Skocz do zawartości

Honowanie cylindrów


Gość automaniak1

Rekomendowane odpowiedzi

Zazwyczaj to nie

ale czasami może się zdarzyć taka konieczność

wszystko zależy od rozmiaru luzu na zamku pierścienia włożonego do cylindra

Jest to tzw pasowanie pierścieni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli luz na zamku jest za mały lub w ogóle nie da się włożyć pierścienia to znaczy, że otwór jest za ciasny i owszem można przypiłować pierścienie. Co natomiast jeśli montujemy równocześnie nowe tłoki? Pasowanie będzie za ciasne i z tłokami nic nie jesteśmy w stanie zrobić.

Dobrze wykonany otwór=montaż tłoków i pierścieni bez piłowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak dostatecznej wiedzy dlatego takie teorie

Jak otwór może być za ciasny? :roll:

- jeśli demontujesz tłoki w celu wymiany pierścieni,

to nie ma takiej możliwości by cylinder się skurczył po średnicy

- jeśli cylindry są po szlifie, to dokonywany jest ich pomiar po takiej operacji i wg niego dobiera się tłoki w danym nadwymiarze i grupie selekcyjnej

 

Same pierścienie pasujesz pod cylinder i dokonujesz pomiarów luzu na zamku i ew. spasowanie wg danych i wytycznych producenta, czyli pierścień/cylinder

Jest jeszcze pomiar luzu pierścienia w rowkach tłoka ale to już inne zagadnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość automaniak1

Honowanie jest to obróbka wykańczająca otworów, powierzchni obrotowych oraz stożkowych, wymagających wysokiej prezycji i gładkości. Wykańczanie to umożliwa uzyskanie dużej dokładności wymiarowej oraz chropowatości. Narzędziem, które stosuje się do honowania otworów jest głowica wyposażona w pilniki scierne, od trzech do dwunastu, znajdujące się na obwodzie.http://www.zamak.pl/pl/uslugi/product/obrobka-skrawaniem.html'>honowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Gość truskawa

cześć,

znalazłem pokrewny temat więc mysle, że może ktoś mi pomoże:

Historia mojego silnika wygląda tak:

1. samochód Jaguar Ftype R V8 551KM V8 2015 rok, 17800km przebiegu, wyposażony w "torowy układ wydechowy" marki Capristo.

2. po przejechniu 400km w kraju (po imporcie z usa) zaobserwoałem inną akustykę wydechu

3. chwile po tym zamrugał mi "check engine" - to znaczy wypadanie zapłonu, i zapłon zaczął wypadać nieprzerwanie w całym zakresie obrotów.

4. mechanik robi pomiar kompresji - brak kompresji na cylindrze nr 6 (drugi od przodu z lewej strony). wyeliminowane wcześniej usterki ukladu wtryskowego i zaplonowego.

5. sprawdzenie głowicy strona lewa  - szczelna, zawory w normie, wymienione uszczelniacze (warsztat krasnobrodzka)

6. podjęta decyzja o zajrzeniu do tłoków. wyjąłem silnik i udostepnilem mechanikom. Mechanik zadzwonil do mnie, ze na 6 tloku brakuje kawalka tloka, zaproponowal wymiane tloka. mialem akurat tloki z innego silnika naczesci wiec mechanik wymienil ten tlok na inny - uzywany z pierscieniami z innego silnika. powiedzial ze to dlugo moze nie pojezdzic, ale ze bedzie dzialac.

7. silnik zostal zlozony przez mechanika, a pozostale tloki z lewej strony przejrzane od dolu, bez wyciagania.

8. wlozylem silnik do auta i uruchomilem. usterka - wypadanie zaplonu powyzej 3tys obrotow na 5 cylindrze (pierwszy od przodu, strona lewa). mechanik mierzy kompresje  - brak kompresji na cieplym na 5tym cylindrze, na zimno kompresja wraca. znowu zdjecie glowicy z lewej strony. glowica sprawdzona i jest ok.

9. mechanik w ramach poprawki poprzedniej "naprawy" wyjal silnik sam, rozebral silnik, przejrzal tloki, stwierdzil pekniecie tloka nr 5. przy okazji zrzucil glowice po stronie prawej i stwierdzil wrzery na tulejach niewiadomego pochodzenia. Blok silnika pojechal na obrobke silnikow na krasnobrodzka w warszawie. Krasnobrodzka zalecila wymiane tulei po stronie prawej. zrobiono tez honowanie strony lewej, wywazanie walu, sprawdzenie glowic (ok).

10. mechanik zlozyl silnik, uzywajac z prawej strony starych tlokow i pierscieni z tego silnika, z lewej strony wlozyl zamiast tych peknietych tlokow 2 uzywane tloki z uzywanymi pierscieniami z innego silnika i 2 tloki z pierscieniami uzywanymi, ktore byly oryginalnie na silniku. silnik wlozyl mechanik do auta. i teraz uwaga - w tym czasie ja znalazlem korka zrobionego z wkladu od katalizatora wbitego w rure wydechowa po stronie lewej - czyli po tej co pekaly tloki. wg mnie byla to przyczyna pekania tlokow. poinformowalem mechanika o tym, kiedy byl w trakcie skladania silnika.

11. po odpaleniu kazal mechanik jezdzic delikatnie, wiec jezdzilem tak przez 300km po miescie. po tym czasie zaczalem lekko wchodzic na 3 tys obrotow, a pozniej na 4tys i nastepowalo wtedy wypadanie zaplonu i odpiecie tlokow przez sterownik silnika. po zgaszeniu i uruchomieniu silnika silnik odpalal i chodzil normalnie na niskich obrotach

12. przy przebiegu ok 450km i wejsciu pierwszy raz na 4500 rpm wypadl zaplon, i juz zaczal wypadac permanentnie. diagnostyka mechanikow - brak kompresji na 7 cylindrze, na pozostalych od 7 do 8.5 bara (silnik doladowany). silnik jeszcze na samochodzie, nie zagladane do tlokow.

 

Co mechanik zrobil zle? naprawa silnika pochlonela 16tys pln i usterka jest nadal. mechanik mowi ze obejrzal wszystkie tloki przed montazem i nie da sie przewidziec, ze kolejny tlok peknie. i wg niego on zrobil wszystko dobrze. ja sie generalnie na tym nie znam.

 

Jestem bardzo wdzieczny za jakiekolwiek uwagi, spostrzezenia co do tego procesu "naprawy".

Z powazaniem,

Truskawa

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flagowy przykład: wytrę dupę szkłem, to zaoszczędzę na papierze toaletowym...

Godzinę temu, truskawa napisał:

Co mechanik zrobil zle?

Nie robi się tak:

Godzinę temu, truskawa napisał:

mechanik wymienil ten tlok na inny - uzywany z pierscieniami z innego silnika

 

Godzinę temu, truskawa napisał:

z lewej strony wlozyl zamiast tych peknietych tlokow 2 uzywane tloki z uzywanymi pierscieniami z innego silnika i 2 tloki z pierscieniami uzywanymi,

 

Masz teraz nauczkę.

Godzinę temu, truskawa napisał:

naprawa silnika pochlonela 16tys pln i usterka jest nadal

 

A jak powinno się to zrobić?

1. blok do szlifierza, wykonanie pomiarów owalu tulei, obróbka w wymaganym zakresie
2. dobór NOWYCH tłoków nadwymiarowych (jeśli obróbka bloku spowodowała zmianę średnicy tulei) lub NOWYCH nominalnych jeśli ją zachowano

3. do tłoków komplet NOWYCH pierścieni

4. do korbowodów komplet NOWYCH śrub

5. weryfikacja stanu panewek - jeśli zachodzi potrzeba to wymiana na NOWE

6. gruntowny przegląd układu dolotowego i wydechowego pod kątem drożności, nieszczelności i przepustowości - każdy nieoryginalny element może być źródłem problemu, jeden już został znaleziony

 

Domniemam, że powyżej opisane przeze mnie czynności zamknęłyby się w tej kwocie, która już została wydana, ale silnik byłby igła i auto by zapier*****ło... Teraz nie ma pieniędzy a z silnika jest kupa z włosem, z przewagą kupy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość truskawa

nie chodzilo o oszczednosci tylko byl tlok pod reka po prostu. ja sie nie znam na tym. mechanik powiedzial przed wymiana tloka, ze "nie wie ile ten slnik pojezdzi ale bedzie dobrze". a teraz sie tlumaczy, ze wg technologii producenta to nie ma naprawy mechanizmu korbowo tlokowego tylko jest "small block" do wymiany i ze to wszystko byla ruletka. Komplet nowych tlokow z pierscieniami plus uszcelki plus obrobka plus robota to przewyzsza kosztami kupno uzywanego silnika z malym przebiegiem, wiec gdybym od razu wiedzial z te 16 kola pojdzie w bloto to bym wymienial silnik a nie sie bawil.

 

czy silnik, ktory ma 17tys km ma juz owale na cylindrach?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, truskawa napisał:

byl tlok pod reka po prostu. ja sie nie znam na tym. mechanik powiedzial przed wymiana tloka, ze "nie wie ile ten slnik pojezdzi ale bedzie dobrze".

Nie rozumiem... Dla mnie nie znać się a nie myśleć, to dwie różne rzeczy.

"Zrobimy Panu ten przeszczep serca, coprawda serce od świni i nie wiadomo ile Pan pożyje, ale będzie dobrze".

No bez jaj...

Mechanik powinien pompować koła w rowerach a nie brać się za drogie fury moim zdaniem.

 

9 godzin temu, truskawa napisał:

czy silnik, ktory ma 17tys km ma juz owale na cylindrach?

Jeśli silnik ma tak znikomy przebieg i był eksploatowany jak należy, to nie. Jeśli natomiast przeżył przegrzanie na przykład, to może z nim być różnie. Temperatura potrafi zabić każdy element silnika nie topiąc go, tylko zmieniając strukturę materiału.

 

9 godzin temu, truskawa napisał:

gdybym od razu wiedzial

Mechanik powinien to przewidzieć i udzielić jasnej informacji, że może tak być, że kasa pójdzie w błoto. Jesli to zrobił, to sory, ale jest czysty. Niestety nadal pozostaje wątpliwa jego fachowość, jeśli podjął się tego typu rzeźby i wziął na klatę ewentualne konsekwencje. Teraz niech zapie****la za friko w ramach reklamacji.

 

Reasumując:

kup używany silnik lub wykonaj normalny, zgodny z zasadami remont tego silnika. Tłoki i pierścienie są dostępne w USA i UK. Kalkulacja kosztów, decyzja, robota i spokój. Wydaje mi się temat wyczerpany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tloki sie wymienia calymi kompletami. Nie wymienia sie jednego czy dwoch. wystawanie tlokow musi byc takie samo z cylindrow. Waga korb musi byc taka sama tak samo waga tlokow musi byc taka sama i potem po zlozeniu tlokow z korbami ma byc taka sama. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności