Gość Bifrost14 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Witam. Zastanawiam się, nad przeprowadzeniem remontu silnika mojej Corsy. Wiem, że przy okazji wykonuje się honowanie cylindrów, ale: 1) Czy jest to naprawdę niezbędne w każdym przypadku? 2) Ile kosztuje taka usługa? (mniej - więcej) 3) Czy samo honowanie wymaga później zamontowania innych (większych) pierścieni niż zwykłe, fabrycznie zalecane?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 1) Czy jest to naprawdę niezbędne w każdym przypadku?nie, jeśli stan gładzi jest dobry 2) Ile kosztuje taka usługa? (mniej - więcej)wszystko zależy od regionu kraju i klasy zakładunie ma sensu pisać ci, że u mnie kosztuje to 300zł w dobrej klasy zakłądzie, bo u ciebie może być połowe taniej albo 2 razy drożej 3) Czy samo honowanie wymaga później zamontowania innych (większych) pierścieni niż zwykłe, fabrycznie zalecane?niekoniecznieprzy honowaniu zbiera się moze z 0,01-0,05 mm więc nie wpływa to jakoś diametralnie zaleca się montaż nowych pierścieni - ale nominalnych najczęściej, bo taka zbiórka materiału jest naprawdę znikoma celem honowania jest "zchropowacenie" powierzchni gładzi, aby mógł się trzymać na niej film olejowy - rysy muszą byc względem siebie pod odpowiednim kątem, aby utrzymać olej na powierzchni jest to szczególnie ważne przy rozruchu zimnego silnika - podczas pracy olej pozostaje na ściankach a nie spływa do misy i cylindry nie pracują wtedy na sucho przecież tłok suwając się w cylindrze trze - co trze musi być smarowane   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bifrost14 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 u mnie kosztuje to 300zł w dobrej klasy zakłądzie ...znaczy się za cylinder czy za komplet? W porządku - w takim razie dopiero jak na wiosnę rozbabram silnik, to będę wiedział na czym stoję.. Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 W szczecinie zrobia ci to na Struga przy tym komisie. Jaki koszt to ci nie powiem ale cos kolo tych 300. Na Klonowica kiedys robili tez ale chyba nie maja nadal sprawnej maszyny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Honowanie się wykonuje celem likwidacji owalizacji cylindrów czyli przywróceniu kołowości. Po wykonaniu honowania > nowe pierścienie. Stare są dodarte do starego kształtu cylindra. Czyli wniosek jest oczywisty: nowe pierścienie = honowanie. Zostajesz na starych pierścieniach = sens honowania wątpliwy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokon1 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Na forum jestem nowy ale pracowałem w firmie zajmującej się m.in honowaniem i muszę sprostować parę rzeczy. 1. Podczas honowania zbiera się rzeczywiście niewiele materiału ale na pewno więcej niż 0,01-0,05mm. Aby honowanie miało sens trzeba zebrać moim zdaniem 0,05-0,10mm minimum. 2. Celem honowania jest wygładzenie powierzchni a nie "zchropowacenie". Gładka powierzchnia ma zmniejszyć tarcie i jednocześnie prędkość zużycia tłoków i pierścieni. 3. Honowanie nie likwiduje owalizacji cylindrów, tylko wygładza powierzchnię. 4. Nowe pierścienie nie wymagają honowania. Można założyć stare jeśli wymiar otworu jest "w tolerancji". 5. Jeśli zostajesz przy starych pierścieniach to zapomnij o honowaniu. Przede wszystkim należy zmierzyć wymiar otworu. Dokumentacja podaje "granice" dla kolejnych wymiarów pierścieni. Jeśli mieści się w nominalnych i nie ma żadnych uszkodzeń czy zadrapań na powierzchni to nie potrzeba żadnego honowania. Możesz założyć nowe pierścienie (nominalne) bez honowania lub stare (ja założyłbym nowe). Jeśli wymiar otworu jest za duży to można pomyśleć o honowaniu i koniecznie nowe pierścieni jak również nowe tłoki na 1 szlif. Dokumentacja podaje wymiary dla 1 szlifu. Nie znam cen honowania ani wymogów dla wymiarów, możesz poszukać w jakichś książkach do corsy lub popytać w zakładzie który się w tym specjalizuje. Aby zmierzyć średnicę i określić czy honowanie jest potrzebne trzeba mieć odpowiedni sprzęt i doświadczenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jeżeli honujesz w zakresie 0,05mm to jednocześnie likwidujesz owalizację otworu. Przecież owalizacji nie masz szans zmierzyć suwmiarką a co dopiero zobaczyć "gołym okiem" - tylko średnicówką: pożądana czułość 0,001mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokon1 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Wystarczy średnicówka o rozdzielczości 0,01mm. Podczas honowania używane są tzw osełki zamocowane na czymś w rodzaju sprężyn zapewniających odpowiedni docisk. Powoduje to, że osełka dopasowuje się do kształtu cylindra nawet jak jest błąd kształtu (owal) a co za tym idzie nie może zlikwidować owalu. Przy większych naddatkach przed honowaniem otwór jest wytaczany, ten rodzaj obróbki ma na celu zwiększenie średnicy oraz likwidację ewentualnych błędów kształtu. Honowanie zmniejsza jedynie chropowatość powierzchni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-92068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 sokon1, ma racje. Unas na uczelni na warsztatach mielismy taka maszyne i te oselki byly zamontowane na dlugos cylindra i na takich trzech lapach rozprezanych sprezynami. Smiga to po całej powierzchni cylindra. Likwidacja owalizacji nie ma tu nawet szansy bytu ale likwidacja zarysowan owszem bo ot chodzi. Nowe pierscionki zazwyczaj sa nieco dluzsze i sie je dopilowuje tak by weszly w zamki i dalo sie wepchnac tlok w cylinder.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-91986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokon1 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Nie spotkałem się jeszcze z "dopiłowywaniem" pierścieni. Dokumentacja podaje minimalną średnicę jaka musi być po honowaniu i pierścienie muszą się zmontować bez żadnego piłowania. W dokumentacji jest również maksymalna średnica cylindra co gwarantuje, że luz na zamkach pierścieni nie będzie zbyt duży. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28725-honowanie-cylindr%C3%B3w/#findComment-91972 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.