Skocz do zawartości

Omega B problem z braniem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Omegi (juz nie tak do końca szcześliwym) mianowicie od czasu kupna auta Omega zaczeła coraz bardziej kopcić z rury wydechowej i ewidentnie czuć olej...a jego niestety ubywa i to w dość sporych ilościach jak mi sie wydaje, bo na 100km dolewam z 0,4-0,5L oleju....autko robi sie słabe i zdecydowanie czuć ten ubytek mocy... z tego co zaobserwowałem, to oleju ubywa ale nie miesza sie z płynem chłodniczym, bo ani w jednym, ani drugim nie robi sie bajzel wszystko jest czyste i tak jak powinno być... z góry mówie że nie jestem mistrzem katowania samochodów i nie bawie sie w drifterstwo, po prostu Omega to było moje marzenie ze względu na rozmiary autka i stylistykę:( autko rzedko widzi 3000 obrotów i generalnie służy mi do normalnej i ekonomicznej jazdy... co może być przyczyną ubywania oleju i jego spalaniu? rozmawiałem z paroma mechanikami to szczerze mówiąc mam mieszane uczucia, bo jedni mówią ze to nie uszczelka pod głowicą tylko pierścienie puszczają i mam sie szykować na "kape" silnika, a inni mnie pocieszają twierdząc ze mieli podobny problem którego rozwiązanie leży w jakiś tam gumkach na zaworach, które puszczają olej czy coś takiego i juz generalnie sam nie wiem co mam na ten temat myśleć.... prosze o pomoc bo generalnie trudno mi będzie nazbierać i wydać conajmniej 1500zł na remont silnika, a jeśli jest to zbędne to bym sie bardzo cieszył.... Jestem otwarty na wasze sugestie i prosze o wielką pomoc...;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/
Udostępnij na innych stronach

generalnie trudno mi będzie nazbierać i wydać conajmniej 1500zł na remont silnika

tyle to musiałbyś wydać w gorszym przypadku na sam remont głowicy ;)

 

prosze o wielką pomoc...

zbieraj 1500zł , kup sobie miernik ciśnienia sprężania na tłokach i szukaj innego motoru X20XEV jest sporo na allegro...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36444
Udostępnij na innych stronach

aha... czyli nie ciekawie......;) Generalnie nie chciał bym kupować nowego silnika z tego powodu że znajomy mechanik zrobił by mi to za te 1500zł i zapewnił mnie że jeśli mu dam odpowiednio dużo czasu to zrobi sobie ten silnik na spokojnie zdiagnozuje tam każdą ważniejszą cześć i wymieni/zregeneruje co trzeba... w tym juz bedzie wymiana rozrządu itp wiec wydaje mi sie zbędne kupowanie używanego silnika skoro moge ten naprawić od podstaw praktycznie i wiem co jest w nim zrobione a tak kupie w "ciemno" drugi silnik i co z tego że bedzie na pewno na poczatku dobrze pracował skoro nie bede wiedział dalej co w nowym jest zrobione wymienione itp... ja mam takie myślenie a co Wy proponujecie... wyremontować ten czy zaryzykować i kupować używany....:( i tutaj drugie pytanko... jak sądzicie ile na tym silniku jeszcze pośmigam...? bardzo dostaje w du*ę jeżdząc tak czy to w tej chwili juz bez znaczenia?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36357
Udostępnij na innych stronach

Znajomy czy nie

nie ma znaczenia

a zapewnienia co do kosztów to sobie może

Wystarczy, że porysowane są cylindry i wyjdzie x2 :beer:

(sam kpl rozrząd na dobrych elementach to prawie 1/3 z podanej przez Ciebie ceny).

 

Uszczelniacze same to w miarę niewielki koszt - zwłaszcza jeśli znajdziesz kogoś kto bez zdejmowania głowicy Ci je wymieni.

W grę wchodzą jeszcze wycieki przód/tył (które mogą towarzyszyć powyższym) - też nie byłoby tragedii

Przy czym jeśli piszesz o ubytku mocy itp

to może okazać się, że pierścieni nie ma i kto wie co dalej. Wstępnie po pomiarze kompresji (jak wspomniał poprzednik) może w czymś się upewnisz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36324
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli jednym słowem wdepłem w niezłe łajno... i to bardziej końskie niż psie... w takim razie jeśli juz mi tak radzicie w rzeczach w których nie macie pewności tak samo jak ja to co byście sprawdzili w pierwszej kolejności? chodzi o wystawienie samej diagnozy co boli moją Omege... sprawdzić świece czy kompresje i nie wiem co bym jeszcze był w stanie sam zdiagnozować...

Objawy tak jak pisałem wyżej:

-spory ubytek oleju na 100km

-ubytek mocy

-czuć spalany olej z rury wydechowej

 

I Pytanie troszke z innej beczki:

Miałem kiedyś autko nazywało sie volvo 440 i miało taki fajny bajer pod maską mianowicie małą kostkę z diodą i przyciskiem... rozchodzi mi sie o samodiagnostyke samochodu czyli że po wciśnieciu magoicznego przycisku wymrygało kod błedu/siłownika/czujnika/przekaźnika itp. I tutaj sedno pytania mianowicie czy omegi też mają taki bajer czy z takim czymś juz trzeba iść do servisu zeby podpieli Ome pod kompa?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36320
Udostępnij na innych stronach

poszukaj - nawet w tym dziale (w innych również)

a na pewno znajdziesz opis - linki też w tym dziale do tego podawałem

 

nie, bajer jest troszkę inny

maski nawet otwierać nie musisz

wystarczy drucik

a kontrolka jest już w zestawie licznika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36317
Udostępnij na innych stronach

dobra...próbowałem sam... i wnioskuje że albo jestem ślepy albo ten temat nie chce mnie spotkać... chodzi mi o te sprawdzanie kodów błędów... co zrobić i gdzie tego druta wetknąć zeby mi Oma pedziała co ją swędzi bo mnie juz męczy ciągłe szukanie po forach informacji dotyczących żarcia oleju i gdzie i jak odczytać te kody bez użycia laptopa... co do tego oleju to możliwy jest taki pobór oleju wraz z toważyszącym spadkiem mocy przez uszczelniacze zaworowe? jeśli tak to był bym wdzieczny jeśli ktoś by mi powiedział ile taka impreza kosztuje i czy byłbym w stanie zrobić to sam w garażu... i jeszcze ostatnie pytanie czy po wymianie uszczelniaczy musze kupić nowe świece czy wystarczy je oczyścić samemu z oleju i całego tego syfu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36309
Udostępnij na innych stronach

co do tego oleju to możliwy jest taki pobór oleju wraz z toważyszącym spadkiem mocy przez uszczelniacze zaworowe?

no, tak jak napisałem wyżej - raczej coś grubszego do roboty (chyba, że błędy i oględziny podzespołów wskażą winnego - np coś z elektroniki)

ktoś by mi powiedział ile taka impreza kosztuje

zależy od warsztatu

czy byłbym w stanie zrobić to sam w garażu

sprawdzić błędy, posprawdzać świece, ukł zapłonowy, wycieki itp., co do wymiany uszczelnień itd - bez narzędzi i min. wiedzy - nie podchodź

czy po wymianie uszczelniaczy musze kupić nowe świece

jeśli są uszkodzone, wypalone, itp. w innym wypadku nie ma konieczności wymiany

co zrobić i gdzie tego druta wetknąć zeby mi Oma pedziała co ją swędzi ... gdzie i jak odczytać te kody bez użycia laptopa

choćby tu jest o tym mowa: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?p=243384#243384

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36276
Udostępnij na innych stronach

Dużo już w temacie napisano, ale podstawa to pomiar ciśnienia sprężania łącznie z próbą olejową. Zacznij od tego, podaj wyniki i wtedy będziemy myśleć. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36046
Udostępnij na innych stronach

no jesli mi sie uda to jeszcze dzis mi zmierzą ciśnienie na garach... jesli bedzie zbyt niskie to juz będzie pewne ze pierścienie są zużyte? :beer: do jakiej wartości jest jeszcze norma na każdym cylindrze, rozchodzi mi sie tu konkretnie o odbieganie od fabrycznej wartości bo moim zdaniem pewnie ona sie zmienia, wraz ze zużyciem silnika ale chodzi rozchodzi mi sie do ilu moge traktować wartości za jeszcze dopuszczalne... :) i wczoraj w ramach pocieszenia kolega mechanik powiedział ze to jego zdaniem wina sparciałych gumek na zaworach ale to i tak trzeba sie upewnić itp itd wiec dalej nie wiem na 100% co to jest ale mam nadzieje ze to nie beda tłoki pierścienie i ogólnie te bebechy z dołu....-.- jak sie dalej bedzie sprawa rozwijać na pewno napisze tutaj i sie jeszcze pewnie nie raz poradze;)

 

 

 

 

EDIT:

 

Witam dziś postanowiłem powalczyć z obrotami które zbyt wolno schodzą sprawdziłem również silniczek krokowy i w kanalikach dopatrzyłem sie oleju.... wszystko wyczyściłem i.... chodziło dobrze przez 5 minut i podejżewam ze olej tam wrócił nie mam pojecia któredy i dlaczego... druga sprawa bardziej istotna... chciałem sprawdzić świece i dokonałem pewnego odkrycia... mianowicie 1-y oraz 4-ty hmmm "otwór" na świece był zalany olejem i to tak około do połowy wielkości świecy... pozostałe, czyli 2 i 3 były w porzadku chodź szło by sie przyczepić do koloru ponieważ świece były ogólnie brązowe a jedna była w pół czarna.... co o tym Panowie sądzicie? uszczelka pod klawiaturą? Aha auto zaczyna coraz bardziej dymić...-.- ze skrzyżowań i świateł startuje lepiej niż BWP...-.-

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34759-omega-b-problem-z-braniem-oleju/#findComment-36003
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności