Skocz do zawartości

Auta miejskie


Gość guniak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dizel faktycznie mniej pali np takie polo sdi

Polo z SDI to wcale nie głupi pomysł

koledzy, skąd Wam się wzięło to "SDI"?

SDI nie polecam. Slaby i pali wiecej jak TDI

-oczywiście, że tak. A napisałem wcześniej 1.6TDI bo według tabeli producenta najmniej pali ze wszystkich jego obecnie oferowanych nowych samochodów. Grupa VW-Audi wsadzała do samochodów bardzo popularne 1.9TDI. -Silnik nie do zdarcia, a wersja 90KM jest najoszczędniejsza pod względem zużycia paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie TDI do typowego miasta na ekonomie mija sie z celem,głównie chodzi o turbine ,która dodaje niepotrzebnie mocy(wzrost spalanego paliwa),i dbanie o turbinę czyli grzanie przed jazdą i chłodzenie po jeździe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zonie bede musial za niedługo zmienić auto z CC 900 gaźnik,pali w mieście ok 7 PB (4 km-4 km).na coś nowszego ,bezpieczniejszego w miare taniego.

heeh, cudze zachwalam, a o swoim zapomniałem... kup jej astre z LPG i z klimą...po co ma się żonka męczyć w upałach :wesoly: -można przeboleć litr więcej spalania z klimą. Moja Asia z załączoną klimą spalała 10l LPG po mieście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa VW-Audi wsadzała do samochodów bardzo popularne 1.9TDI. -Silnik nie do zdarcia, a wersja 90KM jest najoszczędniejsza pod względem zużycia paliwa

 

Tutaj to ja nie wiem occzym ty piszesz bo silnikow na pompie 1.9 tdi bylo 4 rodzaje poprzeczniakow dwie 90 KM i dwie 110 KM. Najoszczednejsze to te 110 KM bo pala na trasie rowno 4 litry. a te 90 KM pala 4,4 L wiec nie wiem czemu podajesz ze te 90 sa lepsze. WIesz chociaz jakie sa miedzy nimi roznice?? Podam jeszcze ze samych silnikow 1.9 TDI vag wypuscil ponad dwadziescia rodzajow lacznie tych na VP oraz PD. Do tego jeszcze spor ailosc 2.5 TDI bo cos kolo 10 piecio garowych i tez cos kolo tego 6 garowych taj samej pojemnosci.

 

Według mnie TDI do typowego miasta na ekonomie mija sie z celem,głównie chodzi o turbine ,która dodaje niepotrzebnie mocy

(wzrost spalanego paliwa),i dbanie o turbinę czyli grzanie przed jazdą i chłodzenie po jeździe

Tego tez nie kumam. CO ma turbo do tego ze niby turbo daje mocy to ja nie wiem. Moc sie nie bierze z turbo. Ono umozliwia tylko dopalenie calego paliwa - praca jest efektywniejsza i paliwo nie idzie w komin. Jakie znowu dbanie o turbine jakie grzanie jakie studzenie. Co ty na wyscigach jestes zeby studzic turbine. Ja smigam drugim autem z turbina i jakos nic ne studze po zrywnej jedzie po miescie czy jak w racam z ekstresówki gdzie przejezdzam 30km z predkoscia okolo 110-130 km/h. Studzi sie jak sie leci spora ilosc km z predkoscia 180km/h a nie żółwim tempem. Kuzyn alhambra smignal 650 tys km i turbo mialo sie bardzo dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najoszczednejsze to te 110 KM bo pala na trasie rowno 4 litry. a te 90 KM pala 4,4 L wiec nie wiem czemu podajesz ze te 90 sa lepsze

ok, nie dodałem na początku zdania: "Z tego co słyszałem" -silnik nie do zdarcia(…)

Nigdzie nie napisałem, że 90’ są lepsze od jakichś innych. W żadnym poście nie robiłem porównań z innym silnikiem, a to znaczy, iż nie wykluczyłem bezpośrednio niezawodności i niskiego zużycia paliwa 110’.

WIesz chociaz jakie sa miedzy nimi roznice??

nie wiem, nie miałem nigdy samochodu z tymi silnikami osobiście i nie interesuje mnie to. Zacząłem pisać o tych 1.9TDI 90PS, bo najwięcej dobrego właśnie o nich słyszałem i to jest jakaś odpowiedź na pytanie zadane w 1wszym poście przez autora tematu: „Jak uważacie które auta z jakimi silnikami palą najmniej w mieście?”.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ci odpowiem jakie sa roznice. Ano w zasadzie zadne jesli chodzi o wygladowe roznice. Tylko ze 110 konne maja dysze na wtryskacho srednicy 205 nm a nie 195 nm jak te 90KM. Do tego jeszcze maja mocniejsze przeglo mimo ze tych samych rozmiarow i ksztaltow- porostu inne okladziny na tarczy i wiecej przenosza Nm. Jest jeszcze taki bajer ze sa dwa rodzaje tych 90 konnych jedne ma tylko mniejsze dysze jak ta 110 KM a drugi ma jeszcze pare innych roznic jak jednomas zamiast dwumasy oraz turbo na WG a nie ze zmienna geometria. Tak przynajmniej jest w golfach 4 czy audi A3 czy octavi itp. A jeszcze byly tdiki 90 konne w golfie 3 i tam jest jeszcze roznica we wtryskach ze sa innego typu oraz tez 110 konne ale starszej generacji ktore mialy inna pompe - taka jakw passacie B5. W zasadzie roznice sa kosmetyczne i zmianie tych gratów od mocniejszych silnikow to mamy wlasnie silnik juz ten mocny. Adoptuje sie tez czesci od silnikow na pompowtryskach takie jak kolektory dolotowe, turbiny od 130-150 konnych i tez mozna juz poszalec z mocami.

 

Kupno 90 konnej wersji jak dla mnie to porazka z racji takiej ze jeszcze szybciej sie rozkraczy dwumas ze sprzeglem a rozwoj czasmi bywa nieco bardziej ograniczony ale do pokonania wiec spoko. Taki TDI 90 czy 110 konny(bez roznicy) robi sie na 230 KM po grubszych modach jak big turbo od BMW, kolektor, big FMIC oraz duze wtryski. Jeszcze czasami wyciskaja jeszcze wiecej ale wtryskiem LPG i podtlenkiem azotu itd co juz jest ze tak powiem robione dla samej idei. Oczewisice wszystko uzbrojone wtedy w system przeniesienia napedu haldex 4x4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wesol, nie jestem w dizlach mocny,ale z tego co pisałes i tak to rozumiem wieksza moc z turbiną nadaje sie do miasta.więc czemu robili 90 KM z turbiną i jakieś tam SDI,i sa one tak popularne,skora sa gorsze od tych mocniejszych.

Moc sie nie bierze z turbo. Ono umozliwia tylko dopalenie calego paliwa - praca jest efektywniejsza i paliwo nie idzie w komin.

to po co robili auta bez turbiny ?

Ja słyszałem takie powiedzenie do KM."Że konie trzeba nakarmić",czym więcej tym wiecej lejesz paliwa.Wiadomo że do 1,5 tony nie wkłada sie 60 KM,ani do 800 KG nie wkłada się 200 KM( oczywiście auta seryjne,miejskie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robia rozne silniki bo sa rozni ludzie i jeden nie potrzebuje auta mocnego tylko taniego w utrzymaniu i tutaj np niemcownia ma liczone nie jak unas od pojemnosci tylko od mocy. Poc o robia auta bez turbo? ano po to ze sa ludzie ktorzy takie auto chca, poza tym jest tansze i teoretycznie powinno byc tansze w utrzymaniu, mniej problematyczne itd. To ze auto ma wiecej koni to nie znaczy ze musi wiecej spalic. Na forum golfa wyczytasz ze po zmianie wtryskow na 216 ludzie odnotowuja minimalny sparek spalania nimo ze wtryski sa wydajniejsze i Przybylo okolo 15 KM i 25 Nm. Chyba wiesz co to moc max? to nie znaczy ze caly czas ja wykozystujesz tylko ze masz taka mozliwosc i w kazdej chwili masz ja do dyspozycji. Zreszta przyrost tych 15 KM wydaje sie byc jakby niewspolmierny bo auto jest dosc wyczuwalnie mocniejsze jakbys mial ze 30 Km wiecej. DLaczego sie tak dzieje ano z tego powodu ze bardzo duzo przyrostu jest w dolnych i srednich partiach obrotów. Regulator zużycia paliwa masz pod prawa noga i to ty decydujesz ile ci spali. Jak bedziesz jezdzil zrywniej to spali nawet i 8 -9 litrow a jak w miare spokojnie to wciagnie w okolicach 5 L

Nie pisalem ogolnie zes a te 90 KM gorsze tylko ze sa gorsze do podnoszenia mocy bo maja mniejsze otworki na wtryskach slabsze sprzeglo itd. Casami jest nawet lepiej miec 90 KM z racji ze np te w passatach B5 silniki AHH mialy w standardzie pome wydajniejsza tzw "11" i tam wkladasz wieksze wtryski , robisz program i przyrost jest wiekszy jak w takim pasku 110 konnym przy tych samych modach ale seryjnej pompie.

Wiadoma sprawa jest tez fakt ze zrobienie chipsa u dobrego tunera momo to pogorszy sklad spalin. Nawet te silniki w golfach 4 to mozesz sobie sprawdzić na necie ze mialy np 110KM AHF euro3 a 110KM ASV mialjuz euro3+ czy nawet euro 4. Silnik ALH 90 konny( bardzo popularny w golfach4) mimo 90 KM ma norme taka jak ASV. 90 konny AGR ma taka norme ja AHF. Zdziwisz sie jaka palete silnikow posiada grupa VAG. Wszystkich uzywanych w danej chwili podczas procesu produkcyjnego w roznych segmentach aut osobowych( powiedzmy:lupo. polo. golf. passat, bora itp) bedzie wyrażana w setkach- pamietam ze ktos pisal na forum vw cos ponad 200 rodzajow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności