Skocz do zawartości

Lampka kontrolna systemu sterowania silnika Corsa B


Gość addam91

Rekomendowane odpowiedzi

Jak można sprawdzić czy ten czujnik padł?Koszta dość duże i nie chcę wydawać kasy niepotrzebnie.Jakie ewentualnie są konsekwencje nie wymienienia i jeżdżenia z zepsutym czujnikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość kozioolek

Witam wszystkich.Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość. Nie zakładam nowego tematu,bo mój problem jest podobny. Od dawna zaświeca mi się kontrolka, podczas długiej i "męczącej" jazdy. Później gaśnie i nie ma żadnych widocznych konsekwencji. Wczoraj po kolejnym zaświeceniu zczytałem błąd metodą "drucikową" i wyszło:

47 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec).

Poradźcie co sprawdzić, ewentualnie wymienić.Pozdrawiam

Moim zdaniem żle interpretujesz kod błędu .W twoim aucie jest system Multec i dla niego kod 47 to :zawór recyrkulacji spalin . Przekaźnika pompy powietrza to auto nie posiada tak jak

DPF-a i czujnika temperatury spalin .Zawór EGR nie mierzy i nie pokazuje ciśnienia .

Wszystko pod warunkiem że masz auto jak w opisie - Corsa 1.2 95r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli mogę... chciałabym się podpiąć

 

u mnie kontrolka zaświeciła na chwilę na wyboju/dziurze... dosłownie chwila i gasła

(ehh te Gdańskie dziury - a myślałam ze u nas jest źle z drogami :D;) )

i tak chyba z 5 razy, zawsze gdzieś na dziurze.. zauważyłam że w tym momencie autko "przymula", wskazówka od prędkościomierza spada na dół po czym się podnosi i dalej jedzie jak trzeba

próbowałam zczytać błędy i metodą gaz -hamulec i metodą drucikową... ale nic mi nie mruga

to znaczy chyba że błędu nie zapisało (:(?) no chyba że źle to robię :(

 

teraz nie wiem co dalej - jechać na komputer na zczytanie błędów? czy jednak to tylko wina dziur?? coś w danym momencie nie łączyło???

zaznacze że teraz jak jeżdżę po "swoich" :( drogach nic się z autkiem nie dzieje, żadnych mrugających kontrolek i brak dziwnych oznak z zachowania samochodu

 

laik jestem, nie chcę by autko miało problem

czy skoro teraz nic złego nie zauważam to mimo wszystko "warto" jechać na komputer??

może ktoś podpowie..

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wolne 30zł, które możesz wydaćod tak to możesz jechać :D

 

Jeśli chcesz się upewnić czy dobrze zczytywałeś to zapoznaj się z instrukcją:

http://forum.opel24.com/i-kody-bledow-opel-corsa-vt56.htm

 

Nie ma za bardzo możliwości by komputer nie zapisał Ci błędu chyba, że z nim jest coś nie tak. Jeśli nie zgłasza Ci błędu i samochód działa jak należy to po co się przejmować :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje się że sprawdzam tak jak trzeba te błędy.... trochę o tym czytałam choć pewna nie jestem

jakby coś wymrugało to bym wiedziała że sprawdzam ok ??? (mam 16 pinowe to złącze)

ale skoro nie mruga to chyba lepiej ;)

no chyba że rzeczywiście coś "pada" a ja o tym nie wiem

jak pisałam teraz nie ma żadnych niepokojących objawów

może jak będę miała chwile czasu to jednak podjadę na komputer by się upewnić (zazwyczaj czasu brak, i praca w takich godzinach że trudno sie wybrać do mechanika :wink: a po za tym nie "znam" na razie w swojej okolicy żadnego, może kiedyś poszukam tak na wszelki wypadek - odpukać by nie był potrzebny ;)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]może jak będę miała chwile czasu to jednak podjadę na komputer by się upewnić [...]

Tylko komputer w tym silniku inaczej przy niezłym pechu tylko mozesz zepsuc interfejs w samochodzie. 16 Pinowe złącze w tym silniku jest połączone z komputerem i nie można odczytać błędów metodą zwierania pinów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko komputer w tym silniku inaczej przy niezłym pechu tylko mozesz zepsuc interfejs w samochodzie. 16 Pinowe złącze w tym silniku jest połączone z komputerem i nie można odczytać błędów metodą zwierania pinów.

no to mnie straszysz... już zwierałam te piny....

oby ten pech mnie teraz ominął

 

 

Nie prawda, w każdym silniku SZ można odczytać spinaczem

podnosisz mnie na duchu :wink:

 

 

nadal nie wiem czy sie da czy nie

mam nadzieje że jednak nic nie zepsułam

tylko nie wiem teraz czy przy następnej "okazji" znowu próbować z tymi pinami ;)

 

 

na kompie jeszcze nie byłam, no ale jak pisałam wcześniej teraz nic nie mruga i nie widzę by sie coś złego z autem działo

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość. Nie zakładam nowego tematu,bo mój problem jest podobny. Od dawna zaświeca mi się kontrolka, podczas długiej i "męczącej" jazdy. Później gaśnie i nie ma żadnych widocznych konsekwencji. Wczoraj po kolejnym zaświeceniu zczytałem błąd metodą "drucikową" i wyszło:

47 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec).

Poradźcie co sprawdzić, ewentualnie wymienić.Pozdrawiam

Moim zdaniem żle interpretujesz kod błędu .W twoim aucie jest system Multec i dla niego kod 47 to :zawór recyrkulacji spalin . Przekaźnika pompy powietrza to auto nie posiada tak jak

DPF-a i czujnika temperatury spalin .Zawór EGR nie mierzy i nie pokazuje ciśnienia .

Wszystko pod warunkiem że masz auto jak w opisie - Corsa 1.2 95r

Dzięki wielkie-teraz już wszystko wiem.Pzodrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności