Skocz do zawartości

Przeładowanie turbiny Astra II 1.7 TD


Gość daroo1987

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem dokładnych informacji odnośnie tego tematu.

 

W mojej astrze II 1.7 td jest problem z ciśnieniem doładowania. Moim zdaniem jest za wysokie na biegu jałowym w opel scanerze pokazuje mi 1,86 bara przy 4500 tys obrotów co daje doładowanie 0,86 bara a podobno maksymalne doładowanie w tym silniku wynosi 0.7 bara.

 

Przy 135-140 km/h doładowanie wynosi 2,3 bara (1,3 bara po odjęciu ciśnienia atmosferycznego) i otrzymuje błąd check engine z błędem p0105. Jaka może być przyczyna takiego przeładowania i czy jazda z ta usterka jest groźna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opel scannerze zauważyłem następujące podejrzane parametry:

 

Na biegu jałowym EGR Pulse Ratio wynosi 95% czyli zawór EGR jest otwarty a turbina zasilana jest spalinami. Jednak Mass Air Sensor (przepływomierz) pokazuje trochę za wysoką wartość 380 mg/str?

 

Podobno wartość ma być pomiędzy 250-350 mg. Czasem Egr Pulse Ratio na biegu jałowym z nie wiadomo jakiej przyczyny przeskakuje na 1% (zawór zamknięty) wtedy Mass Air Sensor pokazuje około 450 mg/str (zasilanie turbo powietrzem).

 

Jeszcze jest taki patent, że jeśli odłącze weżyk podciśnienia, który idzie do zaworu sterowania turbiną, zawór ten zachowuje się jednakowo jak na podłączonym wężyku. Takie same wyniki w EGR Pulse ratio przy gazowaniu, na biegu jałowym itp.

 

Czy oznacza to zawór sterowania turbiną do wymiany?

 

Czy nie ma nikogo na tym forum kto by udzielił jakichś wskazówek? Nikt zbytnio się nie udziela w tym temacie a ja nie wiem co zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak o tym wiem, że steruje on Egrem a egr w pewien sposób steruje również turbiną tzn podaje spaliny, z których turbina jest napędzana gdy silnik jest na małym obciążeniu:) Różne to ma nazwy zawór sterowania turbiną, zawór podciśnienie turbiny i jeszcze jakieś słyszałem, dlatego tak napisałem :eek:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odpietym wezyku nic sie nie zmienia nawet po przegazowaniu gdyz turbo pompuje caly czas bo tu sterowanie jest nie podcisnieniem w wezykach z pompy vac tylko nadcisnieniem z kolektora dolotowego( za turbina) Inaczje mowiac tyrbo pompuje tak duze cisnienie az przekroczy zadana wartosc i wtedy tyn cisnieniem z kolektora dolotowego jest sterowana sztanga i WG. Cisnienie doladowania meleje gdyz spaliny ida bokiem( otwarty zawor WG) wiec i mniejsza sila spalin dmucha na wirnik turbiny.I tak w kolo macieju dlaego sa takie male tetnienia w ukladzie czy chocby efekty chwilowego przeladowania po depnieciu gazu i wkreceniu sie na obroty tzw overbosty. Cisnienie zadane ma byc powiedzmy 0,8 bara ale moze smialo dochodzic w overboscie nawet do 1.0 czy 1.1

 

Co do przeplywki to jest okej ta wartosc . Ciesz sie wlasnie z enie tnie dawek bo wtedy bedzie pokazywac okolo 200 mg na sów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co to może być, że ja mam przeładowanie?? 135-140 km/h ciśnienie w kolektorze 2.3 bara i błąd p0105(czujnik ciśnienia MAP - usterka). Za duża wartość ciśnienia i błąd? Co może być winne?

 

Chodziło mi raczej o ten zawór podciśnienia turbiny, do którego w x17dtl idzie wężyk podciśnienia z pompy Vacu a następnie z tego zaworu wężykiem do EGR. Jeśli odłączę ten wężyk, który idzie do tego zaworu podciśnienia turbiny to tak jakby praca egr się nie zmienia, jednakowe mam wartości Egr Pulse ratio przy gazowaniu czy na biegu jałowym a ten wężyk, który tym steruje jest odłączony... :eek: Czy ten zawór jest uszkodzony i może powodować przeładowanie? Tzn np jest niedopowiednio sterowany EGR i powoduje przeładowanie tymi spalinami na dużym obciążeniu?? Czy ten WG się nie załącza i dlatego? Jak to sprawdzić? Z obserwacji Opel scanner coś jest nie tak ze sterowaniem tym Egrem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jak chodzi zawor i czy ktos nie krecil sztangą ale jak miales wczesniej dobrze to posprawdzaj wezyki ( tam ich duzo nie ma i sa praktycznie tylko na turbinie i dolocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki sprawdzone, wszystko ok. Pompa Vacum też sprawdzona, ciśnienie git.

 

Podejrzewam zawór sterowania EGrem albo ten zawór upustowy turbiny WG. Jak go sprawdzić? Nie wiem czy mam ściągnąć osłonę turbiny czy jakoś tak przycisnąć. Widzę jakieś cięgno i na końcu dwie srubki??

 

 

Czy da się jakoś sprawdzić zawór sterowania EGR? Jeśli złącze bezpośrednio wężyk VAC i OUT idący do tego zaworka to co wtedy się stanie?

 

Parametry silniki przy przeładowaniu. Prędkość około 135 km/h. Ciśnienie wg mnie za wysokie. Jeszcze trochę i by wyskoczył błąd :eek:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ddaeafb76ebb792c.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności