Skocz do zawartości
rafal_atom

brak swiatla a bagazniku astra h Hatchback 5d

Rekomendowane odpowiedzi

witam zastanawiam sie dlaczego w mojej asterce nie ma swiatla w bagazniku lampka jest podlaczona do kabelkow ale nigdzie nie moge znalesc zadnego wylacznika na jakiej zasadzie to dziala i jak zlokalizowac brak swiatla - zarowka nowa i dobra ??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlacznika nie ma

swiatlo dziala samo jak sie otwiera klape

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest to rozwiązane w AH (być może podobnie) ale u mnie jest wyłącznik krańcowy na dole klapy bagażnika - może warto tam zajrzeć i co nieco przeczyścić.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klasyka gatunku - wlaczniki krancowe sypia sie jak popieprzone, z reguly wystarczy zapryskac jakims wd 40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super tylko gdzie go mam szukac i jak on wyglada bo wieczorem musze sie pod lampami zatrzymywac jak cos chce z bagaznika wyjac ;) jak by mozna jakas fotke dac :help:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlacznika nie ma

swiatlo dziala samo jak sie otwiera klape

samo z siebie to sie napewno nie zalacza musi byc jakis czujnik lub wylacznik a moze orietuje sie ktos gdzie jest bezpiecznik od swiatla ??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idze ze nie kumasz

jest wlacznik krancowy

w klapie albo przy uchu zamka na listwie progowej

poszukaj a znajdziesz

bezpiecznika tylko do tej zarowki nie masz co szukac

bo takiego nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idze ze nie kumasz

jest wlacznik krancowy

w klapie albo przy uchu zamka na listwie progowej

poszukaj a znajdziesz

bezpiecznika tylko do tej zarowki nie masz co szukac

bo takiego nie ma

no chyba nie kumam lub nie kumasz jak kto woli tylko ze zadnego wylacznika w astrze 3 w bagazniku nie ma obszukalem sie dzisiaj jak ktos nie ma pojecia jak jest to zrobione poco doradza bez sensu :D

 

bardziej wydaje mi sie ze przy otwieramiu klapy po nacisnieciu mikrostyku bo taki iskieje dla niemajacych pojecia otwiera sie zamek elektronicznie moze tak to powinno dzialac po nacisnieciu mikrostyku zaswieca sie swiatlo??? astra 3 jest naszpikowana elektronika brak jakiego kolwiek wylacznika krancowego moze to jest to o czym pisze hm.. ale to tylko moje domysly moze ktos sie na tym zna ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra.

Zrób nam zdjęcia klapy i krawędzi gdzie ona się zamyka, sami zobaczymy, czy nie masz krańcówki.

Cudów nie ma, nawet w merolach sa krańcówki.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dzisiaj sprawdzilem u kolegi w astrze h benzyna ale to pewnie to samo na czym polega ten cud wiec jest tak po otwarciu pilotem zamka centralnego zaswieca sie swiatlo w kabinie w tym samym czasie zalancza sie w bagazniku podczas sciemniania sie w kabinie to samo sie dzieje w bagazniku bez ingeracji pilota lub otwarcia drzwi a tylko otwarcie klapy swiatlo sie nie zaswieca podpiolem do okablowania miernik i jest tak po zaswieceniu sie swiatla w kabinie jest 0,22v op wygasnieciu okolo 0,16v to zbyt malo zeby sie zaswiecala zarowka 12v 10w :beer: brak jakiego wlacznika swiatlem steruje komputer z tego wynika :wino: i cos musialo poleciec :beer: wiec moze ktos spodkal sie juz z czyms takim i poradzi cos mi jak to naprawic bez udzialu elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze komus sie przyda taki przypadek jak moj

 

Temat rozwiazany w zamku centralnym jest mikrostyk - choc to nie on byl uszkodzony bo by zamek nie dzialal lecz przegnil 1 z precikow we wtyczce sterujacy swiatlem oto fotki z przebiegu naprawy.

 

oto zamek w mojej astrze

Dołączona grafikaDołączona grafika

zakreslone na czerwono miejsce to wlutowany brazowy kabelek nie dalo sie tego inaczej obejsc

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

na ostatnim choc bardzo slabo widac jest ugnity precik w gniezdzie zamka centralnego zaznaczony na czerwono.

 

po wkreceniu i zamontowaniu zamka na miejscu wypiolem 1 kabelk z wtyczki i polaczylem z brazowym kabelkiem wszystko dziala ok

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i mnie dopadł problem braku światła i dzięki autorowi wątku udało mi się to rozwiązać :-) dzięki

 

mam kilka zdjęć więc wrzucę i ja cos od siebie

 

post-3419-0-37805900-1423320478_thumb.jpg

post-3419-0-07462300-1423320489_thumb.jpg

post-3419-0-22733700-1423320497_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie Rafal_atom oraz jacakam muszę Was zasmucić, gdyż Wasz przewodnik nie do końca jest poprawny. To znaczy światełko działa po "obejściu" złamanego PINU poprzez przylutowanie kabla z kostki w kolorze czarno-niebieskim. Niestety po dolutowaniu tego kabelka w moim modelu 1.7 CDTI 2009 z modułem komfortu komputer zaczął wariować.

 

1. Przestał działać centralny zamek z kluczyka

2. Przestało działać domykanie i otwieranie czterech szyb z pilota

 

Nie wiem czy tak powinno być czy nie, wiem jednak, że podświetlenie rejestracji tylnej działa w zależności od stanu w którym się znajduje. Oznacza, to że oświetlenie rejestracji działa tak jak oświetlenie wnętrza bagażnika. Jak otwarta klapa to działa jak zamknięta to nie działa. Według mnie wcześniej tak nie było. Zatem nie wiem dla jakiej wersji ten przewodnik Wam zadziałał, ale wiem jedno. Dla mojego modelu ten przewodnik bardziej zaszkodził niż pomógł.

 

 

Czy ktoś z Was lub forumowiczów potrafi mi pomóc z naprawą tego zamka? Gdzie przylutować ten ułamany PIN oznaczony u kolegi numerem 3 żeby światełko w bagażniku zadziałało i żeby pozostałe funkcje elektroniki były na stoim miejscu i działały w porządku?

 

Dzięki za informacje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten kolega się pojawił i zaraz znikł.

A tobie co się dzieje?To samo?Nie pomagają porady rafal_atom?

 

No i tak ogólnie to dobre wychowanie mówi o tym że przynajmniej jakieś witam?

Nie wiem czy ciebie tego uczono?

Oprócz tego jest coś takiego jak przywitalnia.

Na początek trochę niefortunne twoje wejście na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem jakieś 2 tyg temu. Sam też doszedłem jak zrobić obejście i u mnie wsio działa. Przecież tam nie ma wielkiej filozofii. Na szczęście są te wystające bolczyki dzięki czemu zwyczajnie omijamy ułamany pin. Nie ma prawa nic szwankować. Wszystko sprawdzałem miernikiem. Tak więc problem który opisuje kolega pmd wynika z czegoś innego. Może gdzieś zrobił jakąś zware itp.

 

Swoją drogę, mega dziwne że pada tylko i wyłącznie ten jeden pin. Pozostał dwa u mnie zdrowe. Przypadek? Nie sądzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że brak styku.No i materiał z jakiego jest zrobiony.

Ciekawe jaki jest producent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było widać typowy kolor podczas utleniania się miedzi - czyli taki seledynowy. Oprócz tego oczywiście brąz. Pozostałe dwa styki czyściutkie a ten jeden skorodowany i ułamany przy samym spodzie. Bardzo dziwne, tym bardziej niże nic się tam teoretycznie nie rusza i nie ma dostępu wody. Raczej coś "sknocili" podczas produkcji, albo celowo tak zaprojektowali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem że przeważnie tak sie sypią piny zasilające.

Czyli wychodziło by że on się nagrzewa ale z biegiem czasu traci siłę docisku i pada.

Jeździłem różnymi autami i nie miałem tak pośniedziałych styków.

W Felicji przez 11 lat w rodzinie żaden styk nie był uszkodzony.

W Oplu to jest po prostu nagmine

Tak jak mówisz specjalne postarzanie lub niedorobienie aby klient zaś dał firmie utrzymanie

Ale cóż na razie czekamy na marcina bo zaczyna się robić Offtop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adam1954 przepraszam, faktycznie się nie przywitałem :unsure:

 

Nie miałem przed weekendem możliwości rozkręcenia zamka. Nie chciałem również, aby opcja komfort i inne zaczęły mi świrować, dlatego w ramach dmuchania na zimne/przygotowania się napisałem.

 

U mnie wtyka ok, instalacja była przetarta w jednym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.