Skocz do zawartości

Filtr cząsteczek stałych-DPF


Gość zylmarcin

Rekomendowane odpowiedzi

ponioewaz jak przeczytalem caly ten temat to wydaje mi sie ze posiadacie wiecej wiedzy teoretycznej niz praktycznej na ten temat.

rozumiem ze ty masz wiecej praktycznej niz teoretycznej? ze nam to wypominasz...

ja powiem jak jest u mnie, i jakie warunki musza byc spelnione zeby komputer wypalil dpf-a automatycznie zakladajac ze czujniki(jeden przed i drugi za dpf-em)sa sprawne.

wszelkiego rodzaje dywagacje na temat wypalania dpfu zakladaja ze uklad kontroli spalin oraz uklad wydechowy, jak rowniez kondycja silnika jest dobra...

wiec nie trzeba gonic auta 200km/h, ani jechac w zadna trase.

rozrozniaj prosze optymalne warunki wypalania od tych rzeczywistych. nikt nikogo nie zmusza zeby co kilkaset km wyjechac w trase. zreszta wole komus wpierw zasugerowac przejazdzke z zona na wycieczke, niz jazde do serwisu... czasem to pomaga, a i czas milej spedzony...

na budziku musi byc ok 87'C minimum, czyli termostat rowniez mjusi byc sprawny.

blad, nie musi. tak naprawde wazna jest temperatura ukladu wydechowego

co do reszty sie zgadzam, ale to juz wczesniej bylo wielokrotnie napisane, wiec nie wiem po co to powtarzasz...

no poza jednym:

wiec nie sluchajcie tych madrali wszystkich co to kaza wam gonic fure ponad norme...

nie jestem zadnym madrala, a jedynie sugeruje ze w przypadku z czestym zapychaniem sie dpfu warto "przedmuchac" filtr.

wyzsze predkosci oraz wyzsze obrot powoduja to co napisales + mniejsze przedostawanie sie diesla do oleju silnikowego...

Tloki smigaja gora dół i sciagaja rope w dół do miski olejowej. Jest to wlasnie minusem tego typu rozwiazania bo np japonce montuja dodatkowy wtrysk paliwa przed filtrem dpf i on podaje to paliwo potrzebne do jego wypalenia. Ma to tez swoje inne wady ale nie o tym rozmowa. Tak samo jak sie stosuje tez w niektorych silnikach a dosc czesto w tirach osobny zbiorniczek z dosc drogim plynem AdBlue ktory tez jest podawany przed filtrem DPF.

Oleju bedzie przybywac w tym pierwszym rozwiazaniu nawet jak bedziesz tylko smigal po autostradach. Mniej niz w cyklu mieszanym ale bedzie a nawet jestem sklonny powiedziec ze nawet tak samo jak bedziesz palowal auto caly czas na autosce pod 200 km/h

mniej wiecej sie zgadzam, a napewno z pierwsza czescia...

trzeba pamietac ze wszystko polega na umozliwieniu wypalenia sie sadzy, a zatem stworzenie takich warunkow by samozaplon sadzy nastapil. a to jest zwiazane z wytworzeniem odpowiedniej temperatury. o ile system z fiata/opla jak i przytoczonych japoncow ma na celu wytworzenie odpowiedniej temperatury spalin tak Adblue, czyli mocznik (VW, Peugeot) jako dodatek umozliwia obnizenie temperatury samozaplonu.

IMHO wiecej oleju bedzie przybywac u opla w przypadku wypalania w miescie, gdzie czesto silnik pracuje na niskich obrotach. W przypadku gdy silnik ma wysokie obroty i wysoka predkosc, wtedy temperatura spalin jest na tyle duza by nie trzeba bylo specjalnie wtryskiwac dodatkowej porcji paliwa (lub w mniejszej ilosci), a to oznacza ze poziom oleju silnikowego bedzie przybywal w minimalnej ilosci (a czesto w powiazaniu z ubytkami oleju, na stalym poziomie)

Nie raz wypalalem DPF'a techem i niekeidy w tych silnikach 1.9cdti jest skala odwrotna ( zalezy czy silnik 8 czy 16 zaworowy) i np z przytkanego DPF'a bo mial na techu 27 % po wypaleniu bylo 71%

z tym oszukiwaniem komputer to nie slyszalem, dobrze wiedziec

napisze raz jeszcze, wypalanie opcomem w przypadku gdy wypalenie automatyczne nie moze sie rozpoczac, powoduje wypalenie jedynie do poziomu umozliwajacego rozpoczecie sie tegoz wypalania, dlatego nalezy po wypalaniu opcomem wybrac sie w trase... wiec moze w tym tkwi roznica we wskazaniach nasycenia filtra

ostatnio wypalał się przy 95 % a po wypalaniu było 19 %. do 0 to chyba nigdy nie zejdzie bo musiałby być nowy i nie odpalane auto , tak mi się wydaje.

kiedys jak bedziesz usuwal dpf zagladnij do srodka ile tam popiolu jest...

ta czesc niestety nie moze byc wypalona (bo to popiol, a nie sadza) a drobne kanaliki nie ulatwiaja wylatywania ich, a wiecej zatykaja sie przez to. To tez jeden z powodow ze warto czasem auto porzadnie przegonic, zeby wszystko co sie da wydmuchac z filtra.

 

a tak od siebie:

dawniej jezdzilem wiecej do pracy (20km w jedna strone z czego polowa na ekspresowce), srednie spalanie wychodzilo ok 6,5 l/100km wypalanie po ok 750km

ostatnio wiecej w miescie, krotkie trasy, silnik niedogrzany, tak ze spalanie podskoczylo do ok 7,5l/100km, wypalanie filtra co ok 450km,

po dluzszej trasie, gdy jade dynamicznie i z predkosciami przelotowymi 160-180km/h, spalanie srednie mam na poziomie 7-8l/100km (srednia predkosc z trasy to ok 130km/h) wypalanie filtra bylo po ok 800km (w powiazaniu z jazda miejska) po 1200km (gdy sama trasa).

teraz czekam na kolejne wypalanie po bardzo spokojnej trasie (srednia predkosc 110km/h, srednie spalanie na kompie 6l/100km)

jadac w trasie podczas wypalania spalanie chwilowe wynosi ok 12l/100km, wiec co za roznica gdy to jest przy 130km/h czy przy 200km/h (przy tej predkosci i tak chwilowe spalanie wynosi ok 12l/100km). To sugeruje ze nie potrzeba dodatkowego wtrysku paliwa (bo sama ilosc paliwa w normalnym cyklu jest wystarczajaca) podczas wypalania, a zatem nie ma efektu niespalonego paliwa na sciankach cylindra. Zreszta po takim wypalaniu widze ze kolejne wypalanie nastepuje pozniej niz zazwyczaj.

A odnosnie poziomu oleju - w przypadku pierwszym i trzecim, nie odnotowywalem duzego wzrostu paliwa (albo brak zwiekszenia sie stanu paliwa) w przypadku drugim - niestety tak... to tez o czyms swiadczy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość rafalg1

kiedys jak bedziesz usuwal dpf zagladnij do srodka ile tam popiolu jest...

ta czesc niestety nie moze byc wypalona (bo to popiol, a nie sadza) a drobne kanaliki nie ulatwiaja wylatywania ich, a wiecej zatykaja sie przez to. To tez jeden z powodow ze warto czasem auto porzadnie przegonic, zeby wszystko co sie da wydmuchac z filtra.

 

przyznam że nie mam zielonego pojęcia na jakiej zasadzie jest obliczane nasycenie dpf'a ale te kilkanaście procent to pewnie właśnie popiół, sadze się wypalają. Mi wypala się na przemian miasto/trasa, takie monotonne jeżdzenie :rolleyes: że zawsze trafia. Od zakupu auta jak pisałem zrobiłem niewiele ponad 5 tkm i oleju nie przybyło a wypalań było już z 10.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacko323

Witam z tego co piszecie to nie można nic zaradzić na przybywanie oleju w misce no dobrze a jak się to ma do smarowania np. panewek przecież olej traci swoje właściwości smarujące co skraca żywot silnika i to w bardzo szybkim tempie :zalamany:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tego co piszecie to nie można nic zaradzić na przybywanie oleju w misce no dobrze a jak się to ma do smarowania np. panewek przecież olej traci swoje właściwości smarujące co skraca żywot silnika i to w bardzo szybkim tempie

rozcienczony olej silnikowy posiada gorsze wlasciwosci smarne, itd. wiec zaleca sie skrocic czasookres wymiany oleju (i tak sam robie ;) ). niestety nie ma innej mozliwosci, poza przesiadka na benzyne badz inna marke ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacko323

rozcienczony olej silnikowy posiada gorsze wlasciwosci smarne, itd. wiec zaleca sie skrocic czasookres wymiany oleju (i tak sam robie ;) ). niestety nie ma innej mozliwosci, poza przesiadka na benzyne badz inna marke ;)

 

Witam jeszcze raz ja kupiłem olej CASTROL EDGE 5W30 nisko popiołowy do silników z filtrem dpf

tani nie był plus jeszcze filtr oleju to koszt ok. 240zł mówiono mi że na tym oleju moge śmiało przejechać 20000km a tu zonk możesz mi powiedzieć co ile ty zmieniasz olej i na jakim jeżdzisz? pozdrawiam Jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacko323, pewnie ze moge ci powiedziec ;)

o oleju mozna na forum wiele poczytac: szukajac chocby moich postow, badz uzytkownika Orbit.

chocby tu http://forum.opel24.com/topic/36732-Czy-uzywal-ktos-z-Was-tego-oleju-do-19-CDTI-z-DPF/

 

ja zalewam dexos2 koszt 25EUR (5l) + filtr + wymiana, wiec wole go zalac 2 razy czesciej niz np wymienionego przez ciebie castrola... naprawde polecam lekture na forum o oleju do diesla z dpf'em...

ten olej jest spod GM'a ;) spelnia norme C3 (wymagana przez silniki z dpfem - zgodnie z tym co w instrukcji napisano)

no i jest tanszy od konkurencji ;) zreszta leja go w ASO...

ale sa osoby ktore nie chca go uzywac i twierdza ze na innych olejach auto lepiej chodzi. Nie twierdze ze nie, bo nie mialem jak porownac. Natomiast uzywam go od poczatku, i nie mam zadnych problemow narazie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności