyle gazu, bo z tego co slyszalem jest tam jakas poduszka i zajmuje ona ~5L objetosci (ile w tym prawdy nie wiem moze ktos sie wypowie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Szczerze mówiąc to nie wiem jaka generacja instalcji gazowej, wiem jedynie że była założona w 2002r. BUTLA w kole.

 

nic nie było robione przy instalacji gazowej od kiedy mam samochód (2tygodnie).

 

Na PB nie ma takich objawów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze troche wiecej szczegolow :beer:

podał wystarczająco dużo :beer:

 

jaka generacja instalacji gazowej,

I lub II ale bardziej pierwsza - elpigaz

 

butla w kole czy cylindryczna,

a co to ma do rzeczy?

 

z tego co slyszalem jest tam jakas poduszka i zajmuje ona ~5L

15-20% objętosci butli

 

to by mi wyglądało że przy zatankowaniu do pełna jest większe cisnienie i jest ok, a gdy wyjeżdze troche gazu zmijsza się cisnienie i nie dochodzi odpowiednia ilość gazu? PROSZĘ o pomoc.

nie

od utrzymywania stałego ciśnienia jest parownik

czy masz pełno czy pół czy 1/4 to cisnienie winno byc takie samo

co do tankowania 22l do butli 42l - wygląda na ewidentna winę wielozaworu w butli

zbyt wcześnie odbija i nie pozwala na zatankowanie większej ilości gazu, a powinno wejść w okolicy 33-35l spokojnie

jedż do gazownika bo masz 2 problemy:

1. wielozawór

2. źle wyregulowana instalacja lub dogorywający parownik - to w kwestii podłej pracy na gazie i zerowych osiągów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odnośnie tego co napisał ArKoS odnośnie zerowych osiągów to tak nie do konca, bo jak zatankuje gaz do pełna to samochód chodzi bardzo ładnie i ma dobre osiągi, dlatego to mnie dziwi, ze jak wypale z 10litrów to wtedy zaczyna brakować mocy na wyższych obrotach. Może jestem w błedzie ale wydawało mi się że jak parownik bedzie nadawał sie do regeneracji to powinien wiecej samochód palić, a narazie w trybie mieszanym pali ok 10l to wydaje mi sie być całkiem dobrym osiągiem. Jak sie myle to mnie poprawcie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja poprawie :beer: nie musi więcej palić, a może być odwrotnie nawet. jak zesztywnieją membrany to będzie dawać mniej gazu i jeździsz na ubogiej mieszance, co znowu jest też nie zdrowe dla silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zatankuje gaz do pełna to samochód chodzi bardzo ładnie i ma dobre osiągi, dlatego to mnie dziwi, ze jak wypale z 10litrów to wtedy zaczyna brakować mocy na wyższych obrotach.

od utrzymywania stałego ciśnienia jest parownik

czy masz pełno czy pół czy 1/4 to cisnienie winno byc takie samo

2. źle wyregulowana instalacja lub dogorywający parownik - to w kwestii podłej pracy na gazie i zerowych osiągów

parownik źle wyregulowany lub zdycha - bardziej to drugie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzieki za uwagii, juz zamówiłem zestaw naprawczy parownika :beer: . O efektach dam znać za parę dni, jak się już uporam z nim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności