rafalgrzegorz Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Katalizator tylko wzrokowo. To może być powietrze w układzie albo luźny wirnik na wałku pompy - to by tłumaczyło problemy z temperaturą. Głęboka rezerwa - no cóż - sprawdź ciśnienie paliwa i warto zaglądnąć do baku czy sito pompy nie jest zaklejone - to odnośnie mulenia - katalizator zostaw w spokoju (bynajmniej na razie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Ze strony pompy wody słychać jakiś grechot. A tego na poczatku nie pisałeś. A to faktycznie mógł spaść wirnik. Zapomniałem dodać że te objawy pojawiły się ostatnio jak zdarzyło mi się jechać na ostrej rezerwie. Ale jakby pompa paliwa wciągnęła syfu to raczej by takich objawów nie było ? Pompa mogła zatkać filtr paliwa. Więc na początek jego wymiana. Ale ciśnienie manometrem bym sprawdził. Manometr kosztuje 20 zł. Jakiś wężyk aby pasował na końcówkę listwy wtryskowej kilka zł i sam możesz mierzyć. Powinno być ok 3 bara Katalizator tylko wzrokowo. W sumie tak ale jego stan też pokazuje praca drugiej sondy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasku10 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Katalizator tylko wzrokowo. To może być powietrze w układzie albo luźny wirnik na wałku pompy - to by tłumaczyło problemy z temperaturą. Głęboka rezerwa - no cóż - sprawdź ciśnienie paliwa i warto zaglądnąć do baku czy sito pompy nie jest zaklejone - to odnośnie mulenia - katalizator zostaw w spokoju (bynajmniej na razie). Dziś jak odpaliłem auto i z tyłu z rury wydechowej słychać jakiś świst, gwizd a wcześniej tego nie było. Dotychczas autko normalnie parkotalo jak je odpaliłem. Może coś zapchane jest ? A tego na poczatku nie pisałeś. A to faktycznie mógł spaść wirnik. Pompa mogła zatkać filtr paliwa. Więc na początek jego wymiana. Ale ciśnienie manometrem bym sprawdził. Manometr kosztuje 20 zł. Jakiś wężyk aby pasował na końcówkę listwy wtryskowej kilka zł i sam możesz mierzyć. Powinno być ok 3 bara W sumie tak ale jego stan też pokazuje praca drugiej sondy Wczoraj otworzyłem maskę i słychać grechot. Jak kupiłem pompę rok temu nowke Hepu nie taka tanią przecież mechanik przy zakładaniu stwierdził że ma trochę luzu. Nie chciało mi się tego reklamować bo auto juz było rozebrane itp. Tak jak pisałem już z rury wydechowej słychać świst, gwizd a wcześniej tego nie było. Wymienię filtr paliwa zobaczymy czy coś pomoże. Warto się udać na kompa ? Komp wykaże słabe ciśnienie paliwa + ewentualne problemy z pompa wody ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Nie czytasz ze zrozumieniem. Pisałem że pomiar manometrem. Sam sobie go jesteś w stanie zrobić tylko chęci potrzebne. A jak komp może ci powiedzieć czy pompa wody pada. Tylko demontaż. Ale jak chrupie to jest podejrzana na 80 %(według mnie) Na kompie masz czasy wtrysku. Kompem pisałem praca sondy drugiej powie czy kat pada .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasku10 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Nie czytasz ze zrozumieniem. Pisałem że pomiar manometrem. Sam sobie go jesteś w stanie zrobić tylko chęci potrzebne. A jak komp może ci powiedzieć czy pompa wody pada. Tylko demontaż. Ale jak chrupie to jest podejrzana na 80 %(według mnie) Na kompie masz czasy wtrysku. Kompem pisałem praca sondy drugiej powie czy kat pada . To i tak udam się na kompa. Na podmianke mam termostat i stara pompę wody. Przepływomierz, EGR odpada. Zobaczymy co wskaże komputer.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691720 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasku10 Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 (edytowane) Byłem dziś na komputerze. Wykazał 5 błędów - obwód sondy lambda, 1 rząd cylindrów, 1 czujnik sygnał nieprawidlowy P0130 - obwód przepływomierzu powietrza sygnał nieprawidlowy P0100 - temperatura powietrza dowodowego - obwód P0110 - obwód układu recyrkulacji spalin -brak sygnału P0403 - obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin -sygnał nieprawidlowy P1405 Po diagnozie kazali odpalić auto. Przegazowali, dusilo się. Szukali dalej. Poszli obejrzeć wydech i niby mało co dmucha. Prawdopodobnie wysoka temperatura, grzanie silnika, szarpanie, duszenie się auta jest spowodowane zapchanym katalizatorem lub zapchanym wydechem. Teraz moje pytanie. Katalizator da się wyczyścić, ? Czy trzeba nowy ? Kupić można sam katalizator ? Czy jest on połączony z kolektorem dolotowym ? Edytowane 4 Maja 2018 przez adasku10   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 No dobrze - mechanik miał podpięty komp diagnostyczny to dlaczego nie sprawdził jak pracują sądy, czy inne czujniki. Nie ma u ciebie lepszych mechaników, że na rurę wydechową się patrzą zamiast na monitor kompa. Jeszcze mierzyłeś ciśnienie paliwa? A odnośnie katalizatora - nie wiem czy do twojego silnika można zastosować kat uniwersalny - w Krk takie robią.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasku10 Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 (edytowane) No dobrze - mechanik miał podpięty komp diagnostyczny to dlaczego nie sprawdził jak pracują sądy, czy inne czujniki. Nie ma u ciebie lepszych mechaników, że na rurę wydechową się patrzą zamiast na monitor kompa. Jeszcze mierzyłeś ciśnienie paliwa? A odnośnie katalizatora - nie wiem czy do twojego silnika można zastosować kat uniwersalny - w Krk takie robią. A opcja wycięcia katalizatora i zaspawanie i jeżdżenie bez niego to dobry pomysł ? Edytowane 4 Maja 2018 przez adasku10   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 A opcja wycięcia katalizatora i zaspawanie i jeżdżenie bez niego to dobry pomysł ? Nie zgodne z prawem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Katalizator da się wyczyścić, ? Czy trzeba nowy ? Najpierw go zdemontować i sprawdzić. A potem będziesz decydować. Na razie to wróżenie. Skąd wiadomo że katalizator zapchany a nie któryś tłumik? No i takie pytanie co zrobili z tymi błędami? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29541-corsa-c-12-check-engine-szarpanie-silnika/page/3/#findComment-691768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.