Gość Ar-cik Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam Wszystkich, Jestem posiadaczem Vectry 1.9 CDTI z 2006 r - jeżdżę nim od 2 lat. Jakis czas temu miałem następujące objawy: na rozgrzanym siniku - w rury wydobywał się niebieko biały dym a poziom oleju wzrastał! Po przejechaniu ok 300 -400 km na bagnecie poziom był ok 0,5 cm ponad max. Wizyty u mech i ASO oraz odczyt błedów pokazywał :"Nieszczelność w układzie dolotowym" Wszyscy mówili że to EGR. Wymieniłem olej oraz EGR i na jakiś czas - kilkaset km było ok. Obecnie historia się powtarza tzn na ciepłym silniku z rury leci białoniebieski dym. Tym razem jednak komp pokazał błąd "Niedokończone wypalanie DPFa" Czytałem na tym forum różne opisy ale większość mówiła o turbinie i zmniejszającej się ilości oleju. U mnie jest odwrotnie poziom oleju rośnie. Dodam jeszcze że wtryski były kontrolowane w servisie ( każdy osobno) i wszystko jest OK. Oraz że nie ubywa żadnego z płynów eksploatacyjnych Czy ktoś ma jakiś pomysł. Dzięki za info Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 No to jak nie ubywa płynów, to musi ci ropa ściekać do miski. Olej nie śmierdzi ropą?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ar-cik Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam Po wymianie oleju mechanik sprawdzał go "na węch" ale powiedział że olej jest raczej czysty bo nie śmierdzi ropą . Dodatkowo mówił, że jeśli wtryski nie leją to ropa nie może się dostawać do oleju bo nie ma jak. A problem pozostaje nadal. Dzięki za info   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Obecnie historia się powtarza tzn na ciepłym silniku z rury leci białoniebieski dym. Tym razem jednak komp pokazał błąd "Niedokończone wypalanie DPFa"Jedz w trasę i dopal filtr DPF. Mój ostatnio wypalał się przez 11 km.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Może faktycznie DPF? http://motolokalizator.pl/aktualnosc/19/filtr_czastek_stalych_fap___dpf_-_kosztowna_niespodzianka_w_twoim_dieslu.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heko Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ...jak ja lubię wklejać takie linki http://www.auto-swiat.pl/raporty,Filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-diesle-,29723,1.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zapala88 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Nie ważne w która strone i tak trzeba wymienic uszczelke pod głowica... a i nie zapomnij o planowaniu głowicy bo mój koleszka chciał zaoszczedzic troszke kasy i mu nie wyszło... Jeżeli jest niebieski dym to plyn chlodniczy dostaje sie do komory spalania i z tad ten dymek i powiekszony stan na bagnecie... pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.