Skocz do zawartości

Stukanie silnika po nagrzaniu.


Gość Gonzo33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Chciałbym uzyskać od was informacje na temat mojego problemu. Problem dotyczy stukania silnika na biegu jałowym. Poczytałem trochę na powyższym forum tematy dotyczące stukania silnika, ale nie wiem co jest przyczyną mojego stukania. Posiadam tigrę 1.4 z przebiegiem 180 tyś km ( przebieg chyba kręcony). Po odpaleniu silnika stukanie nie występuje, ale wraz z nagrzewaniem się silnika, zaczynają się stuki. Stukanie zaczęło się jakieś 20 tyś km temu. Na początku stukanie było bardzo małe, prawie nie słyszalne, ale wraz z upływem czasu stukanie robiło się coraz głośniejsze. Dziś to stukanie jest bardzo nie przyjemne. Byłem już z tym u mechanika i on przedstawił mi dwie przyczyny. Pierwsza dotyczy popychaczy, stwierdził ze tego nie opłaca się robić i można tak jeździć. Druga przyczyna, którą stwierdził innym razem gdy byłem u niego to stukanie tłoków o tuleje cylindrów oraz jakiś luz na sworzniach. Dlatego kieruje do was pytanie i zarazem proszę o jakieś rady dotyczące mojego problemy. Chciałbym naprawić to stukanie i myślę o jakim małym remoncie ale nie wiem co wymieniać. Może ktoś z was podpowie mi coś, co zrobić. A jeżdżę na oleju półsyntetycznym Castrol 10W 40.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam

Mogą to być regulatory bo zawory są regulowane olejem

Mogą też być panewki, tyle że w tym przypadku często jarzy się kontrolka oleju

Pytanie. Czy pali ci olej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gonzo33

Witam

 

Tak bierze mi olej. Myślałem też o zmianie oleju na mineralny. Pamiętam też że kiedyś jak wymieniłem sobie olej to nie występowały stuki przez kilka dni. A co myślicie o rożnego rodzaju dodatkach do oleju typu moto doktor ? Czy one mogą mi pomóc w wyciszeniu tego stukania ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i zrobić próbę olejową. Będzie jakiś obraz sytuacji, stukanie po nagrzaniu może być spowodowane zapieczonymi pierścieniami (mogą być nawet połamane). Ale pierwsza sprawa pomiar ciśnienia, dalej się pomyśli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności