Skocz do zawartości

Proszę o pomoc astra 1,3 DTH błędy ECN 010703 i 161450


Gość mariusz444

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariusz444

Jestem pierwszy raz na forum i mam niewielkie pojęcie o samochodach. Oto problem. Astra 2006 r., kupiona rok temu (Niemcy), zrobiłem 30.000 km, ogółem ma 141.000 km. Chciałem aby sprawdzono w ASO klekotanie silnika. Po 30 minutach poinformowano mnie że robocizna ok. 1000 PLN i prawdopodobnie rozrząd 1000 PLN. Trochę dużo, więc podziękowałem. Po wyjeździe z serwisu zapaliła się lampka samochodu z kluczem i auto straciło moc (nie wiem co o tym sądzić). Przejeżdżałem obok ASO projektanta silnika i poprosiłem o pomoc. Naprawiono mi rozrząd (wymieniono napinacz i wodziki) za 1000 PLN ogółem i poinformowano że wróciła moc. Jednak nie do końca. Mam wrażenie, że turbina włącza się w wyższym zakresie obrotów, a do tego momentu samochód jest mulasty. Dobrze kręci na wyższych obrotach niż wcześniej. Po poczytaniu forum sprawdziłem błędy wyświetlone metodą hamulec, gaz: ECN 161450 i 010703. Zadzwoniłem i powiedzieli mi że po naprawie rozrządu wykasowali te błędy, ale one wróciły. Bardzo proszę o poradę, gdyż nie wiem co mam robić, czy udać się do ASO opla znowu, czy też zdiagnozować usterki może jakiś dobry elektromechanik za mniejsze pieniądze niż serwis.

Nie wiem co znaczy niskie ciśnienie doładowania (ECN 010703), czy koniecznie trzeba podłączyć auto do komputera, czy też jest to zbyteczne, bo wiadomo jakie są błędy, czy też może komputer ASO opla dokładnie oprócz błędu wskaże co należy wymienić, usługa kosztuje 250 PLN. Gdzie ewentualnie należy szukać usterki, co może ewentualnie pracować nieprawidłowo? Bardzo proszę o pomoc iewentualnie wskazanie dobrego fachowca (trójmiasto). Mariusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Niestety nie pomoge Ci za bardzo za to radze poszukac dobry warsztat specjalizacji Opla a Aso omijac z daleka!!!wymysla kilka przyczyn badz beda kolejno wymieniac elementy(znam to z doswiadczenia)a koszty beda olbrzymie.Jestem z Wroclawia wiec nie pomoge w znalezieniu warsztatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz444

Dziękuję vic73 za radę - szukam fachowca poza serwisem. Będę bardzo wdzięczny, jeżeli ktoś napisze coś o błędach ECN 161450 i 010703 oraz ustosunkuje się do tego, czy koniecznie trzeba podłączyć auto do komputera, czy też jest to zbyteczne, bo wiadomo jakie są błędy, czy też może komputer ASO opla (bądź inny) dokładnie (oprócz potwierdzenia błędu) wskaże co należy wymienić. Gdzie ewentualnie należy szukać usterki, co może ewentualnie pracować nieprawidłowo. Pozdrawiam.

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa klekotania silnika wcale nie musi byc w rozrzadzie, tym bardziej ze auto posiada lancuszek rozrzadu no chyba ze ten sie juz zuzyl w co watpie, taczej szukal bym gdzie indziej,jak masz wymieniac dobre elementy nowe to sobie daj spokoj ,trzeba znalezc przyczyne a dokladnie zdiagnzowac problem

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz444

Asterix, silnik już nie klekocze, naprawiono rozrząd. Mam problem z mułowatością silnika i turbina włącza się w wyższym zakresie obrotów, no i nie wiem czego dotyczą te dwa wyświetlane błędy metodą hamulec-gaz: 161450 i 010703 (kontrolka samochodu z kluczykiem nie pali się w czasie gdy silnik pracuje). Rozszyfrowałem oznaczenia kodów a dokładniej - znalazłem na tym forum:

P0107 Boost Pressure Low Pressure B-027

P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-006

P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008

Co oznaczają symbole B-027, B-006, B-008? czy to wskazanie wadliwego elementu samochodu?

Tłumacz google:

P0107 - niskie ciśnienie doładowania - jakiego elementu silnika dotyczy, czy chodzi o turbinę?

P1614 - niewłaściwy kluczyk z transponderem blokada rozruchu lub brak polaczenia pomiedzy nadajnikiem w kluczyku a odbiornikiem immobilisera - kilka razy zdarzyło się, że po przekręceniu kluczyka zapaliły się lampki, ale rozrusznik nie zaskoczył, poprostu nie wydał z siebie żadnego dźwięku, czy można to powiązać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0107 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - niski sygnał wejściowy

 

Błąd pochodzi on MAP sensora zamontowanego w kolektorze, spróbuj wymontować ten czujnik i go wyczyścić, może byc na nim dużo sadzy przy tym przebiegu. Czujnik wygląda tak:

 

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-doladowania-iveco-fiat-opel-i1246820438.html

 

Jeżeli chodzi o resztę błędów dotyczących immo to sprawdzałeś czy na obydwu kluczykach tak sie dzieje ? Jeżeli tak to może byc problem z modułem CIM i wtedy wymiana albo jedz do serwisu i niech zaktualizują oprogramowanie CIMa. Coś kojarze że Astry H miały taki problem i właśnie update softu CIMa pomagał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz444

Darro, dzięki za pomoc. Otrzymałem emaila od forumowicza mieszkającego niedaleko mojego miejsca zamieszkania, zaoferował pomoc i podłączenie auta do OP-COMa. Zobaczymy co wykaże komputer. W następnej kolejności zajmę się tym o czym pisałeś, tj. czujnikiem ciśnienia doładowania. W kwesti kluczyka - mam tylko jeden, ale również zrobię jak radzisz. Jeszcze raz dzięki za Twoje podpowiedzi.

 

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz444

P0107 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - niski sygnał wejściowy

 

Błąd pochodzi on MAP sensora zamontowanego w kolektorze, spróbuj wymontować ten czujnik i go wyczyścić, może byc na nim dużo sadzy przy tym przebiegu. Czujnik wygląda tak:

 

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-doladowania-iveco-fiat-opel-i1246820438.html

 

Jeżeli chodzi o resztę błędów dotyczących immo to sprawdzałeś czy na obydwu kluczykach tak sie dzieje ? Jeżeli tak to może byc problem z modułem CIM i wtedy wymiana albo jedz do serwisu i niech zaktualizują oprogramowanie CIMa. Coś kojarze że Astry H miały taki problem i właśnie update softu CIMa pomagał.

Problem główny został rozwiązany, przetarty przewód do turbo (ten mocowany do obudowy filtra powietrza) stąd błąd - niskie ciśnienie doładowania. Bardzo dziękuję za posty vic73, asterix, darro. Największe podziękowania kieruję w stronę osoby, która bezinteresownie poświęciła swój czas na diagnostykę komputerową OP-COMem mojego auta, demontaż z własnego samochodu i montaż do mojego auta czujnika ciśnienia doładowania i przepływomierza - aby sprawdzić czy nie są powodem słabej mocy (ciekawe, pasuje od wersji z silnikiem 1,9) i wreszcie wskazanie palcem przetartego przewodu - serdecznie dziękuję danek 1410:P!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności