Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam i szukam i nie mogę znaleźć mojego problemu z tą kontrolką. A rzecz wygląda następująco.

 

Zapala mi się kontrolka jak w temacie. zapala się przy trochę ostrzejszej jeździe gdy kręcę autko do 3 tys obrotów przy prędkości ok 130 km/h. Po zgaszeniu silnika kontrolka znika by ponownie zapalić się po zaistnieniu w/w warunków.

Co dziwniejsze po kilku (-nastu nie ma zasady) zapala się żółta kontrolka silnika i nie gaśnie ona zaraz po ponownym uruchomieniu silnika tylko po jakimś czasie (też trudno określić w jakich okolicznościach gaśnie, tak o, po prostu jest i w pewnym momencie jej nie ma).

 

Spotkał się może ktoś z czymś takim? Czy najzwyczajniej w świecie moja Mery ma problemy egzystencjonalne :)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/
Udostępnij na innych stronach

cracers, jak widzisz na forum podobne przypadki nie naleza do rzadkosci

ale pogadac mozemy jak zczytasz bledy i bedziesz wiedzial co za kody sie pojawily...

sprobuj zczytac metoda gaz hamulec badz jak masz dostep fejsem.

a i nie zapomnij zapodac te kody

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-44118
Udostępnij na innych stronach

Kicaj Kiedyś przy zapalonej kontrolce żółtego silnika zczytałem błędy i wyszedł P1243 mechanior powiedział że nie może jednoznacznie powiedzieć o co biega.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-44117
Udostępnij na innych stronach

Kicaj Kiedyś przy zapalonej kontrolce żółtego silnika zczytałem błędy i wyszedł P1243 mechanior powiedział że nie może jednoznacznie powiedzieć o co biega.

Pozdrawiam

Jesli mechanior po tym kodzie błędu nie mógł powiedziec ci jednoznacznie co jest to ja więcej takiego mechanika bym nie odwiedział...

 

Bład P1243 szczególnie wyskakujący przy ostrzejszej jeżdzie i predkości ok 130-140km swiadczy jednoznacznie o zbyt wysokim ciśnieniu ładowania i błednym działaniu zaworu upustowego turbiny...

 

Najpierw najlepiej zacząć od czyszczenia i sprawdzenia działania zaworu upustowego turbiny, jesli to nie pomoże to czeka cie tylko wymiana turbo na nowe...

 

U mnie objawy były identyczne jak u Ciebie i niestety zawór był dobry a uszkodzona była turbinka...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-44114
Udostępnij na innych stronach

Tego się obawiam choć powiem ci że nie zauważyłem żadnego spadku mocy ani innych dziwnych objawów. Silnik też pracuje jak nówka. obiło mi się o uszy coś co nazywa się przekaźnik sterowania ciśnieniem turbiny czy jakoś tak. Może masz jakieś info odnośnie tego przekaźnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-44057
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś przy zapalonej kontrolce żółtego silnika zczytałem błędy

a teraz?? kiedy bylo to kiedys?

mechanior powiedział że nie może jednoznacznie powiedzieć o co biega.

dobry mechanik wzialby fejsa przejechal sie z toba i posprawdzal live co sie dzieje...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-44043
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to było jakieś 6 miesięcy temu. od tego czasu kontrolka zachowuje się tak jak opisałem. Ponieważ nie dzieje się nic niepokojącego nie robię z tym nic ale denerwuje mnie ta kontrolka dlatego pytam. Zaznaczam jeszcze raz autko nie traci żadnych wartości jeśli chodzi o moc i płynność pracy. Mechanik po za tym że powiedział że nie może jednoznacznie stwierdzić co to jest napomknął właśnie o tym przekaźniku więc nie wiem czy jest to jakiś wykładnik

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-44026
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nic się nie działo tylke że wywalało błąd, o dziwo sterownik nie odłaczał turbo i nie powodował spadku mocy....

 

P1243 turbocharger bypass solenoid valve voltage too large C-033

P1243 turbocharger bypass solenoid valve voltage too small C-033

P1243 turbocharger bypass solenoid valve open circuit C-033

P1243 turbocharger bypass valve not in the target area C-033 i tyle w tym temacie, zacznij od zaworu i bedzie wiadomo...

 

dokładnie zawór sterowania ciśnienia turbiny...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33977-kontrolka-samochodzika-z-kluczykiem/#findComment-43861
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności